Itsepäisyyspäivää

APaksu

Well-known member
Sinänsä ei ip paljon kiinnosta, en ole millään tavalla isänmaallinen tälle maalle.
Oikeastaan ihan sama mikä maa siellä passissa lukee, kun vanhenen ja olen rahoissa lähden täältä joka tapauksessa miellyttävämpään ilmastoon.

Kun muut laiskottelevat suurien patrioottisten perinteideen mukaan tänään, itse olen duunissa ja tienaan triplapalkan normaaliin nähden. Sama edessä joulunpyhinä.

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Sinänsä ei ip paljon kiinnosta, en ole millään tavalla isänmaallinen tälle maalle.
Oikeastaan ihan sama mikä maa siellä passissa lukee, kun vanhenen ja olen rahoissa lähden täältä joka tapauksessa miellyttävämpään ilmastoon.

Kun muut laiskottelevat suurien patrioottisten perinteideen mukaan tänään, itse olen duunissa ja tienaan triplapalkan normaaliin nähden. Sama edessä joulunpyhinä.
Noh, mene sitten vaikka ruotsiin täältä leijumasta. Jos topic on "Itsenäisyyspäivä", ei silloin tartte tulla kehumaan kuinka epäisänmaallinen on ja vielä hyötyy rahallisesti siitä, varsinkin kun kaikilla ei sitä duunia tässä tilanteessa ole ja raha tekisi ihan hyvää.

Mieti seuraavalla kerralla ennen kuin tulet laukomaan viisauksiasi ihmisille, jotka saattavat siitä närkästyä.

APaksu

Well-known member
Noh, mene sitten vaikka ruotsiin täältä leijumasta.
Miksi lähtisin vain ruotsiin jos siellä tervehtisi täsmälleen sama ihmiselle sopimaton talvisää?
Jos topic on "Itsenäisyyspäivä", ei silloin tartte tulla kehumaan kuinka epäisänmaallinen on ja vielä hyötyy rahallisesti siitä, varsinkin kun kaikilla ei sitä duunia tässä tilanteessa ole ja raha tekisi ihan hyvää.
Onko työn tekeminen erittäin hyvin tuottavana ip-sunnuntaina jotain syntiä jota pitäisi hävetä? Itse asiassa: minähän pidän maata liikkeessä myös silloin kuin muut vetävät lonkkaa vuodesta toiseen samana päivämääränä joulukuussa. Eikö pitäisi kuulla ennemmin kiitoksia kuin haukkuja?
Mieti seuraavalla kerralla ennen kuin tulet laukomaan viisauksiasi ihmisille, jotka saattavat siitä närkästyä.
Ei mitään syytä tähän. Aiheen nimi on itsenäisyyspäivä, kai täällä saa kertoa oman mielipiteensä aiheesta?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Joo, noi keskustelut voi sitten käydä ihan muissa toikeissa.

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Onko työn tekeminen erittäin hyvin tuottavana ip-sunnuntaina jotain syntiä jota pitäisi hävetä? Itse asiassa: minähän pidän maata liikkeessä myös silloin kuin muut vetävät lonkkaa vuodesta toiseen samana päivämääränä joulukuussa. Eikö pitäisi kuulla ennemmin kiitoksia kuin haukkuja?

Muutkaan eivät tee töitä, eikä maa ole kovin hirveästi liikkeessä Itsenäisyyspäivänä, koska se kuuluu pyhittää veteraanien ja muiden suurten suomalaisten muistolle, sekä itsenäisyyden juhlinnalle. Oma on tottakai päätöksesi, mutta on todella alhaista tulla kehuskelemaan sillä, ettet tämän enempää arvosta isänmaata ja perinteitä.

Jos vielä tulee jotain asiaa, jatka privalla. En halua pilata koko aihetta yhden ihmisen epäisänmaallisuuden takia. :thumbdown

APaksu

Well-known member
Niin tai näin, vaikka en arvosta tätä maata tippaakaan kuitenkin maksan veroja tälle maalle sentään itsenäisyyspäivänä tehdystä työstä. kun työt on ohi meinaan mennä ostamaan kaupasta koko viikon ruokaostokset ja siitäkin saattaa n.20 % kilahtaa tälle maalle - itsenäisyyspäivänä.

Jos mielestäsi on tärkeämpää tälle maalle löhöillä kotona ja katsoa verovaroilla kustannettua lähetystä helsingistä jossa varakkaat juhlivat kuin ahkera työnteko, arvostan mielipidettäsi omalla tavallaan.

hyvää sunnuntai-illan jatkoa
-
Aksu

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Aksulle suotakoon oikeus mielipiteensä ilmaisuun. Tietämättään tai ainakin tahtomattaan myöskin juhlistaa itsenäisyyspäivää tuolla tavalla. ;)
Toki miehen mielipiteistä voi olla useampaa mieltä, mutta ei sen kannata antaa häiritä sinivalkoista päivää.

Ikkunalla lippu ja kaksi kynttilää.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Muutkaan eivät tee töitä, eikä maa ole kovin hirveästi liikkeessä Itsenäisyyspäivänä, koska se kuuluu pyhittää veteraanien ja muiden suurten suomalaisten muistolle, sekä itsenäisyyden juhlinnalle. Oma on tottakai päätöksesi, mutta on todella alhaista tulla kehuskelemaan sillä, ettet tämän enempää arvosta isänmaata ja perinteitä.

Jos vielä tulee jotain asiaa, jatka privalla. En halua pilata koko aihetta yhden ihmisen epäisänmaallisuuden takia. :thumbdown
Kyllähän duunia tehdään tänään paljonkin juhlapäivästä huolimatta. Ei meillä muuten olisi mitään tietoa linnan juhlien tapahtumista ennen huomista.

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Kyllähän duunia tehdään tänään paljonkin juhlapäivästä huolimatta. Ei meillä muuten olisi mitään tietoa linnan juhlien tapahtumista ennen huomista.

Toki, mutta ei siitä muutkaan rupea kehumaan. Varsinkin jos mainitsee vielä päälle, että tienaa triplapalkkaa tänään. Jos motiivina on pääosin raha eikä firman/talouden pyörittäminen juhlapäivänä, niin sillä kehuminen on aivan turhaa, ja erittäin ärsyttävää sellaisia kohtaan, jotka eivät ole niin onnekkaita että heillä olisi työpaikka.

Postaus itsessään olisi muuten ollut ihan asiallinen, mutta tuo itsekehu ja vielä kiitoksien pyytely päälle on turhaa ja jopa säälittävää. :thumbdown

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Jeh, ja joka varuskunnassa pyörii vartiot ja valmiudet, jotkut ovat jopa taisteluharjoituksessa (miunkin piti olla, mutta hommat meni vähän uusiksi viime hetkillä). Tilannekeskuksissa ja valvomoissa on normaalimiehitys. Poliisi ja pelastuslaitos ovat normaalivalmiudessa, samoin Raja- ja merivartiolaitos. Ihan näin vaan leijonalipun alta esimerkkejä..

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Varmaan hirveetä AksuPaskan käyttää suomenkieltä kommunikointiin!:frank: