Istanbulin rata

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
Terho sanoi:


Kuva jostain kohtaa rataa, mistähän?
Vaikea sanoa :confused: saattaa olla esim sen "kinkin" jälkeinen suora mut se mutka joka siinä näkyy niin se näyttäs olevan liian jyrkkä ollakseen se kinkki joten se nähdään sitten....
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Terho sanoi:


Kuva jostain kohtaa rataa, mistähän?
En osaa sanoa, mutta kaiteiden sijainnin perusteella kuva näyttää rataa taaksepäin, eli aivan etualalla oleva mutka kääntyy oikealle ajosuunnasta katsottuna.
 

Mr Cale

Enormous Member
Liittynyt
23.5.2000
Viestit
1016
Sijainti
Espoo
jarkkom sanoi:
Hmm, en ole koskaan F1-autolla ajanut, mutta tuntuisi siltä, ettei tämä rata tule olemaan kenenkään kuskin mieluisa rata profiilinsa puolesta. Onko tuossa edes yhtään ajettavaa mutkaa (ehkä T9)?. Ainakin senverran vaikealta näyttää, että GP2 :ssa kuskit erottuvat tulokkaista ;) jos ne junnut nyt tuolla edes ajaa?

ps. niin, tämäntyyliset radat kai sitten on sitä mitä F1 kaipaa...

ps2. kaikki jarrutuksetkin on suoraan... ihme t*ss*posket...
:D

Ihan pakko kuitata tästä Jarkolle!

Istanbulin rata saa kiitosta kuljettajilta

Aina ei voi voittaa... :D

Go TEK Go! :thumbup:
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
Onpahan TV-kuvan perusteella leveä rata. :eek!:
T11 näyttää, ainakin näin ekoissa harkoissa, menevän helposti kaasu pohjassa. Kukaan ei ole käynyt ulostulossa kanttarin päällä, nopeudet on kuitenkin 300 pinnassa.
 

jarkkom

Well-known member
Liittynyt
4.7.2005
Viestit
50
Mr Cale sanoi:
:D

Ihan pakko kuitata tästä Jarkolle!

Istanbulin rata saa kiitosta kuljettajilta

Aina ei voi voittaa... :D

Go TEK Go! :thumbup:
Nojoo, näyttää kuvissa paremmalta kuin 'paperilla'. Toi suurempi koko ja korkeuserot pelastaa paljon. Kovaa spekulaatiota aiheutti toi T11 ja olin kyllä itsekin siinä luulossa ettei sitä voi ajaa sitä läpi kaasu pohjassa...

Silti, toi rata olisi paljon mielenkiintoisempi, ajettaisiin toiseen suuntaan, toisin kuin eräs toinen...

PS. jos tulee tylsä kisa sunnuntaina, niin OLIN OIKEASSA!!1 :D
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Tossa mutkasta T7 Ferkuthan vois sopivasti oikaista, kun ja jos liikaa jäävät :D ....pieni "ajovirhehän" siihen vaan riittää.... :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Terho sanoi:
On! Kyllä tuossa on tilaa ohittaa ja väistää.
Tilan/leveyden puitteissa näyttäis olevan Sepangin luokkaa. Hyvä, säilyypä kalenterissa kun sliksit tekee paluun ja autot levenee
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
312T4 sanoi:
Jassoo ja mikähän on lähde
Tämän viikon Veikkaaja luetteli eri ratojen sopimukset. Istanbulilla on sopimus vuoteen 2011. Ja fanien harmiksi niin on Hungaroringillakin.

