Itävallan GP 2016 jälkiähinät

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nappula

Well-known member
Liittynyt
17.3.2007
Viestit
272
Sijainti
Helsinki
Silti Hamilton ajattaa noissa tilanteissa Nicon ulos siististi, ei kiilamalla arvaamattomasti kylkeen. Taitolaji tuokin.
Niin, toisin kuin Lewis, Nico ei samassa tilanteessa käännä vaan toisen kylkeen vaan nostaa ja ehkä menettää muutaman sijan. On toi Lewis aika sika.
 

keissu

Well-known member
Liittynyt
20.4.2013
Viestit
174
Myönnän olin väärässä. Silti Hamilton ajattaa noissa tilanteissa Nicon ulos siististi, ei kiilamalla arvaamattomasti kylkeen. Taitolaji tuokin.
Jep taitolaji. Rosbergilla loppuu yleensä taidot kesken isojen poikien leikissä. Montako kertaa Rosberg on voittanut kisan ohittamalla Hamiltonin radalla starttia lukuunottamatta? Ei kertaakaan? Montako kertaa Hamilton on tehnyt saman? Monta kertaa. End of story. Rosberg on nopea jos saa ajaa yksin kärjessä. Muissa tilanteissa ei vaan kasetti yleensä kestä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5640
Button ja Kimi pysyi hyvin perässä eli Lewis ajoi melkoisella safe my tyres modella. Nico kun pääsi ajamaan vapaasti uusilla niin iski heti 1,5-2,0 sec nopeampia kierroksia

Mersulla ei ole kuskien kanssa isoa ongelmaa nyt kun auto on muita yli sekunnin nopeampi. Miten ensi kaudella jos/kun muut saa kiinni?
Tallitoverusten taisto on aina verisimmillään silloin, kun auto on ylivoimainen. He ovat vastakkain jokaisessa kisassa ja se stressi kumuloituu ajan kanssa. Tasaisempina vuosina välissä ja edellä on muita kuskeja eikä fokus ole sataprosenttisesti tallikaverin voittamisessa. Luultavasti Mersulla tulee olemaan helpompaa, jos Ferrari tai Red Bull kykenisi nousemaan samalle viivalle.

Jep taitolaji. Rosbergilla loppuu yleensä taidot kesken isojen poikien leikissä. Montako kertaa Rosberg on voittanut kisan ohittamalla Hamiltonin radalla starttia lukuunottamatta? Ei kertaakaan? Montako kertaa Hamilton on tehnyt saman? Monta kertaa. End of story. Rosberg on nopea jos saa ajaa yksin kärjessä. Muissa tilanteissa ei vaan kasetti yleensä kestä.
Mä olen sanonut kyllä siitäkin, että Rosberg antaa periksi liian helposti ja väistää radan ulkopuolelle. Sääntöjen mukaan kuljettajan on jätettävä toiselle tilaa radalla, niin silloin (Hamiltonin puolustaessa tai ohittaessa sisäpuolelta) Nicon pitäisi pitää linjansa ulkolaidassa ja antaa Hamiltonin kolaroida. Silloin se menee Hamiltonin nimiin.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24286
Sijainti
lappeen Ranta
Mä olen sanonut kyllä siitäkin, että Rosberg antaa periksi liian helposti ja väistää radan ulkopuolelle. Sääntöjen mukaan kuljettajan on jätettävä toiselle tilaa radalla, niin silloin (Hamiltonin puolustaessa tai ohittaessa sisäpuolelta) Nicon pitäisi pitää linjansa ulkolaidassa ja antaa Hamiltonin kolaroida. Silloin se menee Hamiltonin nimiin.
Se tuossa on tosiaan hyvä puoli, että kävi Rosberg-Hamilton -kahinoissa miten tahansa, niin toinen tai molemmat pääsevät nauttimaan omaa lääkettään. On niitä uloskiilaajia muitakin, mutta esimerkiksi Räikkönen, Vettel ja Alonso muunmuassa eivät muistaakseni/käsittääkseni kuulu moisiin.

Mutta kun säännöissä kerran määrätään, että toiselle autolle pitää jättää auton mentävä tila niin vois ajella ihan siinä radan reunan vieressä ja antaa toisen kiilata päin. Kun se tila määrätään jättämään, niin silloin on kai ihan sama, että kuinka paljon edellä tai takana ohitusta yrittävä auto on. Jos se ei jätä auton mentävää tilaa radan reunaan, niin on syyllinen :doubtful:.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kimi sai taas yllättäen kutosen autosportilta. Alkaa menemään uskottavuus julkaisulta pikku hiljaa.
 

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Hieman jäi mietityttämään, että miksi Kimin loppukiri alkoi niin myöhään. Lopulta taas olisi tarvittu se "yksi lisäkierros", että olisi Maxista päässyt ohi. Oliko bensat taas niin tiukilla? Ja jos oli, niin eikö silti olisi kannattanut vaan heti ajaa Max kiinni ja säästellä bensoja vasta kun/jos on ohi päässyt. Muutenkin vähän ihmetyttää, että tuota bensaa aina niin säästellään koko kisa. Voisi Kimikin joskus vetää hanat auki heti alussa ja lopussa sitten säästellä reilusti jos/kun erot ovat niin suuret ettei kukaan kuitenkaan tule ohi.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Kimi sai taas yllättäen kutosen autosportilta. Alkaa menemään uskottavuus julkaisulta pikku hiljaa.
Vtun italialaisidiootit myös.

– Vettel tuli yhdeksännestä lähtöruudusta kuin leijona. Ferrari yritti saada isoa tulosta ja oli vakuuttunut jopa voitosta, mutta otti liian ison riskin.

Mikähän leijona se oli ja mistä voitosta? Sokeat ja mistään ymmärtämättömät pellet. Opetelkaa vaikka tekemään niitä autoja.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4361

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Vtun italialaisidiootit myös.

– Vettel tuli yhdeksännestä lähtöruudusta kuin leijona. Ferrari yritti saada isoa tulosta ja oli vakuuttunut jopa voitosta, mutta otti liian ison riskin.

Mikähän leijona se oli ja mistä voitosta? Sokeat ja mistään ymmärtämättömät pellet. Opetelkaa vaikka tekemään niitä autoja.
Sensaatiohakuisia otsikoita tai sitten eivät tosiaan ymmärrä lajista mitään. Ei millään tavalla huomioida mihin Vettel olis laskeutunut oman stoppinsa jälkeen? Kimikin taisi olla pian alle 10s päässä Vettelistä ennen kolaria ja ajoi kummiskin sijalla 6 siinä kohtaa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Vähän turhaa stressata Italian lehdistöstä. Niillä on omat inhokkinsa ja suosikkinsa ja kun Kimi ei nyt ole niin yhteistyöhaluinen, niin pitäähän sille kostaa. Palomäki samanlainen Suomessa. Vetteli on opiskellut italiaa ja on 4-kertaisena mestari parempi hehkutuskohde heille.
 

LightningRider

Well-known member
Liittynyt
11.7.2015
Viestit
56
Sijainti
Helsinki
Hieman jäi mietityttämään, että miksi Kimin loppukiri alkoi niin myöhään. Lopulta taas olisi tarvittu se "yksi lisäkierros", että olisi Maxista päässyt ohi. Oliko bensat taas niin tiukilla? Ja jos oli, niin eikö silti olisi kannattanut vaan heti ajaa Max kiinni ja säästellä bensoja vasta kun/jos on ohi päässyt. Muutenkin vähän ihmetyttää, että tuota bensaa aina niin säästellään koko kisa. Voisi Kimikin joskus vetää hanat auki heti alussa ja lopussa sitten säästellä reilusti jos/kun erot ovat niin suuret ettei kukaan kuitenkaan tule ohi.
Tuskin kukaan joutui kisan aikana erityisemmin säästelemään bensaa, siitä piti turva-autoepisodi huolen. Luulen, että vasta kisan lopussa Red Bullien renkaat alkoivat olla niin huonossa kunnossa, että Kimin rengasetu alkoi näkyä. Uusilla renkaillahan Ferrari ja Red Bull olivat lähes yhtä nopeita.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Tuskin kukaan joutui kisan aikana erityisemmin säästelemään bensaa, siitä piti turva-autoepisodi huolen. Luulen, että vasta kisan lopussa Red Bullien renkaat alkoivat olla niin huonossa kunnossa, että Kimin rengasetu alkoi näkyä. Uusilla renkaillahan Ferrari ja Red Bull olivat lähes yhtä nopeita.
Eikä tuo Verstappen ole helppo ohitettava.
 

