Kyllähän ovaalikisat on suurin syy jenkkiformuloden vaarallisuudelle, ainakin minun mielestä, mutta toisaalta ne on olennainen osa jenkkisarjojen perinteitä, eikä niitä varmasti oteta sarjasta pois. Mutta sarjasta pitäisi muuten tehdä sellainen, että kuolintapaukset olisivat harvinaisia, lähinnä friikkionnettomuuksia. SAFER-kaide on ilmeisesti tehnyt tavanomaisen muuriin suistumisen kohtuuharmittomaksi, mutta auton palaaminen ajolinjalle aiheuttaa vaaratilanteita. Ilmeisestikin jyrkkä kallistus aiheuttaa enemmän tuota ajolinjalle palaamista, joten ehkä Las Vegasin tyyppisistä ovaaleista pitäisi luopua. Sekin tuli mieleen, että pidempisäteisessä kaarteessa törmäys muuriin on pikemminkin suistuminen, ja auto jatkaa matkaansa muurin reunaa pitkin, ajolinjalle kimpoamisen sijaan. Mutta mitään suuria rataremontteja tuskin tulee kuten F1:ssä '94 jälkeen/aikana. Minusta hyvä nyrkkisääntö voisi olla, että ovaalit eivät saa olla vaarallisempia kuin Indianapolis, ja autot tehtäisiin sellaisiksi, että ne olisivat riittävän turvallisia Indyyn.
Itseäni kummastuttaa kyllä tuo turvakaaren pettäminen, kenties Webberin ilmalento olisi ollut kohtalokas IndyCar-autolla.
Jotakin sarjan vaarallisuudesta kertoo myös se, että Jody Schekter haluaa poikansa jättävän sarjan, ex-kilpa-autoilijan uskon kyllä ymmärtävän hyvin sen, missä menee hyväksyttän ja kohtuuttoman vaarallisuuden raja.