Hockenheimin harkat

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Observer sanoi:
No oliko edes virhe jos auto ei ollut täydellinen, Kimi sitäpaitsi ajoi 3. sektorin pohjat:

"The car was not perfect but it was good enough. I had a little oversteer in a couple of corners, so I wasn't that happy with it, but that's normal and it didn't slow me down too much."
Eli tämän mukaan kaikki Montyn haukkujat voi olla hiljaa, jos Montyn auto ei ollut täydellinen, hän ei tehnyt virhettä!

:D :D :D :D :D

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tulosliuska olisi ollut tällainen Magny Coursissa ja Silverstonessakin ilman Kimin konerikkoja.

Observer

Well-known member
jaska sanoi:
Eli tämän mukaan kaikki Montyn haukkujat voi olla hiljaa, jos Montyn auto ei ollut täydellinen, hän ei tehnyt virhettä!

:D :D :D :D :D
Miten niin? Luepas Montoyan kommentit, se sanoi että oli oma syy eikä puhunut mitään autosta.

jamminen

Well-known member
jaska sanoi:
Onko tuo pakko vetää joka kohdassa esiin ?

Virheen Kimi teki, mutta pysty pitää auton tiellä.
Mistäs mutkasta Kimi puhui lehdistötilaisuudessa? Hänen mukaansa itseasiassa voitti aikaa verrattuna harjoituksiin.

Kysymys: Kimi, toiseksi viimeisessä mutkassa tulit hieman yliohjaavasti?

KR: Autoni oli muutamissa mutkissa hieman yliohjautuva. Se on normaalia. Se ei kuitenkaan hidastanut minua, eikä vaikuttanut kierrokseeni. Itse asiassa voitin siinä hieman aikaa aamun kierroksiini verrattuna.

mn97

Banned
olipas aneeminen aika-ajo, selostuskin oli todella vaisua...

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Uskomaton kierros Kimiltä! Ja Jaska vois vähän rajoitella noita virhejuttuja. Äärirajoilla mentäessä pieniä sladeja tulee, eikä ne välttämättä hidasta, koska toinen vaihtoehto on sitten ajaa "virheettömästi" hitaammin. Get the point?

Ihailtavaa autonhallintaa siis :thumbup:

Racer21_90

Well-known member
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
formulastara sanoi:
Uskomaton kierros Kimiltä! Ja Jaska vois vähän rajoitella noita virhejuttuja. Äärirajoilla mentäessä pieniä sladeja tulee, eikä ne välttämättä hidasta, koska toinen vaihtoehto on sitten ajaa "virheettömästi" hitaammin. Get the point?

Ihailtavaa autonhallintaa siis :thumbup:
Joo - mutta kun Montoyan olis pitänyt ajaa niin lujaa että olis auto pysynyt radalla ja hänhän näki että Kimi tuli kylki edellä samassa mutkassa.
Taitaa olla kova kilpailu kavereiden kesken - jotain mistä Ferrari vois ottaa vaikka oppia. :)

luisto

Well-known member
Ihme että Mac oli formula-Ford säädöillä noin nopea. Perse irti ja pitkällä.

zhoop

Well-known member
Mä oon monta kertaa miettiny miks kukaan ei enää nykyään oo liikkeellä yhellä stopilla. Voisi Montoyankin kannalta olla aika hyvä veto ajaa raskaalla autolla alussa pitkä stintti ja sitten yksi lyhyt stintti, mutta se onkin eriasia kestääkö renkaat...
Eikös renkaieden kuluminen ole suurempaa suuremmalla lastilla polttoainetta? Jos on niin kuinka suurta tuo kuluminen on ja miten paljon se vaikuttaa kierrosaikaan? Eli pähkinän kuoressa: Onko nykyään enää kannattavaa ajaa kisaa läpi yhdellä stopilla?

vmjs

Well-known member
zhoop sanoi:
Mä oon monta kertaa miettiny miks kukaan ei enää nykyään oo liikkeellä yhellä stopilla. Voisi Montoyankin kannalta olla aika hyvä veto ajaa raskaalla autolla alussa pitkä stintti ja sitten yksi lyhyt stintti, mutta se onkin eriasia kestääkö renkaat...
Eikös renkaieden kuluminen ole suurempaa suuremmalla lastilla polttoainetta? Jos on niin kuinka suurta tuo kuluminen on ja miten paljon se vaikuttaa kierrosaikaan? Eli pähkinän kuoressa: Onko nykyään enää kannattavaa ajaa kisaa läpi yhdellä stopilla?
Se ei taida olla edes mahdollista useimmilla radoilla, koska bensatankit ovat liian pienet. Jossain kisassa taisi Rubens päästä yhdellä stopilla, kun jätti aika-ajon ajamatta. Tai jotain. :dunno: