Don Vito
Sekakäyttäjä
Pistin tuossa merkille SWRC kausikoostetta katsoessani, että IRC:n puolella Skodat ja Neuvillen Pösö ajoivat mestaruudesta eikä kärkipäässä näkynyt muita Fordeja kuin Nasseri. SWRC:ssa lähinnä Hänninen oli sotkemassa laajaa Ford-rintamaa. Pitäisiköhän SWRC ja IRC integroida yhdeksi "MM-sarjaksi" kun tuo varsinainen WRC;kin uhkaa kutistua Fordin heittäessä pyyhkeen kehään (tehdastallina).
Ajaisivat sitten S2000 kalustolla laajennettua EM-sarjaa jossa (manner) Euroopan ulkopuolisina ralleina ajettaisiin lähinnä Kypros, Turkki/Jordania, Korsika ja Azorit. 14 rallin sarja, jossa kolmesta viiteen automerkkiä olisi edustettuna enemmän tai vähemmän tehdastalleina. Eli Ford (M-Sport), Skoda (muutamia eri kansallisten maahantuojien ajattamia 2 auton tiimejä), VW (2 tai 3 Polo R:ää) ProDrive Mini (BMW tuskin siihen isommin rahojaan pumppaa joten hommat jää pitkälti ProDriven vastuulle), Pösö (Peugeot UK ja HF Grifone) ja näiden päälle sitten Proton ja Abarth yksityistiimeinä sekä Tommi Mäkinen Racing R4 Subaruilla ja ehkä jokunen Mitsun R4. Nasselaisille oma cup-mestaruus sarjan (kokonaiskilpailun) sisällä ja jos halukkuutta löytyy niin, juniori-mestaruus S1600 kalustolla. Eurosport hoitaisi televisioinnin (ettei tarvitsis kärsiä noista Maikkarin räpellyksistä). Asia-Pacific (ml. Australia ja Uusi-Seelanti) ajaisi oman vastaavan sarjansa ja kauden päätteeksi ajettaisiin kutsukilpailuna esim. Safari-ralli (vanhaan tyyliin) jossa Euroopan sarjan ja AP-sarjan parhaat ottaisivat mittaa toisistaan.
Täysimittaiseen MM-sarjaan ei taloustilanteen entisestään heikentyessä taida kohta olla enää osallistujia.
Ajaisivat sitten S2000 kalustolla laajennettua EM-sarjaa jossa (manner) Euroopan ulkopuolisina ralleina ajettaisiin lähinnä Kypros, Turkki/Jordania, Korsika ja Azorit. 14 rallin sarja, jossa kolmesta viiteen automerkkiä olisi edustettuna enemmän tai vähemmän tehdastalleina. Eli Ford (M-Sport), Skoda (muutamia eri kansallisten maahantuojien ajattamia 2 auton tiimejä), VW (2 tai 3 Polo R:ää) ProDrive Mini (BMW tuskin siihen isommin rahojaan pumppaa joten hommat jää pitkälti ProDriven vastuulle), Pösö (Peugeot UK ja HF Grifone) ja näiden päälle sitten Proton ja Abarth yksityistiimeinä sekä Tommi Mäkinen Racing R4 Subaruilla ja ehkä jokunen Mitsun R4. Nasselaisille oma cup-mestaruus sarjan (kokonaiskilpailun) sisällä ja jos halukkuutta löytyy niin, juniori-mestaruus S1600 kalustolla. Eurosport hoitaisi televisioinnin (ettei tarvitsis kärsiä noista Maikkarin räpellyksistä). Asia-Pacific (ml. Australia ja Uusi-Seelanti) ajaisi oman vastaavan sarjansa ja kauden päätteeksi ajettaisiin kutsukilpailuna esim. Safari-ralli (vanhaan tyyliin) jossa Euroopan sarjan ja AP-sarjan parhaat ottaisivat mittaa toisistaan.
Täysimittaiseen MM-sarjaan ei taloustilanteen entisestään heikentyessä taida kohta olla enää osallistujia.