Jälkiviisaus

Harrastatko jälkiviisastelua?

• Äänestäjiä yhteensä
    12

Knoukka

Well-known member
No, tuleeko useinkin harrastettua tätä Mitäs minä sanoin? -tyyppistä jälkiviisastelua?

Ärsyttävintä Väyrysessä on se, että se on ollukki aina oikeessa. Väitöskirjassaankin, missä ennusti ettei Neuvostoliitto koskaan hajoa. Eihän se hajonnutkaan, se muutti euroopan unioniin!

Ja eurot, talouskriisit ja muut. Oikeessa oli. Pate on kettu.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Jälkiviisas on tietty helppo olla. Pyrin yleensä asettumaan aikalaisten asemaan arvioidessani tekemiään päätöksiä. Jälkiviisautta ei kuitenkaan kannata suoralta kädeltä lytätä, se voi parhaimmillaan olla virheistä oppimista, paremman toimintatapamallin esittämistä tulevaisuutta ajatellen. Menneisyydestä voi oppia tulevaisuutta.. jos se sitten vaatii vähän jälkiviisautta niin mitä sitten.

WebSlave

Trackman
No, tuleeko useinkin harrastettua tätä Mitäs minä sanoin? -tyyppistä jälkiviisastelua?
Jos tosiaan olen etukäteen jo sanonut, niin epäilemättä moista tulee toisinaan harrastettua.

Tosin pidän jälkiviisasteluna sitä, että vasta jälkikäteen tullaan viisastelemaan kuinka olisi pitänyt toimia.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä en ikinä jälkiviisastele enkä moralisoi, sillä olen kaukaa viisas ja suvaitsevainen. Lyhyesti täydellinen.

Pitikö sun mennä tällanenkin polli tekemään? Miksi?!!
Mitä sä kuvittelit tällä hyötyväsi?
Opettelisit säkin kuule käyttämään aikas hyödyllisemmin, eikä tällaiseen jonninjoutavaan hömppään!
Mähän sanoin silloin kerran, että totanoin hyödyllisempääkin tekemistä varmalla olis. Että kandee vähän kelata. Et sitten kelannu?!!
:nope: