Hei, olen uusi asiakirjoittaja

seppohovi

mm 95 never forget
Miksi kansan pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että on hyvä edes yhdessä lajissa? Ja onhan jääkiekossa sentään noin kahdeksan maata, jääpallossa kaksi, ja silti sitä osataan arvostaa Ruotsissa (ei tietenkään yhtä korkealle, mutta kuitenkin)
Ei meidän ole syytä tuntea huonoa omaatuntoa lätkämenestyksestä, mutta ainakaan minua ei kiinnosta miten Suomi pärjää jossain C-luokan kisoissa lajissa, jota harrastetaan tosissaan noin kahdeksassa eri maassa koko maailmassa. Joidenkin futisihmisten katkeruus on täysin ymmärrettävää, samaan aikaan kun juntit laulavat torilla Petri Nygårdia jellonapaita päällä, pelataan maamme pääsarjassa viihdyttävää futista.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Ei meidän ole syytä tuntea huonoa omaatuntoa lätkämenestyksestä, mutta ainakaan minua ei kiinnosta miten Suomi pärjää jossain C-luokan kisoissa lajissa, jota harrastetaan tosissaan noin kahdeksassa eri maassa koko maailmassa. Joidenkin futisihmisten katkeruus on täysin ymmärrettävää, samaan aikaan kun juntit laulavat torilla Petri Nygårdia jellonapaita päällä, pelataan maamme pääsarjassa viihdyttävää futista.
:D

Pelaisivat paremmin, siitä se kaikki lähtee. Jos ei osaa, niin sit ei vaan osaa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Muistatte varmaan nämä Mikko Alatalo -hassuttelut tuossa viime keväänä? No minähän se olin niiden takana. Tällä kertaa yritetään asiallisemmalla linjalla ainakin näin aluksi. Toivottavasti bänniä ei tule heti kättelyssä, osaan minä keskustella asiallisestikin, tosin en ole ihan niin varma löytyykö kovinkaan monelta muulta forumistilta kompetenssia hyvään keskusteluun, aika paljonhan täällä noita arttuwiskariMM95ilmaveivikiitos1939-45 -juntteja pyörii. Yritetään silti tulla toimeen edes vähän alusta, eiks jeh? :alppu:
Paras tapa tulla uuteen ympäristöön on osoittaa ylemmyytensä ja haukkua vanhat parrat junteiksi heti kättelyssä.

Tervetuloa! Tulet viihtymään. Jäämme innolla odottamaan lupaamaasi hyvää keskustelua jossa pääset osoittamaan kykysi ja testaamaan F1-forumistien kompetenssin intellektuelliin depaattiin.

Sue_me

Well-known member
Ihan yhtä paljon sitä esiintyy molemmin puolin, tosin jalkapalloihmisillä usein ovat huomattavasti paremmat argumentit, vaikka minun mielipiteeni onkin ehkä kovin puolueellinen....:rolleyes: Ikävä fakta vain on se, että kaikki tuo Granlund/ilmaveivi/Leijonat -kiimailu on ihan vitun junttia touhua.

PS. seuraan kyllä itsekin mm. NHL:ää jonkin verran :eek!:
Vitun juntti! :frank:

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Miksi kansan pitäisi tuntea huonoa omaatuntoa siitä, että on hyvä edes yhdessä lajissa?
No se nyt vaan kuuluu tuntea niin.

Mitä minä tiedän asiasta, niin mm. intialaiset on aivan paskana sen takia, että ovat hyviä kriketissä, mutta huonekalusuunnittelun ja älykkyyden kärkipaikka Skandinavia ei perusta kriketin päälle lainkaan. Ne on aivan rikki sen takia, intialaiset. Pieni kansa ja kaikki pitää kestää.

seppohovi

mm 95 never forget
:D

Pelaisivat paremmin, siitä se kaikki lähtee. Jos ei osaa, niin sit ei vaan osaa.
:rolleyes:

Oikeissa urheilukulttuurimaissa jalkapallo on ykköslaji riippumatta siitä onko tullut menestystä vai ei. Toki Suomestakin löytyy selvästikin porukkaa ketä kuningaslaji kiinnostaa, HJK:n viimeviikkoista matsia seurasi 700k silmäparia :ahem: Tilanne voisi olla kuitenkin huomattavasti parempi. Mutta joo, voin kyllä painua vittuunkin jos näin haluatte, ajattelin vain vähän pahoitella aikaisempia törttöilyjäni ja kertoa että osaan minä asiallisestikin jarnata :(

PS. mikä on jaskan nickki ff2:lla??

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Siis jalkapallon suosio ympäri maailmaa verrattuna jääkiekon vastaavaan perustunee siihen, että suurin osa maailman ihmisistä asuu alueilla, joissa ei ole kylmää talvea eikä luonnonvaraisia luistelujäitä. Eivät ole siten tulleet jääkiekkoa pelanneeksi, mutta jalkapalloa on hyvä potkia. Menestys on sitten sen mukaista, sekä täällä että siellä (lämpimissä maissa). Ajan mittaan kun/jos kelit lämpenevät niin painopiste siirtynee täälläkin jalkapallon suuntaan.

