Koska Hoopikin on tehnyt paluun Kunnian kentille, on myös minun astuttava alas Aurinkokuninkaan jalustaltani tavallisen rahvaan pariin. Hoopi, muistathan selostustyötä tehdessäsi, että 95% keskittyminen tarkoittaa 50 prosentin suoritusta. Verbaalikarvaa tiukasti heti keskialueella äläkä anna arvostelijoittesi käyttää offensiivista osaamistaan, vaan murra se kiistämättömällä defensiivisellä talentillasi!
Kuten kaikki tietävät, miesten vastaavia selvästi mielenkiintoisemmat naisten MM-kilpailut jouduttiin perumaan SARS-epidemian takia. Aasiassa käyneiden tendenssi sairastua tähän vakavaan tautiin koettiin high risk-no reward -tilanteena, minkä takia jouduimme valitettavasti haaskaamaan valtavan offensiivisen talenttimme kotisuomessa. Mutta ei hätää, luonnollisesti tämä tarkoittaa nimenomaan sitä, että olen valmis antamaan asiantuntijalausuntoja ja töhertämään fläppitaululle paraabelejä ja muita trigonometrisiä funktioita entistäkin paremmin. Kuten sanotaan, asiantuntija on henkilö, joka tietää enemmän ja enemmän vähemmästä ja vähemmästä.
Vaikka yleinen mielipide on ollut se, että Aravirran valinnat ovat olleet hyviä, täytyy minun puuttua pariin selkeään epäkohtaan. Ensinnäkin pari entisen neuvostoliiton alueen joukkuetta kykenee tarjoamaan kiistämättömän offensiivisen talentin halonhakkuun saralla, jolla meidän poikamme taas ovat suorastaan pulassa. Ihmettelenkin, miksei mestarijoukkue Tapparan pelaajista valittu tällä saralla kunnostautuneita pelaajia, kertoohan jo joukkueen nimikin, että tällä saralla piilee valtava talentti, joka vain odottaa tulevansa kapitalisoiduksi.
Toinen selkeä ongelma on joukkueen klovnin puuttuminen. Juha Lind on ansiokkaasti surffaillut jämäminuutteja viime kisoissa ja keskittynyt omaan osa-alueensa, eli DJ:nä ja narrina toimimiseen. Toivottavaa onkin, että Jokerien kisoihin valituista pelaajista joku nousee täyttämään tämän aukon, varsinkin surffailu on ollut tähän asti heidän juttunsa; the thing. Meidän täytyy kuolla eläessämme, jotta voisimme elää ennen kuolemaamme.