HÖYNÄ
Well-known member
JARNO TRULLI, 31, on kauden kahdessa ensimmäisessä kisassa ollut kuin uudesti syntynyt. Ikuisen itkupillin maine on mennyttä. Toyotalla Trullia kohdellaan kuin keisaria. Japanilaisella autojätillä on nyt italialainen johtaja.
Eikä Trulli kavahda odottamatonta arvostusta.
- Malesian GP:n jälkeen tallipäällikkö Tsutomu Tomita kiitteli minun tuoneen uutta puhtia Toyotalle. Se oli ensimmäinen kerta, kun joku tallipäällikkö sanoi minulle jotain yhtä rohkaisevaa, Trulli myhäilee.
- Ymmärsin Malesian saavutuksen vasta kaksi päivää myöhemmin saatuani eri puolilta maailmaa niin paljon onnitteluja. On jotain suurta hankkia menestystä maailman suurimmalle autonvalmistajalle.
LÄPIMURTO on tapahtunut hämmästyttävän nopeasti.
- Tunnustan, etten olisi koskaan odottanut aloittavani tätä kautta kahdella eturivin lähtöruudulla ja hankkivani Toyotalle kaikkien aikojen ensimmäisen palkintosijoituksen jo toisessa kilpailussa, Trulli sanoo.
- Kun jätin Renaultin ja valitsin Toyotan, kaikki katsoivat minun varmistaneen vain kultaisen eläkkeen itselleni. Tämä oli kuitenkin tarkoin puntaroitu siirto. Otin huomioon niin urheilulliset, humaanit kuin taloudellisetkin lähtökohdat.
TRULLI ON jättänyt Ralf Schumacherin varjoonsa samaan tapaan kuin teki viime vuonna alkukaudella Fernando Alonsolle Renaultilla.
- Tunnen pystyväni pitämään Ralfin kontrollissa. En pysty sanomaan, onko Ralf nopeampi kuin Alonso. Kummankaan kanssa minulla ei ole ollut ongelmia.
Malesiassakin Ralf oli ensimmäinen, joka onnitteli minua ja teki sen täydestä sydämestä.
Trulli joutui viime kaudella Flavio Briatoren epäsuosioon, vaikka oli alkukaudella Alonsoa nopeampi.
- Olen tekniseltä tietämykseltä parempi kuin Alonso. Fernando pystyy viemään auton heti äärirajoille säädöistä välittämättä. Minun tyylini on rakentaa autoa pikku hiljaa nopeammaksi ja lopputulos on vähintään yhtä nopea kierrosaika.
- VIIME KAUDEN päätteeksi Monzassa minusta tehtiin syntipukki tallimme heikentyneisiin tuloksiin ja Renaultin johtajat antoivat sellaisen kuvan, etten osaa enää ajaa F1-autoa. Hetken olin aivan neuvoton.
- Kun sitten näin, ettei tilalleni tullut kuljettaja (Jacques Villeneuve) pystynyt ainakaan parempiin tuloksiin, rauhoituin ja odotin vain pääseväni todistamaan nopeuteni Toyotalla.
- Malesian lähtöruudussa jouduin pidättelemään itseäni, kun Alonso oli paalulla. Olisin halunnut palavasti ohittaa hänet ja hyvittää viime kaudella kokemani vääryydet. Katsoin kuitenkin parhaaksi varmistaa Toyotalle tärkeä lopputulos ja siksi maltoin mieleni ensimmäiseen mutkaan mennessä.
- Jatkossa en anna enää Alonsolle, enkä kenellekään muullekaan, voittoa yhtä halvalla, Trulli lupaa.
Iltalehti 31.3.2005
Mistähän moinen itkupillin maine on peräisin? Mennyt jotenkin ohi minulta.
Mielenkiintoinen toi viimeinen lause (tosin lähde on Iltalehti).
Ei kai kukaan lahjoita voittoa kilpailevalle tallille!
:nope: :ahem:
Eikä Trulli kavahda odottamatonta arvostusta.
- Malesian GP:n jälkeen tallipäällikkö Tsutomu Tomita kiitteli minun tuoneen uutta puhtia Toyotalle. Se oli ensimmäinen kerta, kun joku tallipäällikkö sanoi minulle jotain yhtä rohkaisevaa, Trulli myhäilee.
- Ymmärsin Malesian saavutuksen vasta kaksi päivää myöhemmin saatuani eri puolilta maailmaa niin paljon onnitteluja. On jotain suurta hankkia menestystä maailman suurimmalle autonvalmistajalle.
LÄPIMURTO on tapahtunut hämmästyttävän nopeasti.
- Tunnustan, etten olisi koskaan odottanut aloittavani tätä kautta kahdella eturivin lähtöruudulla ja hankkivani Toyotalle kaikkien aikojen ensimmäisen palkintosijoituksen jo toisessa kilpailussa, Trulli sanoo.
- Kun jätin Renaultin ja valitsin Toyotan, kaikki katsoivat minun varmistaneen vain kultaisen eläkkeen itselleni. Tämä oli kuitenkin tarkoin puntaroitu siirto. Otin huomioon niin urheilulliset, humaanit kuin taloudellisetkin lähtökohdat.
TRULLI ON jättänyt Ralf Schumacherin varjoonsa samaan tapaan kuin teki viime vuonna alkukaudella Fernando Alonsolle Renaultilla.
- Tunnen pystyväni pitämään Ralfin kontrollissa. En pysty sanomaan, onko Ralf nopeampi kuin Alonso. Kummankaan kanssa minulla ei ole ollut ongelmia.
Malesiassakin Ralf oli ensimmäinen, joka onnitteli minua ja teki sen täydestä sydämestä.
Trulli joutui viime kaudella Flavio Briatoren epäsuosioon, vaikka oli alkukaudella Alonsoa nopeampi.
- Olen tekniseltä tietämykseltä parempi kuin Alonso. Fernando pystyy viemään auton heti äärirajoille säädöistä välittämättä. Minun tyylini on rakentaa autoa pikku hiljaa nopeammaksi ja lopputulos on vähintään yhtä nopea kierrosaika.
- VIIME KAUDEN päätteeksi Monzassa minusta tehtiin syntipukki tallimme heikentyneisiin tuloksiin ja Renaultin johtajat antoivat sellaisen kuvan, etten osaa enää ajaa F1-autoa. Hetken olin aivan neuvoton.
- Kun sitten näin, ettei tilalleni tullut kuljettaja (Jacques Villeneuve) pystynyt ainakaan parempiin tuloksiin, rauhoituin ja odotin vain pääseväni todistamaan nopeuteni Toyotalla.
- Malesian lähtöruudussa jouduin pidättelemään itseäni, kun Alonso oli paalulla. Olisin halunnut palavasti ohittaa hänet ja hyvittää viime kaudella kokemani vääryydet. Katsoin kuitenkin parhaaksi varmistaa Toyotalle tärkeä lopputulos ja siksi maltoin mieleni ensimmäiseen mutkaan mennessä.
- Jatkossa en anna enää Alonsolle, enkä kenellekään muullekaan, voittoa yhtä halvalla, Trulli lupaa.
Iltalehti 31.3.2005
Mistähän moinen itkupillin maine on peräisin? Mennyt jotenkin ohi minulta.
Mielenkiintoinen toi viimeinen lause (tosin lähde on Iltalehti).
Ei kai kukaan lahjoita voittoa kilpailevalle tallille!
:nope: :ahem: