Jääkiekko Vancouverin Olympialaisissa 2010.

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti

Suomi - USA 3-1
Kanada - Slovakia 2-3

de rong

Banned
Se ois kova näpäytys amerikkalaisille jos finaali ois Suomi-Slovakia.:alppu:

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere
Ei ole kovin kaukana että sekä miesten että naisten lätkässä nähdään sama kärkikolmikko.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Selännettä ei tuonne juuri puolustamaan otetakaan vaikka on tänä vuonna puolustanut melko hyvin. Mitäs pelejä olet katsonut sillä omasta mielestäni tämän kauden peleissä hän on hoitanut puolustustehtävätkin? Ja kuten Bobakki sanoi, millä perusteella nopeus on mennyt? Ei Teemu tietenkään ole 90-luvun vauhdissa mutta jalka kulkee todella nopeasti edelleen. Sikäli vähän lisää perusteluja molempiin kohtiin Teemusta kun pelkästään pelejä katsomalla voi väitteesi todistaa vääriksi, ainakin omasta mielestäni. En sitten tiedä jos itse olet nähnyt kauden pelit eri tavalla.

Lehtinen on nyt kuitenkin kunnossa ja tarvitaan tasapainottamaan Teemun ja Sakun ketjua. Nyt kun tarvitaan näitä varmoja pelaajia.

Totta kai toivoisin että kaikki väitökset perustellaan mutta kun joku noin oudohkon väitöksen esittää niin silloin erityisesti toivoisin perusteluja.
Onkohan tämä Yön Timmyh yhä sitä mieltä että nämä kaverit on oikeassa turnauksessa?

Kovasti oli kaveri arvostelemassa mun ja Juskasen voivotteluja vanhojen pelaajien kärräämisestä kisoihin.

Ja mitä Jenkit osoitti, niin nälkäisempiä nuo ovat kuin nämä 'tähdet'.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jenkeillä oli järkeä ja rohkeutta jättää papat joukkueesta:Yhä NHL:ssä pelaavista konkareista olympiajoukkueesta jätettiin pois muun muassa Mike Modano, Bill Guerin, Scott Gomez, Keith Tkachuk ja Doug Weight.

Puolustus vähän ohkainen, mutta Kesselin ja Parisen, Kanen ja Ryanin kaltaiset hyökkääjät ratkovat otteluita.:ahem:
Tammikuun alussa totesin ylläolevan.

Timmyhän, tuo jääkiekon guru, väitti että Suomella on kisojen kovin maalivahtikolmikko. Onko?

Milleri vei 107-0 eilisen pelin. Ja on koko tyrneen paras veskari.:ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jos nyt vielä sen verran melskaan, että mummielestä yksilövalintoja on jotenkin loogisinta tarkastella sen kautta, mitä erityistä kukin kykenee joukkueeseen tuomaan ja toisaalta onko tilalle vaihtoehtoja, joilla on samoja ominaisuuksia. Selänteen kohdalla pihvi on siinä, että samanlaista tai edes lähelle samantasoista viimeistelijää ei tästä maasta joukkueeseen löydy, ja siksi kyseessä on minusta yksi pahimpia menetyksiä, mitä tuolle joukkueelle voi hyökkäyspäähän tulla. No, mikäli paluu venyy niin saavatpahan eräät nimimerkit mielenrauhan, kun kaikki luistelee omaan päähän tosi nätisti.
Kyllä löytyy, montako luetellaan?

Puhis

Banned
Sijainti
Pukinmäki, Helsinki
Kyllä löytyy, montako luetellaan?
Luettele vaikka kaikki, mutta kovin montaa niitä ei voi olla.

Ja muutenkin alkaa tuo helvetin jälkiviisas "mä tiesin hähähä olitte väärässä, vituttaako kun olin oikeassa ja Suomi hävisi"-linja korpeamaan. Tiedetään, 6-1 ja Suomen peli meni heti alussa, tiedetään, Miller pelasi hyvin. Voitko nyt lopettaa sen veitsen kääntämisen haavassa vai pitääkö sitä jatkaa? Oletko jo saanut sen orgasmin ja tyydytyksen, mitä havittelit kendojanarien ärsyttämisellä vai haluatko vielä jatkaa? Ilmoitan vain, että tuo ei olisi edes minun ikäiseltä sopivaa käytöstä, puhumattakaan sinun ikäisestä.

Modeille tiedoksi: Ei ollut henk. koht. hyökkäys vaan ilmoitus, joten pitäkäähän ne banaanit lahkeissa.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Luettele vaikka kaikki, mutta kovin montaa niitä ei voi olla.

Ja muutenkin alkaa tuo helvetin jälkiviisas "mä tiesin hähähä olitte väärässä, vituttaako kun olin oikeassa ja Suomi hävisi"-linja korpeamaan. Tiedetään, 6-1 ja Suomen peli meni heti alussa, tiedetään, Miller pelasi hyvin. Voitko nyt lopettaa sen veitsen kääntämisen haavassa vai pitääkö sitä jatkaa? Oletko jo saanut sen orgasmin ja tyydytyksen, mitä havittelit kendojanarien ärsyttämisellä vai haluatko vielä jatkaa? Ilmoitan vain, että tuo ei olisi edes minun ikäiseltä sopivaa käytöstä, puhumattakaan sinun ikäisestä.

Modeille tiedoksi: Ei ollut henk. koht. hyökkäys vaan ilmoitus, joten pitäkäähän ne banaanit lahkeissa.
Eli olet sitä mieltä että sun etukäteisspekulointi on hyväksyttävää, mutta mun ei? Varsinkin kun nyt sattumalta olin TAAS KERRAN oikeassa?

En minä mitään orgasmia tuosta saa, mutta onhan se nyt kiva huomata olevansa oikeassa, varsinkin kun osa poruukasta lyttäsi täysin mun ennustukset ja arviot.

Kyllä kaikenlaista :tongue:-hymiön käyttäjää on liikenteessä heti, jos joskus olen väärässä. Miksi siis sinä hermostut tässä asiassa?

Yhtä kaikki, kyllä minä toivon Suomen menestystä, mutta ei se tarkoita sitä, ettenkö voisi suhtautua joukkueeseen ja sen esitykseen kriittisesti. Mielestäni joukkue on väärin koottu. Tosin Suomen kokoisessa maassa nyt ei hirveästi ole vaihtoehtoja, mutta siitä huolimatta olisin valinnut hieman eri pelaajia tuonne.

Faustus

Well-known member
Suomen joukkueesta kenties suurin pettymys on ollut Mikko Koivu. Mikon piti olla Suomen johtava ja paras pelaaja, mutta on ollut täysin näkymätön ja saamaton hyökkäyspäässä ehkä ensimmäistä peliä lukuun ottamatta. Yhteistyö T. Ruudun kanssa ei ole näissä kisoissa toiminut ollenkaan. Jäätyi pari kertaa maalipaikassa ja sekin tuli jälleen selväksi, että luistelu on varsin keskinkertaista.

Joppe_001

Well-known member
Sijainti
Tois pual jokkee
Sanotaanko nyt näin että lähestulkoon koko Suomen joukkue on ollut tuollainen hajuton mauton väritön lammaslauma. Ei tarvii kuin katsoa turnauksen pistepörssiä ja huomaa että yksilötaitoa ei kerta kaikkiaan vaan ole. No olihan tuo tiedossa jo NHL-pelien perusteella. Omasta mielestä lähinnä Hagman ja Filppula ovat nousseet esille. Koivut, Ruudut, Selänne, Lehtinen yms...aika heikkoa on ollut. Puolustuksessa Suomella ei taida olla Timosen lisäksi ketään näihin peleihin pystyvää jätkää. Ja ei tuo Kimmokaan ole juuri vakuuttanut.

M.Webber

Well-known member
Jenkkien valmentaja sanoo, ettei Suomi osannut pelata pienessä kaukalossa. Selännekin sanoi muutama päivä sitten, että Torinossa pärjättiin hyvin, kun pelityyli sopi isoon kaukaloon, mutta pienessä kaukalossa jääkiekko on täysin toisenlaista.

Wilsonin mielestä Suomi ei osannut pelata pienen kaukalon peliä, vaan pyrki turhan verkkaiseen kiekkokontrolliin.

- Se toimii isossa kaukalossa, mutta me pyrimme antamaan heidän kiekolliselle pelaajalleen niin paljon painetta, ettei heillä ole aikaa. Ja mielestäni onnistuimme siinä hyvin, Wilson sanoi.

- Suomi, kuten Venäjäkin, syyllistyi pelaamaan keskitason vauhdilla, eurooppalaistyyppistä ison kaukalon jääkiekkoa. Me ja esimerkiksi Kanada taas olemme yrittäneet pelata nopeasti.