Ilu

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
260
Sijainti
Helsinki
Tuskin kukaan joutui kisan aikana erityisemmin säästelemään bensaa, siitä piti turva-autoepisodi huolen. Luulen, että vasta kisan lopussa Red Bullien renkaat alkoivat olla niin huonossa kunnossa, että Kimin rengasetu alkoi näkyä. Uusilla renkaillahan Ferrari ja Red Bull olivat lähes yhtä nopeita.
Oletin itsekin, että Maxin vauhti putosi renkaiden loppuessa, mutta itseasiassa niin ei käynyt, vaan Kimin vauhti kierrokselta 65 eteenpäin parani melkein sekunnilla per kierros. Maxin vauhti pysyi aikalailla samana loppuun asti. Tämä saikin miettimään, että miksi vasta tuossa vaiheessa vauhtia alkoi löytyä. Ricciardonhan Kimi oli ohittanut jo kierroksella 58 joten sekään ei tätä selitä. Tosiaan Skylla taidettiin sanoa että ei tarvinne säästellä bensaa koska SC. Kierrosaikoja siis katselin täältä: http://www.f1fanatic.co.uk/2016/07/03/2016-austrian-grand-prix-lap-times-and-fastest-laps/
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Syyttävä sormi osoittaa Ferraria, joka kämmäsi jälleen Kimin stopin ajankohdan - pysähdyksen jälkeen Red Bullien taakse, ei hyvää päivää. Aika vaikeaa näillä autoilla näyttää ohittaminen ohitusnappulasta (hetkellisesti lisäpotkua) ja DRS:stä huolimatta olevan. RB on myös mutkissa hyvä ja, koska Ferrari ei ole yhtä hyvä, on hyvän ulostulon saaminen ja ohitusetäisyydelle suoralla pääseminen vaikeaa.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Kimi sai taas yllättäen kutosen autosportilta. Alkaa menemään uskottavuus julkaisulta pikku hiljaa.
AutoMotorSport antoi kasin, Vettelille seiskan. Wehlrein sai kympin, Bottas kuutosen kuten Massakin.

◾Lewis Hamilton: 9/10
◾Max Verstappen: 9/10
◾Kimi Räikkönen: 8/10
◾Nico Rosberg: 6/10
◾Daniel Ricciardo: 7/10
◾Jenson Button: 9/10
◾Romain Grosjean: 7/10
◾Carlos Sainz: 8/10
◾Valtteri Bottas: 6/10
◾Pascal Wehrlein: 10/10
◾Esteban Gutierrez: 6/10
◾Jolyon Palmer: 6/10
◾Felipe Nasr: 7/10
◾Kevin Magnussen: 4/10
◾Marcus Ericsson: 4/10
◾Rio Haryanto: 6/10
◾Sergio Perez: 6/10
◾Fernando Alonso: 6/10
◾Nico Hülkenberg: 7/10
◾Felipe Massa: 6/10
◾Sebastian Vettel: 7/10
◾Daniil Kvyat: 4/10
 

ferrarkimir

Well-known member
Liittynyt
5.3.2009
Viestit
1519
Miksiköhän Verstappen ei saanut minkäänlaista rangaistusta tai varoitusta, kun ohitti Ricciardon radan ulkopuolta käyttäen?

Tässä videotodiste:
https://www.youtube.com/watch?v=miABX_NOj98

Toki ohitti kyllä ennen ulosmenoa, mutta säännöissähän tuo on kiellettyä selvästi, koska hyötyy tuosta. Muutenhan jengi vetäisi mutkiin sellaisia kamikaze-syöksyjä joissa periaatteessa olisivat jo ohittaneet ennen ulosmenoa, mutta vetävät sitten seuraavan mutkan reilusti yli rataviivojen saaden maksimaalisen vauhdin takaisin.

On se nyt perkele, kun ylität varikon sisääntulossa pari valkoista viivaa muutaman metrin liian pitkältä matkalta, niin heti on viisi sekuntia rankkua, mutta näistä ei sitten mitään seuraamuksia.
 

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Näytä liitetiedosto 22999
Niso et lyyis. 22999

Olen sitä mieltä, että kyllä tämä oli Lyyiksen vika! Kääntää Suoraan Nisoa päin! Tuolla olisi ollut tilaa vasemmalla vaikka yllin kyllin, mutta on pakko jyrätä Nison etukolan päältä.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7571
Miksiköhän Verstappen ei saanut minkäänlaista rangaistusta tai varoitusta, kun ohitti Ricciardon radan ulkopuolta käyttäen?
Ilmeisesti tuossa mutkassa ei viivojen ylityksiä valvottu ollenkaan, koska siinä oli ne uudet kanttarit. Verstappen käytti tämän porsaanreiän hyväkseen.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös