Jäämies ja etymnologia

carbonara

Well-known member
Meni kyllä vähän ohi mihin tällä viitattiin, mutta miten Jäämies on uskon asia?
Tässä viitattiin varmaan siihen kun Kimi oli taannoin kirkossa kuuntelemassa joululauluja sen lentoemon kanssa. Juu nou, Kimi-jäämies. Kirkko-Usko.
On niillä yhteys jos vaan haluaa nähdä sellaisen. Ja selvästi molemmilla on myös tunteita.

Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Meni kyllä vähän ohi mihin tällä viitattiin, mutta miten Jäämies on uskon asia?
Paljon se vaati, mut jotenki sain ehkä tulkittua, että kaveri tarkoitti Kimin vetävän mediassa vain roolia. Oikeasti, ylläripylläri, hänelläkin on tunteet. Se nyt ei ikävä kyllä meinaa siltikään, etteikö jätkä ois the jäämies. Jäämieshän juurikin pitää ne tunteet poissa kuvioista ku tehdään tulosta. Eikä avaudu niistä ainakaa medialle. KAvereiden kans sit nollaillaan kuten kuka tahansa kuolevainen :alppu:

WebSlave

Trackman
Eihän Iceman alunperin siihen liittynyt, ettei Kimillä olisi tunteita, vaan siihen, ettei Kimillä ole hermoja.

IsoAhven

Well-known member
Eihän Iceman alunperin siihen liittynyt, ettei Kimillä olisi tunteita, vaan siihen, ettei Kimillä ole hermoja.
Tä? Miten joku jäisen jätkän noin voi ymmärtää? "kylmä" tyyppihän on ainaki länsimaissa nimenomaan tunteeton jätkä. Tai kylmähermoinen => rohkea tai paineen alla hyvin toimiva. Jää ei värise => tyyppi ei hermoile.

Viimeksi muokattu:

Revolt

Lead Singer
PHP:
Tä? Miten joku jäisen jätkän noin voi ymmärtää? "kylmä" tyyppihän on ainaki länsimaissa nimenomaan tunteeton jätkä. Tai kylmähermoinen => rohkea tai paineen alla hyvin toimiva. Jää ei värise => tyyppi ei hermoile.
Juuei, kyllä se nimenomaan niin meni, miten WebSlave muisteli. Lempinimi tulee juuri siitä, että ulkoiset paineet eivät saa ns. Kimin lämpötilaa nousemaan. Ron Dennishän tuon nimen Kimille antoi.

IsoAhven

Well-known member
PHP:
Juuei, kyllä se nimenomaan niin meni, miten WebSlave muisteli. Lempinimi tulee juuri siitä, että ulkoiset paineet eivät saa ns. Kimin lämpötilaa nousemaan. Ron Dennishän tuon nimen Kimille antoi.
Eli ku käännämme suomen kielelle, Kimillä on hermoja. Ainaki täälläpäin, jos jollain ei ole "hermoja" on hän helposti kuumeneva/hermostuva tyyppi. Tätä nyt ainaki ite hain.

edit: ja noin niinku ylipäätäänki, jos viilipytty haluat olla, sun pitää pitää hermos/TUNTEES kylmänä. Vittu mitä nussintaa taas webslavelta ja tälläkertaa iha ohiki meni jopa. Jos alamma webslaveksi nii kaikki voi lääkärikirjasta lukea mitä hermot on.

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Eli ku käännämme suomen kielelle, Kimillä on hermoja. Ainaki täälläpäin, jos jollain ei ole "hermoja" on hän helposti kuumeneva/hermostuva tyyppi. Tätä nyt ainaki ite hain.
Tuohon Revoltin mainitsemaan Ron Dennisin antamaan lempinimeen viittasin. Kaverissa kun ei näkynyt minkäänlaista kisajännitystä ja saattoi nukkuakin puoli tuntia ennen kisaa. Ei ole hermoja -> ei hermostu, kun ei ole millä hermostua. Tosin sanoen hermot voivat "mennä" vain jos niitä on. Tuota minä hain.

IsoAhven

Well-known member
Tuohon Revoltin mainitsemaan Ron Dennisin antamaan lempinimeen viittasin. Kaverissa kun ei näkynyt minkäänlaista kisajännitystä ja saattoi nukkuakin puoli tuntia ennen kisaa. Ei ole hermoja -> ei hermostu, kun ei ole millä hermostua. Tosin sanoen hermot voivat "mennä" vain jos niitä on. Tuota minä hain.
ok. Noh meillä on eri puolella suomea eri käsitykset sanoista. Edelleenkin täälläpäin, jos on hermoja, nii se meinaa, että ko. tyypillä on kärsivällisyyttä /paineidensitokykyä jne. Pätemistä sun juttus kuite oli, ku mielestäni omasta kirjoituksestani näkyi ilmiselvästi sama mielipide Kimistä. Miten hitosa sie oot ees modena, ku ajat kirjoitukset aina näihin väittelyihin pikkumaisuudellas. Jäähynki uhalla sanon, että oot varmaan peruskoulussa saanut usein turpaan, jos samanalainen olet ollut (ellet ole keskimääräistä isompi kaveri) mitä näillä keskustelupalstoilla. Ei tuollaisia ihmisiä kukaan jaksa.

Viimeksi muokattu:

Montana

Well-known member
ok. Noh meillä on eri puolella suomea eri käsitykset sanoista. Edelleenkin täälläpäin, jos on hermoja, nii se meinaa, että ko. tyypillä on kärsivällisyyttä /paineidensitokykyä jne. Pätemistä sun juttus kuite oli, ku mielestäni omasta kirjoituksestani näkyi ilmiselvästi sama mielipide Kimistä. Miten hitosa sie oot ees modena, ku ajat kirjoitukset aina näihin väittelyihin pikkumaisuudellas. Jäähynki uhalla sanon, että oot varmaan peruskoulussa saanut usein turpaan, jos samanalainen olet ollut (ellet ole keskimääräistä isompi kaveri) mitä näillä keskustelupalstoilla. Ei tuollaisia ihmisiä kukaan jaksa.
Tännekkö ei saa kirjoittaa omia tulkintojaan, koska se on sun mielestä "pilkunnussintaa"?

Laatikkokauha

Well-known member
Täällä meno näköjään pysynyt muuttumattomana. WebSlave lyö faktoja tiskiin, ja heikkohermoisimmat kilahtavat mitä mielikuvituksellisimmista syistä : D Kuinka joku voi edes tajuta tuon Iceman-termin eri lailla kuin WS sen (oikein) ilmaisi?

Ja jottei mene täysin offtopiciksi niin kysyn tietääköhän kukaan mikä on tilanne Marussialla? Chilton edelleen ykkösehdokas?

IsoAhven

Well-known member
Tännekkö ei saa kirjoittaa omia tulkintojaan, koska se on sun mielestä "pilkunnussintaa"?
Mitä vit.. ? :D Webslave nyt on tunnettu pilkunnussinastaan. Nytki oli toi "oman mielipiteensä" julki vaikka se oli jo sanottuna. Sit pitää alkaa rautalangasta ko. jätkälle selvittään asioita.

IsoAhven

Well-known member
Täällä meno näköjään pysynyt muuttumattomana. WebSlave lyö faktoja tiskiin, ja heikkohermoisimmat kilahtavat mitä mielikuvituksellisimmista syistä : D Kuinka joku voi edes tajuta tuon Iceman-termin eri lailla kuin WS sen (oikein) ilmaisi?

Ja jottei mene täysin offtopiciksi niin kysyn tietääköhän kukaan mikä on tilanne Marussialla? Chilton edelleen ykkösehdokas?

Mitä mulla oli erilailla webin tulkinnasta? Kerro? Mitä muuta hermoilla tarkoitetaan puhekielesä kuin tunteita? Miten muuten ihminen "kuumenee" kuin tunteiden vuoksi? Miten muuten ihminen sortuu paineiden alla kuin tunteiden vuoksi? vittu mitä pelleilyä. Joo se on enkusta suoraan suomennettuna "hermot" (nerves = tunteet/paineidensieto). Hyvä, mut hyvä osata suomeakin. ja jep, tästäki offtopic-jauhannasta kiitos Webille.

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Mitä mulla oli erilailla webin tulkinnasta? Kerro? Mitä muuta hermoilla tarkoitetaan puhekielesä kuin tunteita?
No ainakin minä uskon, että Kimillä on ihan normaalit tunteet siinä missä kenellä tahansa ihmisellä - onhan tuo seurustellutkin - mutta mies vain ei ota paineita asioista, joista ei kannata ottaa (erityisesti tässä tapauksessa kisasta etukäteen). Itsekin olen tyyppi, jota ei helposti saa hermostumaan, mutta ei se minusta tunteetonta tee (jos nyt en erityisen tunteiden vietävissä olekaan).

Toisin sanoen ainakin minulle hermot ja tunteet ovat kaksi eri asiaa. Hermottomuus on tyyneyttä, tunteettomuus on kylmyyttä. Dennisin Iceman ei viitannut jälkimmäiseen.

-Edit- Ja tämä siis nimenomaan puhekielessä. Todellisuudessa kyse voikin pitkälti olla samasta asiasta, jos jännitys katsotaan tunteeksi. Juuri jännittämisen puute on se, miksi Kimi Iceman-nimen Dennisiltä sai.

Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Mitä vit.. ? :D Webslave nyt on tunnettu pilkunnussinastaan. Nytki oli toi "oman mielipiteensä" julki vaikka se oli jo sanottuna. Sit pitää alkaa rautalangasta ko. jätkälle selvittään asioita.
Siis kuka nyt mitä ja kenelle? Toinen tuo jo sanottuna olleen mielipiteensä julki ja toinen selittää rautalangasta? Kumpi nussii pilkkua?

Pilkunnussinnassa ei muuten oikeasti nussita pilkkua. Se on vaan sellainen vakiintuneehko sanonta :frank:.

IsoAhven

Well-known member
Siis kuka nyt mitä ja kenelle? Toinen tuo jo sanottuna olleen mielipiteensä julki ja toinen selittää rautalangasta? Kumpi nussii pilkkua?

Pilkunnussinnassa ei muuten oikeasti nussita pilkkua. Se on vaan sellainen vakiintuneehko sanonta :frank:.
Obvious troll is obvious..:thumbup: Enkä kyllä ees ymmärtäny tuota "mielipide" asiaa.. pointti oli, että webslave puhui samasta asiasta kuin minä mut jotenki sai kuitenki vängättyä vastaan. Luultavasti takertuu sanaan "nerveless" tms. joka tietenkin suoraan suomennettuna on hermoton tai vastaavaa. Joka taas on ainaki mun kielessä vain yks tunteettomuuden muoto, kyky pitää ne tunteet poissa tietyissä tiukoissa tilanteissa(kuten jo tän episodin aloittaneessa viestissä mainitsin). Jos kaveri pysyy kylmänä tai kuumenee, on se aina kyse tunteiden hallinnasta tai niiden puutteesta aka kylmähermoisuudesta tai sen puutteesta. prkl.

Tässä vielä lainaus omasta viestistäni muistutuksena:
Paljon se vaati, mut jotenki sain ehkä tulkittua, että kaveri tarkoitti Kimin vetävän mediassa vain roolia. Oikeasti, ylläripylläri, hänelläkin on tunteet. Se nyt ei ikävä kyllä meinaa siltikään, etteikö jätkä ois the jäämies. Jäämieshän juurikin pitää ne tunteet poissa kuvioista ku tehdään tulosta. Eikä avaudu niistä ainakaa medialle. KAvereiden kans sit nollaillaan kuten kuka tahansa kuolevainen
ja edelleenkin, täälläpäin ku jollain "on hermoja" meinaa se sitä, että pysyy mm. "kylmänä" vaikka kui vittultais. Jos ei oo hermoja, nii ei kestä kuittailuja. Mut oha hillaki muualla pintakäsittelyaine "lakka"... :rolleyes:

edit: ja tietenki "nerveless" suomentuu täälläpäin "hyvähermoinen/kylmäpäinen/kylmähermoinen", ei "hermoton/hermojen puutteessa/huonohermoinen/ jne"....

Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Siis kuka nyt mitä ja kenelle? Toinen tuo jo sanottuna olleen mielipiteensä
Ja tarkennuksena, että eihän sitä nyt tässä keskustelussa vielä ollut kukaan sanonut minua aikaisemmin miksi Dennis Kimille sen Iceman-nimen antoi. En vastannut erityisesti kenellekään, vaan lisäsin vain tuon oman lisäni keskusteluun. Ja siitä tämä hulabaloo käsittämättömästi alkoi.

En vängännyt ketään vastaan, mutta minulle alettiin vängätä.

Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Ja tarkennuksena, että eihän sitä nyt tässä keskustelussa vielä ollut kukaan sanonut minua aikaisemmin miksi Dennis Kimille sen Iceman-nimen antoi. En vastannut erityisesti kenellekään, vaan lisäsin vain tuon oman lisäni keskusteluun. Ja siitä tämä hulabaloo käsittämättömästi alkoi.

En vängännyt ketään vastaan, mutta minulle alettiin vängätä.
vais niin. No sovitaan näin. Hyvä että JO nyt toit tämän esille. Kerkesit jo kuitenkin selvittää omia puheitas jo aiemminkin (ja toistamiseen "olla eri mieltä mun kanssa"):rolleyes:

Viimeksi muokattu: