Itävallan GP 2017 - Aika-ajot

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Tuominen oli hyvä. Eipähän tarvitse hamilton-hehkutusta kuunnella.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8800
Sijainti
Vantaa
Voisi lisäksi mainita että tämän kauden aika-ajoissa ollut aina top 3:ssa. On se kova!
ja tämäkin tuli ajamalla, ei tuurilla. Mahtavaa!

Kyllä Valtterilla pitäisi olla tulevaisuutta kärkitallissa! Jos Mersu ei jatka sopimusta jostain poliittisesta syystä, ura jatkunee jossain toisessa suuren budjetin tallissa (Ferrari, McLaren, Renault...)
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2152
Aika-ajojen tulokset
1. V. Bottas 01:04.251 18
2. S. Vettel 01:04.293 17
3. L. Hamilton 01:04.424 17
4. K. Raikkonen 01:04.779 17
5. D. Ricciardo 01:04.896 22
6. M. Verstappen 01:04.983 16
7. R. Grosjean 01:05.480 30
8. S. Pérez 01:05.605 21
9. E. Ocon 01:05.674 22
10. C. Sainz Jr. 01:05.726 23
11. N. Hulkenberg 16
12. F. Alonso 14
13. S. Vandoorne 14
14. D. Kvyat 16
15. S. Vandoorne 14
16. J. Palmer 10
17. F. Massa 8
18. L. Stroll 11
19. M. Ericsson 12
20. P. Wehrlein 11
Lähtöjärjestys sitten jotain muuta.
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Huomenna lähdössä Vettel ottaa piikkipaikan ja Torpedo vetää kylkeen... :D
 

formulajooseppi

Well-known member
Liittynyt
6.11.2013
Viestit
1256
Iso ero Kimillä kärkeen. Liekö olla noin iso ero jos olis saanut viimeisen kiekan ajaa loppuun. Tiedä sitä sitten, mutta ton verran se kai nopeissa vedoissa ollut koko viikonlopun perässä. Mikähän lie taas siellä ongelma. Onneks sentään Vale vei ja sai jotain lohtua sentään taas tohon lähes eläkeläisen tulokseen.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Tietää muuten hyvää Ferrarille Haasin vauhti. Heillähän on uudet Ferrarin moottorit autoissaan, jotka emotalli ottaa sitten Silverstonessa käyttöön.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Tietää muuten hyvää Ferrarille Haasin vauhti. Heillähän on uudet Ferrarin moottorit autoissaan, jotka emotalli ottaa sitten Silverstonessa käyttöön.
Hyvä huomio ja muistutus!

Vettelillä olisi hyvä paikka pieneen iskuun Hamiltoniin nähden. Hamilton supereilla kisaan ja 'hauska' nähdä peilaako Ferrari jotenkin tuota esim. Kimin toimesta, eli pidetään jarruttamassa Hamiltonin nousua. Toki kaikki spekulaatiot ja visiot voivat joutua romukoppaan ekan mutkan jälkeen.
 

Big Scary Animal

Well-known member
Liittynyt
25.1.2012
Viestit
1291
Jää nähtäväksi miten hyvin Hamilton irtoaa viivalta kovemmilla renkaillaan. Vaikka miten pystyisi teoriassa jatkamaan radalla muita pitempään, voi tulla taktiikkamuutoksia mikäli tipahtaa vielä pahemmin reaalivauhdissa hitaampien taakse.

Taisivat Skylla sanoa ettei ultrissa ja supereissa ole niin järkyttävää nopeuseroa, mutta johtuneekohan tämä vaan siitä harhasta että rata on niin järkyttävän lyhyt. Spassa varmaan sitten päivitellään miten isot erot on renkaiden välillä.

Tässä melkein toivoo Bottakselle heikkoa lähtöä, koska torpedo.
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
ettei ultrissa ja supereissa ole niin järkyttävää nopeuseroa, mutta johtuneekohan tämä vaan siitä harhasta että rata on niin järkyttävän lyhyt. Spassa varmaan sitten päivitellään miten isot erot on renkaiden välillä.
Tämä on hyvä ja tärkeä pointti. Minusta todella usein selostajilta ja kommentaattoreilta unohtuu se, että kyllähän tuo ratakierroksen pituuskin vaikuttaa näissä asioissa.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Onhan tämä nyt kumma että aina pitää muuttaa rataa tylsemmäksi kun kuskit vähän valittavat 👎
Tämä(kin) on mennyt ykkösissä ihan pelleilyksi että kuskit valittavat vähän väliä jostakin ja sitten ratoja/sääntöjä/autoja muutellaan vähän väliä sen mukaan mitä kukin sattuu milloinkin poraamaan.

Esim. Massahan itkee aina kaikesta ja hänen tahtonsa mukaan jos mentäisiin niin f1-kisoissa ajettaisiin varmaan ympäriinsä pehmustetuilla umpiautoilla joiden nopeus olisi rajoitettu ja kisoissa pitäisi säilyttää vieläpä turvavälit. Ja nythän Max Verstappenkin oli mennyt oikein sanomaan että "kanttikivet ei kuulu f1:een". Niin, f1:hän onkin nykyisin tuollaista pleikkariurheilua jossa pitäisi olla hajoamattomat autot ja radan ulkopuolellakin pitäisi pystyä ajamaan vauhdin yhtään hidastumatta, joten ei kai siihen sitten kuulu kanttikivet jotka saattaa vaikka estää pleikkari-Maxia ajelemasta missä huvittaa ja saattavat pahimmassa tapauksessa rikkoa auton.

Tämä on tosiaan pahinta että näitä itkuja kuunnellaan ja näihin reagoidaan vieläpä. Oikea reaktio tähänkin kun olisi vaan sanoa kuskeille että jos haluatte että autot eivät rikkoudu niin ajakaa radalla älkääkä sen ulkopuolella.

Toki kuljettajia pitää kuunnella ja myös reagoida jos kyseessä on ihan oikea turvallisuusriski, mutta ei heille liikaa pidä antaa valtaa koska silloin lopputulos on tämä.
 
Ylös