Trullin edelle kun olisi kerinnyt siinä olis ollut mahdollisuudet Buttonin edelle.Kimin kisa ratkesi tänään ensimmäiseen varikkopysähdykseen. Johonkin hävisi noin 2-3 kymmennystä. Ilman sitä menetystä sijoitus olisi ollut 3-6.
Harmittaa todella paljon. Ja seuraavasta kisasta sitten vaikka voitto Kimille. :alppu:
Toi on muuten mielenkiintoinen kysymys. Missä vaiheessa aletaan / voidaan aloittaa kehitteleen ens kauden autoa, koska säännöistä ei hajua.Niin, vieläkö ferkku jaksaa panostaa tähän kauteen kun ensi kausi ajetaan eri sarjassa...
Ne nyt vaan päätti kokeilla tälläistä aika-ajotaktiikkaa. Ei se oikeen toiminut. Hyvä startti pelasti paljon. Jos Kimi ei olisi ottanut erittäin agressiivista lähtöä, niin sijoitus olisi voinut olla vaikka 12. Felipe ei päässyt vikaan osioon ja saivat valita haluamansalaisen taktiikan. Se näytti toimivan ja Felipeltä muutenkin ihan kohtalainen kisa. Eiköhän niistä Ferrareista kaikki irti otettu mitä mahdollista.Kysymys kuuluukin, että miksei Kimille laiteta vikaan aika-ajoon samaa bensalastia kuin jos jäisi 11? Koska ei se nytkään tyyliin kevyimmällä autolla top 10 päässy kun sijalle 9.
Näin se valitettavasti on, tänään Massalla varmaan taas nopeampi kisakierros kuin Kimillä. Ketuttaa!! Olisi Kimin pitänyt lopettaa mestaruuteensa, niin olisi hyvä mieli jäänyt.
6 3 Felipe Massa Ferrari 22 13:33:51 227.062 1:21.509
7 4 Kimi Räikkönen Ferrari 14 13:22:49 226.653 1:21.656
Koko kauden? Miten meni Massalla Barcelona, tai Kimillä Monaco?Täälä itkemsisestä en tiedä eikä niin kiinnosta, mutta kyllähän Ferrarin pitäis jo nähdä, koko kauden, että ei nyt vauhti riitä top 5 vaikka mitä tekis, joten pitäiskö pelata niin että sitten voitetaan taktiikalla se mitä nopeudessa hävitään.
Ekan stintin aikana Massa oli noin 0.4 nopeampi kun bensalastin vaikutus lasketaan mukaan. Kimin olisi pitänyt ottaa n. 15 sekunnin johto Felipeen ekan stintin aikana, jos perusnopeus olisi ollut sama.Kimi ajoi kyllä niissä väleissä kun pystyi aivan samaa tahtia kuin Massa. Monacon osalta kommenttisi ei myöskään pidä paikkaansa. Massa ja Kimi ovat kyllä mukavan tasaisia, jolloin paremmalla onnella toinen on parempi. Onnea tänään Massalle.
No, ei sitä eroa juuri ollut, mutta oli kumminkin!:wink: Mistä löysit kierrosajat?6 3 Felipe Massa Ferrari 22 13:33:51 227.062 1:21.509
7 4 Kimi Räikkönen Ferrari 14 13:22:49 226.653 1:21.656
Valde näkee nyt tämän asian ihan oikein. Ennen starttia olin ihan varma, että Kimi häviää Massalle. Kimin hienon startin ansiosta toivo nousi hetkiseksi, mutta kun Massa pysyi Kimin kyydissä raskaammalla autolla, lopputuloksen tiesi jo ennen ensimmäisiä varikkokäyntejä. Mielenkiintoista olisi tietää, miten olisi käynyt jos lähtötilanne olisi ollut Ferrari kuskien välillä toisin päin.Ekan stintin aikana Massa oli noin 0.4 nopeampi kun bensalastin vaikutus lasketaan mukaan. Kimin olisi pitänyt ottaa n. 15 sekunnin johto Felipeen ekan stintin aikana, jos perusnopeus olisi ollut sama.
Monacossa Massa sai huonommat lähtöasetelmat kisaan ja jäi alussa paljon. Toisen stintin aikana Massa oli kuitenkin marginaalisesti Kimiä nopeampi, vaikka auto oli 3 kierrosta raskaampi siinä vaiheessa. Toisaalta voidaan ajatella, että Kimillä oli kuluneemmat renkaat aikaisemmin alkaneen stintin johdosta. Joka tapauksessa se, että Massa oli Monacossakin Kimin vauhdissa kisassa oli jo huolestuttava merkki. Monaco kuitenkin on lähtökohtaisesti enemmän Kimin rata.
Ei pidä paikkaansa. Kimin osalta. Nähdään hyvin, että kaikki kevyellä autolla top-10:stä lähteneet putosivat ties minne: Kimi, Nakajima ja Alonso. Kimi näistä kuitenkin selvästi parhaiten. Tämä rata olisi vaatinut raskasta autoa, tai ainakaan kevyt ei sopinut. Kovalainenkin olisi sinkuttanut tosiaan varsin korkealle vielä.Red Bullilta hyvä kisa, molemmilta kuljettajilta. Barrichello ajoi kohtalaisen kisan, Jenson sitä vaston ei. Kimi on turha syyttää taktiikkaa verrattuna Felipeen. Olisi pitänyt pystyä pitämään viidettä sijaa, turha selitellä pelkästään paremmalla taktiikalla. McLarenin kisa tylyä katseltavaa, Kovalainen olisi luultavasti pessyt Hamiltonin tänään ilman Bourdaisin peräänajoa.
Ei pidä paikkaansa tämäkään. Kimi on ollut aina hyvä lähtijä. Kaksi viimeistä kisaa, joista voisit vetää tälläiset johtopäätökset, on Kimi lähtenyt likaiselta puolelta ja Felipe puhtaalta. Nyt kun Kimi oli puhtaalla, eikä Felipekään peippaillut eteen kuten esim. viime kisassa, nousi Kimi komeasti heti 4 pykälää! Vähän tuli startista mieleen sama meininki hana tiskissä omia ajolinjoja luovasti kurvatessa kuin sen savupilven läpi meno. Todella vahvaa tekemistä. Taktiikat vaan mitä oli ja se on täällä jo monen suusta todettu. Kimi teki kaikkensa, mitä enää tehtävissä oli. Kisa pilattiin jo eilen. Helppo tietysti jossitella jälkikäteen. Felipe olisi nyt painavalla autolla yhtä hyvin voinut jäädä jonkun hitaan perään ja ollut 1. stopilla minuutin perästä, mutta nyt kävi näin.Jos Kimillä on sitten raskas auto, startit ei onnistu... Ollaanhan Kimillä nähty raskaita autoja, niin sitten on pari kolme pykälää pudonnut lähdöissä. Eli ei vaan kulje. Felipe ottaa ehkä parempia lähtöjä samanpainoisilla autoilla.
Miksi?Kimin olisi jo aika lopettaa
Osittan asiaakin. Johtuikoohan Kimin hyvyys Alonsoon verrattuna lähdöstä??? Tällä kertaa Kimi lähti hyvin. Huomaistkos Nakajiman taktiikan toisella stintillä. Ei mitään järkeä...Ei pidä paikkaansa. Kimin osalta. Nähdään hyvin, että kaikki kevyellä autolla top-10:stä lähteneet putosivat ties minne: Kimi, Nakajima ja Alonso. Kimi näistä kuitenkin selvästi parhaiten. Tämä rata olisi vaatinut raskasta autoa, tai ainakaan kevyt ei sopinut. Kovalainenkin olisi sinkuttanut tosiaan varsin korkealle vielä.
No, ei sitä eroa juuri ollut, mutta oli kumminkin!:wink: Mistä löysit kierrosajat?