Itse tehtyä simaa vai kaupasta ostettua?

?

  • Itse valmistettu sima

    Äänet: 11 64,7%
  • Kaupan sima

    Äänet: 2 11,8%
  • En juo simaa

    Äänet: 4 23,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    17

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Kukapa nyt ei itseä lääkitsisi tarvittaessa.
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Itsehän en ole, kuten jo mainittua, simaa tehnyt, mutta jos tekisin, käyttäisin lasipulloja.
Kiljua olen tietenkin tehnyt ja muovipäniköihin (1,5 litrasiin mehukattipäniköihin, mihinkäs muihinkaan) sen säilönyt. Ei ollut ulkoeteisessä riittävän kylmä, jotta käyminen olis loppunut, ja senhän sitten arvaakin, miten kävi. Eteinen hieman tuoksahteli vähän aikaa.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ostin kokeilumielessä Koffin simaa. Ihan karseeta paskaa. Mä en voi ymmärtää että miten joku voi tuollaista kaupata simana. Ainekset ovat oikeat, mutta jotenkin ovat onnistuneet tekemään siitä sellaista litkua ettei edes etäisesti maistu simalta. Kai nyt joku firmassa on maistanut tuotetta ennen kuin sitä on tehty miljoona litraa ja laitettu myyntiin?
 

Ykskakskol

______________
Liittynyt
10.3.2015
Viestit
1504
Itsehän en ole, kuten jo mainittua, simaa tehnyt, mutta jos tekisin, käyttäisin lasipulloja.
Kiljua olen tietenkin tehnyt ja muovipäniköihin (1,5 litrasiin mehukattipäniköihin, mihinkäs muihinkaan) sen säilönyt. Ei ollut ulkoeteisessä riittävän kylmä, jotta käyminen olis loppunut, ja senhän sitten arvaakin, miten kävi. Eteinen hieman tuoksahteli vähän aikaa.
:confused:
Simaan ei laiteta sokeria yhtä paljoa.

Ei tullut laitettua tänä vuonna. Mutta sopii muovipulloihin se ihan hyvin. Juodaankin samantien koska vain parin päivän juoma on.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
Yks tuttu joi kerran simaa toinen päivä toukokuuta. Lusii linnassa vieläkin. Veivät vehkeetkin.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Pistein sittenkin omat simat tulemaan ketjun innoittamana. Ihan reseptin mukaan ainemäärät mukaanlukien sokeri ja hiiva. Saas nähdä miten vaikuttaa lopputulokseen, etten keittänyt sokerivettä, otin vaan hanasta kädenlämpöistä suoraan pulloon ja ravistelin sokerit pohjalta. Rusinat ei ole nousseet parissa tunnissa vielä. Sitten vielä hillomunkit keittää.
 
Ylös