Terho
Alain
Kuva jostain kohtaa rataa, mistähän?
Mutka 7 luulisin.Terho sanoi:Kuva jostain kohtaa rataa, mistähän?
Vaikea sanoa saattaa olla esim sen "kinkin" jälkeinen suora mut se mutka joka siinä näkyy niin se näyttäs olevan liian jyrkkä ollakseen se kinkki joten se nähdään sitten....Terho sanoi:
Kuva jostain kohtaa rataa, mistähän?
En osaa sanoa, mutta kaiteiden sijainnin perusteella kuva näyttää rataa taaksepäin, eli aivan etualalla oleva mutka kääntyy oikealle ajosuunnasta katsottuna.Terho sanoi:
Kuva jostain kohtaa rataa, mistähän?
jarkkom sanoi:Hmm, en ole koskaan F1-autolla ajanut, mutta tuntuisi siltä, ettei tämä rata tule olemaan kenenkään kuskin mieluisa rata profiilinsa puolesta. Onko tuossa edes yhtään ajettavaa mutkaa (ehkä T9)?. Ainakin senverran vaikealta näyttää, että GP2 :ssa kuskit erottuvat tulokkaista jos ne junnut nyt tuolla edes ajaa?
ps. niin, tämäntyyliset radat kai sitten on sitä mitä F1 kaipaa...
ps2. kaikki jarrutuksetkin on suoraan... ihme t*ss*posket...
No niinhän se näytti menevänWoPe sanoi:Kaasu pohjassa menee helposti
Nojoo, näyttää kuvissa paremmalta kuin 'paperilla'. Toi suurempi koko ja korkeuserot pelastaa paljon. Kovaa spekulaatiota aiheutti toi T11 ja olin kyllä itsekin siinä luulossa ettei sitä voi ajaa sitä läpi kaasu pohjassa...Mr Cale sanoi:
Ihan pakko kuitata tästä Jarkolle!
Istanbulin rata saa kiitosta kuljettajilta
Aina ei voi voittaa...
Go TEK Go! :thumbup:
Jere1983 sanoi:Onpahan TV-kuvan perusteella leveä rata. :eek!:
Tilan/leveyden puitteissa näyttäis olevan Sepangin luokkaa. Hyvä, säilyypä kalenterissa kun sliksit tekee paluun ja autot leveneeTerho sanoi:On! Kyllä tuossa on tilaa ohittaa ja väistää.
kessel sanoi:Tilan/leveyden puitteissa näyttäis olevan Sepangin luokkaa. Hyvä, säilyypä kalenterissa kun sliksit tekee paluun ja autot levenee
Tämän viikon Veikkaaja luetteli eri ratojen sopimukset. Istanbulilla on sopimus vuoteen 2011. Ja fanien harmiksi niin on Hungaroringillakin.312T4 sanoi:Jassoo ja mikähän on lähde
Interlagos 2006
Montreal 2006
Monza 2006
Sepang 2006
Suzuka 2006
Bahrain 2008
Hockenheim 2008
Imola 2009
Nürburgring 2009
Silverstone 2009
Melbourne 2010
Shanghai 2010
Spa 2010
Barcelona 2011
Hungaroring 2011
Istanbul 2011
Magny-Cours 2011
Monaco sovitaan vuosittain
Indianapoliksesta on neuvottelut käynnissä
Olen samaa mieltä. Näin radan ensi kertaa tänään ja olen positiivisesti yllättynyt. Leveä ja kumpuileva rata missä luulisi ohituksienkin olevan mahdollisia. Muuten tämän päivän harjoituksissa Rubens ja Schumi "testasivat" jopa kuinka nopeasti pystyy palaamaan takaisin radalle jos ajaa ulos. Siis tällä radalla voi yrittää ohituksia ja joutua radan sivuun ilman että kilpailu täytyy keskeyttää. Tosi hyvä rata ja kun saavat vähän enemmän kumia pintaan niin ajatkin ehkä paranevat aika ajopihin mennessä.312T4 sanoi:Mielestäni rata on upea! Paras näistä ns. uusista radoista :thumbup:
Tämä on mielestäni vähän huono homma. Mielestäni ajaja, joka joutuu radan sivuun täytyisi kisa keskeyttää tai ainakin kärsiä siitä rutkasti. Nythän se on sellaista mammanpoikien touhua, että virheistä ei juurikaan rankaista. Ajajien taidotkin korostuisivat kokonaissuoritusta silmällä pitäen, jos ja kun virheistä oikeasti rankaistiin...Racer21_90 sanoi:Siis tällä radalla voi yrittää ohituksia ja joutua radan sivuun ilman että kilpailu täytyy keskeyttää.
Itävallassa sen asfaltin jälkeen oli sentään nurtsia, Istanbulissa rata on käytännössä päällystetty rengasvalleihin asti. Pahimpia ovat mm. Monzan ekan shikaanin kaltaiset ratkaisut joissa kuskit voivat huoletta painella shikaanin läpi jos vauhtia sattuu olemaan liikaa.mn97 sanoi:Itävallassahan se ekamutka oli lähinnä pelkkä vitsi. Ajajathan ajoivat sen tahallaan reilusti "pitkäksi", kun se oli asfaltoitu ympäriltä. Olisivat nyt samalla laittaneet sen mutkan menemään sieltä vähän kauempaa.
Pelkkää spekulaatiota uutisten pohjilta... :frank:312T4 sanoi:Jassoo ja mikähän on lähde Mutta hyvä rata se on! :thumbup:
Juu, hyvä ettei mene radan mutkien numeroinnit sekaisin.Toni_V sanoi:Tässä muuten taitaa olla oikea pohjapiirros. Huomaa erot mutkassa 2 ja 5-6.