FW08
Registered User of Talent
Tuo on harhaluulo. Katoppas joku NHL-peli lämpimiksesi. Enemmän siellä kiekko pomppii flipperissä (=syötöt eivät mene just paikalleen) kuin MM-kisoissa konsanaan. Esim tämän hetken paras joukkue Kings pelaa aika pitkälti pitkä päätyyn ja vauhdilla päälle -kiekkoa ja menestys on aggressiivisen, tehokkaan ja liikkuvan kulmapelin ansiota.Kyllä NHL-miesten pitäisi osata syöttää laadukkaita syöttöjä lapaan, eikä luistimiin tai vastustajalle. Ja mä tarkoitan nyt ihan perus hyökkäykseenlähtösyöttöjä omalla alueella. Pelikirja, tai sen puuttuminen, ei liity tuohon, noi on ihan perusjuttuja mitkä pitää osata.
Tämä syöttöjen laadukkuus on sellainen tietynlainen optinen harha. Todellisuudessa suurin osa "huonoista syötöistä" johtuu siitä, että vastaanottaja ei ole juuri siinä missä pitäisi olla tai sitten siitä, että syöttö on alunperinkin annettu sen verran hankalassa tilanteessa, että sen perillemeno vaatisi jo poikkeussuorituksen (Granlund-Pesonen eilen).
Eli tässä on kyse mitä suuremmissa määrin pelikirjasta, siitä kuinka paljon helpompaa laadukkaan perussyötön antaminen on kun sen tietää, missä kaveri on. USA:lla ei tälläistä sapluunaa ole ja siksi "virheitä tuli enemmän" Suomen lisätessä painetta. Syy -> seuraus.
Niin, eivät saaneet kun nyt joutuivat lähtemään useimmiten omasta päästä liikkeelle. Edellisessä pelissä pääsivät kääntämään paljon useammin keskialueelta tai hyökkäyspäästä.Kyllä USAkin piti kiekkoa ja pääsi Suomen alueelle, mutta eivät enää saaneet rakennettua tilanteita siellä samalla tavalla kuin sunnuntaina. Se on totta, että jenkeiltä meni pasmat sekaisin kun suomalaset tajusivat reagoida tuohon aggressiiviseen karvaukseen.
Mun mielestä Urheilulehden videossa oli, että menivät Suomelle 54/46. Edellisessä pelissä oli toisin päin.Mulla ei oo faktaa, mutta uskoisin ettei kiekonhallintaprosentit pelin osalta ole kovin paljoa Suomen eduksi, jos ollenkaan. Aika tasan mentiin 2-1 maaliin asti, jonka jälkeen jenkit selvästi passivoitui ja Suomi alkoi hallitsemaan kiekkoa.