Laitetaan saman tien kaikkien ratojen sopimukset:

Koodi:
Interlagos  2006
Montreal    2006
Monza       2006
Sepang      2006
Suzuka      2006

Bahrain     2008
Hockenheim  2008

Imola       2009
Nürburgring 2009
Silverstone 2009

Melbourne   2010
Shanghai    2010
Spa         2010

Barcelona   2011
Hungaroring 2011
Istanbul    2011
Magny-Cours 2011

Monaco sovitaan vuosittain
Indianapoliksesta on neuvottelut käynnissä
 
Viimeksi muokattu:

Racer21_90

Well-known member
Liittynyt
10.11.2004
Viestit
544
Sijainti
Asun nykyään Ruotsissa ..
312T4 sanoi:
Mielestäni rata on upea! Paras näistä ns. uusista radoista :thumbup:
Olen samaa mieltä. Näin radan ensi kertaa tänään ja olen positiivisesti yllättynyt. Leveä ja kumpuileva rata missä luulisi ohituksienkin olevan mahdollisia. Muuten tämän päivän harjoituksissa Rubens ja Schumi "testasivat" jopa kuinka nopeasti pystyy palaamaan takaisin radalle jos ajaa ulos. Siis tällä radalla voi yrittää ohituksia ja joutua radan sivuun ilman että kilpailu täytyy keskeyttää. Tosi hyvä rata ja kun saavat vähän enemmän kumia pintaan niin ajatkin ehkä paranevat aika ajopihin mennessä. :)
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Racer21_90 sanoi:
Siis tällä radalla voi yrittää ohituksia ja joutua radan sivuun ilman että kilpailu täytyy keskeyttää.
Tämä on mielestäni vähän huono homma. Mielestäni ajaja, joka joutuu radan sivuun täytyisi kisa keskeyttää tai ainakin kärsiä siitä rutkasti. Nythän se on sellaista mammanpoikien touhua, että virheistä ei juurikaan rankaista. Ajajien taidotkin korostuisivat kokonaissuoritusta silmällä pitäen, jos ja kun virheistä oikeasti rankaistiin...

Itävallassahan se ekamutka oli lähinnä pelkkä vitsi. Ajajathan ajoivat sen tahallaan reilusti "pitkäksi", kun se oli asfaltoitu ympäriltä. Olisivat nyt samalla laittaneet sen mutkan menemään sieltä vähän kauempaa.
 

Jere1983

Well-known member
Liittynyt
11.3.2001
Viestit
2972
Sijainti
lpR/Hyvinkää
mn97 sanoi:
Itävallassahan se ekamutka oli lähinnä pelkkä vitsi. Ajajathan ajoivat sen tahallaan reilusti "pitkäksi", kun se oli asfaltoitu ympäriltä. Olisivat nyt samalla laittaneet sen mutkan menemään sieltä vähän kauempaa.
Itävallassa sen asfaltin jälkeen oli sentään nurtsia, Istanbulissa rata on käytännössä päällystetty rengasvalleihin asti. Pahimpia ovat mm. Monzan ekan shikaanin kaltaiset ratkaisut joissa kuskit voivat huoletta painella shikaanin läpi jos vauhtia sattuu olemaan liikaa.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
312T4 sanoi:
Jassoo ja mikähän on lähde :confused: Mutta hyvä rata se on! :thumbup:
Pelkkää spekulaatiota uutisten pohjilta... :frank:
Toi ratahan on niin leveä ja muut puitteet sen verran massiiviset, että f1:kin näyttää melkein karting-autolta
 

Terho

Alain
Liittynyt
29.8.2001
Viestit
1317
Sijainti
Hämeenlinna
Toni_V sanoi:
Tässä muuten taitaa olla oikea pohjapiirros. Huomaa erot mutkassa 2 ja 5-6.
Juu, hyvä ettei mene radan mutkien numeroinnit sekaisin.
Tuo aikasempi kuva, jonka laitoin on kanssa mielestäni mutkasta 7.
Villeneuven mukaan (MTV3:n sivuilla hänen mielipide) mutka 8 on kauden rankin. Saattaa jopa tulla yllättäviä väsähtämisiä kuljettajille kisassa, jos niska- ja kylkiluut ovat todella kovilla.
 
Ylös