Sitten tuohon junttiuteen sen verran, että pelkkää huonoa itsetuntoa on moisen ominaisuuden korostaminen nimenomaan omien kanssakansalaisten kohdalla. Että kun ne muut suomalaiset seuraa jotain niin ne on juntimpia kuin minä joka seuraan sitä mitä maailmassa kaikkein eniten seurataan. Jos tilanne on kaikkialla maailmassa sama (eli se mitä eniten seurataan, on kaikkein junteinta) niin aikamoinen junttiuden huippu onkin nimenomaan jalkapallofani.

Mutta siis, valitseeko joku pitämänsä asiat sen mukaan, mikä on junttia ja mikä ei. Sen sijaan että pitäisi niistä asioista joista pitää.

seppohovi

mm 95 never forget
No se nyt vaan kuuluu tuntea niin.

Mitä minä tiedän asiasta, niin mm. intialaiset on aivan paskana sen takia, että ovat hyviä kriketissä, mutta huonekalusuunnittelun ja älykkyyden kärkipaikka Skandinavia ei perusta kriketin päälle lainkaan. Ne on aivan rikki sen takia, intialaiset. Pieni kansa ja kaikki pitää kestää.
Kriketti on huomattavasti suurempi laji kansainvälisesti kuin jääkiekko. Hieno laji muutenkin :ylos:

Viimeksi muokattu:

seppohovi

mm 95 never forget
Mutta siis, valitseeko joku pitämänsä asiat sen mukaan, mikä on junttia ja mikä ei. Sen sijaan että pitäisi niistä asioista joista pitää.
Ei minun tarvitse mitenkään valita asioita joista pidän, en vain pidä junteista asioista. :alppu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Paras tapa tulla uuteen ympäristöön on osoittaa ylemmyytensä ja haukkua vanhat parrat junteiksi heti kättelyssä.

Tervetuloa! Tulet viihtymään. Jäämme innolla odottamaan lupaamaasi hyvää keskustelua jossa pääset osoittamaan kykysi ja testaamaan F1-forumistien kompetenssin intellektuelliin depaattiin.
Juh.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
:rolleyes:

Oikeissa urheilukulttuurimaissa jalkapallo on ykköslaji riippumatta siitä onko tullut menestystä vai ei. Toki Suomestakin löytyy selvästikin porukkaa ketä kuningaslaji kiinnostaa, HJK:n viimeviikkoista matsia seurasi 700k silmäparia :ahem: Tilanne voisi olla kuitenkin huomattavasti parempi. Mutta joo, voin kyllä painua vittuunkin jos näin haluatte, ajattelin vain vähän pahoitella aikaisempia törttöilyjäni ja kertoa että osaan minä asiallisestikin jarnata :(
Tätä ylimielisyyden määrää. Sitä vaan ei voi mitata...

Muuten, onkos Liettualaiset sitten jotenkin junttia kansaa, kun eivät tuosta jalkapallosta oikein perusta?

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Ei minun tarvitse mitenkään valita asioita joista pidän, en vain pidä junteista asioista. :alppu:
Että jos jokin asia ihastumisesi jälkeen muuttuukin jostain syystä juntiksi, lakkaat pitämästä siitä. Vai menee junttiuden raja juurikin sen mukaan mistä pidät ja mistä et?

WebSlave

Trackman
Ei se ehkä suoranaisesti ole minulta mitään pois, mutta kaikki se hype jonka esim. nämä viime kevään MM-höntsät saivat median ja kansan keskuudessa on ihan helvetin naurettavaa suhteutettuna siihen miten paljon niitä kisoja arvostetaan ja seurataan maailmalla.
Millä tavalla se muun maailman seuraaminen on relevantti asia? Suomi juhli omaa menestystään kansallisesti. Oma kansa arvosti, se riittää. Edellisen kerran torilla oltiin Lordin takia, eikä Euroviisujakaan seurata kuin Euroopassa ja Australiassa. Ja se juhlinta sentään oli jonkinlainen takinkääntö, kun eihän Euroviisuista kukaan julkisesti ollut kiinnostunut ennen voittoa. Lätkää sentään seurataan Suomessa ihan julkisesti urheilulajeista eniten.

seppohovi

mm 95 never forget
Millä tavalla se muun maailman seuraaminen on relevantti asia? Suomi juhli omaa menestystään kansallisesti. Oma kansa arvosti, se riittää. Edellisen kerran torilla oltiin Lordin takia, eikä Euroviisujakaan seurata kuin Euroopassa ja Australiassa. Ja se juhlinta sentään oli jonkinlainen takinkääntö, kun eihän Euroviisuista kukaan julkisesti ollut kiinnostunut ennen voittoa. Lätkää sentään seurataan Suomessa ihan julkisesti urheilulajeista eniten.
No mitä vittua nyt taas? :D Eihän lätkän höntsäkisoja seurata Euroopassakaan kuin vain muutamassa maassa. Olisi ilmeisesti pitänyt kirjoittaa Euroopassa että olisit tajunnut pointtini.

WebSlave

Trackman
No mitä vittua nyt taas? :D Eihän lätkän höntsäkisoja seurata Euroopassakaan kuin vain muutamassa maassa. Olisi ilmeisesti pitänyt kirjoittaa Euroopassa että olisit tajunnut pointtini.
Niin kysyinkin mitä väliä sillä on ettei seurata? Kyse oli kansallisesta juhlinnasta ja on se ja sama kiinnostaako jotain espanjalaisia kuka sen lätkän MM:n voitti.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
No mitä vittua nyt taas? Miten se ihan oikeasti pitäisi meitä haitata, että Euroopassa seuratuin laji on eri kuin meillä?