Honda osti kaikki BAR-tallin osakkeet

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
sakuraba sanoi:
No tuohan on aivan päivänselvä juttu, että on kopio emotallin autosta. Tai luultavasti tämä uusi talli tulee olemaan samalla liikkuva testipenkki emotallin autojen uudistuksille.
Kuten jo mainitsinkin kakkostiimin auton runko pohjautuu pitkälti vuoden 2005 BAR Hondaan!
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Spam sanoi:
Joo mä ihmettelen aina näitä "Suzuka special" -moottoreita. Eivätkö ne saa tehtyä näitä ihmekoneita muuten ollenkaan? Ts. miten ihmeessä muut valmistajat pysyvät tuossa ihmekehityksessä mukana. Jos ne joka vuonna saa aina Japaniin tehtyä ihmekoneen ja seuraava versio on kuitenkin aina kehitystä edellisestä, niin miten ihmeessä niillä ei ole sata kertaa tehokkaampi kone kuin muilla. Vai ottavatko he aina vuoden vaihteessa uuden auton uuden moottorin suhteen sitten sen verran takapakkia?
:nope: :jaska: ....Hoh hoh... Voi kun nauraa... Joo ei Honda osaaa tehdä ihmeellisiä koneita juu muute ei :nope: ...

Joo ja tänä vuonna varmasti lähdettiin hiukan matalammista tehoista kuin edellinen päättyi. Syyn ehkä jo edes tiedät!?
Ja ainakin olen tietoinen, että Hondalla on 3-4 vuotta tehty aina täysin uusi kone uudelle alkavalle kaudelle.
Mm. tälle vuodelle konetta kevennettiin parisenkymmentä kg ja muita uudistuksia tehtii verraten edelliskauden pannuun.
Normaalisti näistä syistä tehokäyrä ei välttämättä ole samantien kauden alussa lineaarinen ylöspäin, minne edelliskausi päättyi.

Eiköhän pojat vain yksinkertaisesti ota normaalia kovemmin tehoja irti kotikisaansa, parantaakseen kilpailukykyä...
Näin ainakin olen hyvinkin selkeästi lukenut mm. BAR Hondan sivuilta...
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
roenick97 sanoi:
Mm. tälle vuodelle konetta kevennettiin parisenkymmentä kg ja muita uudistuksia tehtii verraten edelliskauden pannuun.
Normaalisti näistä syistä tehokäyrä ei välttämättä ole samantien kauden alussa lineaarinen ylöspäin, minne edelliskausi päättyi.

Eiköhän pojat vain yksinkertaisesti ota normaalia kovemmin tehoja irti kotikisaansa, parantaakseen kilpailukykyä...
Näin ainakin olen hyvinkin selkeästi lukenut mm. BAR Hondan sivuilta...
Hehheh alkoipa päivä hauskasti kun tämän luki. :thumbup:

Eli meinaatko tosissas, että Honda tekee muutoksia koneeseen seuraavan kauden alkuun, jotka vähentävät koneen tehoa ja sitten he ajavat sillä vielä pari ekaa kisaa, vaikka varastossa olisi edellinen, tehokkaampi kehitysversio?

Miksei Honda ota "normaalia kovemmin tehoja irti" joka kisassa? Mitä järkeä on pitää käyttämätöntä tehoreserviä, vain sen takia että saa sitten kotikisassa käytellä vähän suurempia tehoja? Itse ainakin ajattaisin maksimitehoilla, joilla kone vielä kestää, joka kisassa ja ottaisin näinollen paremman tuloksen.

Luulisi nyt kaikkien ymmärtävän, että puheet "Suzuka special-koneesta" on vain Hondan markkinakikka kotikisaa ajatellen, johon Japsit tulevat seuraamaan ennemmin Hondan edesottamuksia kuin vaikka Renaultin.
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
Juhis sanoi:
Hehheh alkoipa päivä hauskasti kun tämän luki. :thumbup:

Eli meinaatko tosissas, että Honda tekee muutoksia koneeseen seuraavan kauden alkuun, jotka vähentävät koneen tehoa ja sitten he ajavat sillä vielä pari ekaa kisaa, vaikka varastossa olisi edellinen, tehokkaampi kehitysversio?

Miksei Honda ota "normaalia kovemmin tehoja irti" joka kisassa? Mitä järkeä on pitää käyttämätöntä tehoreserviä, vain sen takia että saa sitten kotikisassa käytellä vähän suurempia tehoja? Itse ainakin ajattaisin maksimitehoilla, joilla kone vielä kestää, joka kisassa ja ottaisin näinollen paremman tuloksen.

Luulisi nyt kaikkien ymmärtävän, että puheet "Suzuka special-koneesta" on vain Hondan markkinakikka kotikisaa ajatellen, johon Japsit tulevat seuraamaan ennemmin Hondan edesottamuksia kuin vaikka Renaultin.
Hupi lisääntyy ainakin sua lukemalla. Sä taidat olla varsin hupaisa yksilö :jaska: :D
Kuvittelitko että kun edelliskauden moottori joka on suunniteltu 1 kisaa varten, sillä lähdettäisiin ajelemaan myös tänä vuonna!?

No joka tapauksessa 2005v. moottorin piti kestää kaksi kilpailua, varmasti siten myös tehot tippuivat edelliskauden moottoriin verrattuna. Johan idiootimpikin tuon tajuaa.
Siitähän sitä taas lähettiin v. 2005 moottoria kehittämään & tehoja taas ylöspäin.
Vuonna 2004 Honda ilmoitti moottorissaan olevan kauden päätteessä n. 985hv sivuillaan, tämän kauden alussa tehot olivat 900hv+ ..

Ja oletko koskaa ajatellut, että tehopuoli olisi ainoa jota uudistuksissa haetaan? ET.
Ei vanha moottori välttämättä myöskään sovi uuteen autoon, vaihteistoon tms.

Ja kyllähän niitä tehoja varmasti otetaan irti joka kisassa sen verran mitä pystytään, mutta Japani on aina viimeisinä, on sinne voitu kehittää oma versio! Ja ainahan kehitys vie eteenpäin.. Tässä tapauksessa moottorille annetaan nimi "Suzuka Special" jota on viritetty rohkeammin / sille saadaan luotua myös samalla huomiota mylskin... EI TÄÄ VOI OLLA NIIN VAIKEAA... :nope: Jortikan sanoja lainaten... :doubtful:

PS. Renault tekee Kiinan GPhen moottorin joka on tehokkaampi kone kuin japanin kone.
Ei Honda ainoa ole joka hakee kotikisaansa moottoriinsa potkua normaalia enemmän... On se nähty ja koettu & nähty, jo pelkästäämn Mersun toimesta miten siinä sitten välillä käy :dunno: ...Joskin mersuilla paukkunut on muutenkin :eek:
 
Viimeksi muokattu:

Iacchus

Well-known member
Liittynyt
20.6.2005
Viestit
231
Sijainti
Joroinen, Itä-Suomi
sakuraba sanoi:
No tuohan on aivan päivänselvä juttu, että on kopio emotallin autosta. Tai luultavasti tämä uusi talli tulee olemaan samalla liikkuva testipenkki emotallin autojen uudistuksille.
Pulkkinen selvittikin tuota juttua jossain lähetyksessä. Eli sääntöjen mukaanhan jokaisen tallin tulee suunnitella ja valmistaa autonsa itse. Nyt kun BAR ei kuitenkaan ensi kaudella ole sama talli kuin tällä kaudella, koska nimi muuttuu ja Honda osti osakkeet, voivat he myydä piirustukset tämän kauden puolella, mikä on aivan sallittua.

Mielenkiintoista sinänsä, mutta lieneekö tuosta mitään konkreettista hyötyä. Ainakin Hondalla on kaksi ääntä asioista päätettäessä.
 
Ylös