burb
.
Turve.Mahtaako meillä olla moista ketteryyttä?
Mä oon hyvä heittelemään näitä mutuja. Aivan lonkalta taas ja jengi luulee että mä tajuun jotain. Enkämä ja niinhänte.
Turve.Mahtaako meillä olla moista ketteryyttä?
Sä olet paras.Turve.
Mä oon hyvä heittelemään näitä mutuja. Aivan lonkalta taas ja jengi luulee että mä tajuun jotain. Enkämä ja niinhänte.
Näinhän se taitaa olla. Eipä siis ole kovin kummoinen taso tässä kisassa, mutta en valita.Sä olet paras :thumbup:
En valita myöskään. Turha valittaa. Yleisesti ottaen jo 70-luvulta on turhaa valittaa ydinvoimasta.Näinhän se taitaa olla. Eipä siis ole kovin kummoinen taso tässä kisassa, mutta en valita.
No ei ole ei. Mutta annetaan veljille silti krediittiä, ja nyt en puhu itsestäni :alppu:Eipä siis ole kovin kummoinen taso tässä kisassa.
Se puuttuva sähkö pitää tosiaan jostain tuottaa. Joko ulkomailta valmiina tai omilla vaihtoehtoisilla keinoilla (siis ei-ydinvoimalla). Toisaalta se tsunami ajoi alas aika paljon muutakin infrastruktuuria, että josko olisi sähköntarve alentunut muutenkin siinä samalla. Energiatekniikasta perillä olevat varmaan osaavat sanoa kuinka monen prosentin vajaus sähköntuotannossa suhteessa sen kulutukseen voi olla ennen kuin sähkönjakeluverkossa alkaa tapahtua kaikenlaista jännää, isoja katkoksia yms.Arvaukset on hyviä. Minun vaatimaton analyysini on se, että japseissa on valtavaa kykyä sopeutua energiantuotannon häiriöihin. Se, että kaikki maan ydinvoimalat lasketaan alas on mielestäni melko massiivinen häiriötekijä.
Mahtaako meillä olla moista ketteryyttä?
Aiheuttiko ydinvoima tsunamin? :eek!:Saa nähdä pitääkö tämä tieto Japanin luopumisesta ydinvoimasta paikkaansa, mutta en ihmettelisi. Kyse lienee ihan siitä, että japanilaisille on tullut Fukushiman myötä maksettavaksi ydinvoiman todelliset kustannukset.
Tsunami vain ydinvoimalobbaajien salaliittoa.Aiheuttiko ydinvoima tsunamin? :eek!:
On se perseestä.
Hitto kun unohtu, että ydinvoimaonnettomuudet ei koskaan oo ydinvoimaonnettomuuksia vaan tsunameita, maanjäristyksiä, inhimillisiä virheitä, laiminlyöntejä tai naapurin vika.Aiheuttiko ydinvoima tsunamin? :eek!:
On se perseestä.
Onneksi tuontienergia on sentään päästötöntä ekosähköä. 9 magnitudin maanjäristyksiä varmaan tuleekin solkenaan rikkomaan reaktoreita ja sitä rataa..YLE sanoi:Viimeinen reaktori huoltoon - Japani jäämässä kokonaan vaille ydinvoimaa
Japani on perinteisesti tyydyttänyt ydinsähköllä noin kolmanneksen energiantarpeestaan. Vaikka voimalayhtiöiden pelkäämiltä massiivisilta sähkökatkoilta on vältytty, ydinvoimaloiden sammuttaminen on pakottanut maan turvautumaan kalliiseen tuontienergiaan.
Japani on jäämässä ilman ydinvoimaa jo toista kertaa lyhyen ajan sisään, kun viimeinen maan käynnissä olevista ydinvoimaloista pysäytetään huoltoa varten sunnuntaina.
Japanin yhteensä 50 ydinreaktorista vain kaksi on ollut toiminnassa vuoden 2012 heinäkuun jälkeen. Tuolloin kaikki maan voimalat sammutettiin turvallisuustarkastuksia varten Fukushimassa vuonna 2011 tapahtuneen vakavan ydinonnettomuuden vuoksi.
Japanilaiset ovat vastustaneet ydinvoimaloiden käynnistämistä peläten mahdollisen uuden onnettomuuden seurauksia. Pääministeri Shinzo Abe on kuitenkin avoimesti ydinvoiman puolella.
Sähköyhtiöt ovat hakeneet lupaa käynnistää noin kymmenen reaktoria uusien turvallisuusmääräysten mukaisesti. Ydinvoima alkaa kuitenkin näillä näkymin virrata sähköverkkoon aikaisintaan ensi vuoden alkupuolella.
Japani on perinteisesti tyydyttänyt ydinsähköllä noin kolmanneksen energiantarpeestaan. Vaikka voimalayhtiöiden pelkäämiltä massiivisilta sähkökatkoilta on vältytty, ydinvoimaloiden sammuttaminen on pakottanut maan turvautumaan kalliiseen tuontienergiaan.
Ydinsähkön vaihtaminen öljyllä ja kaasulla tuotettuun energiaan on tuntunut japanilaisten kukkaroissa. Pääkaupungissa Tokiossa sähkö on kallistunut 30 prosentilla aiempaan verrattuna.
Ihan vaan tuurilla selvinneet aiemmista maanjäristyksistä, joita alueella vilisee?Japaniassahan nuo turvamääräykst oli niin päin vittua suinniteltu, ettei vastaavaan tosiaankaan tarvittaisi vastaavan kokoista järistystä.
Kannattais Japaniassakin hilata Ruotsin lippu salkoon hyvän tuurin vuoksi.Ihan vaan tuurilla selvinneet aiemmista maanjäristyksistä, joita alueella vilisee?
No STUK:in johtajahan oli sitä mieltä, että oli kyllä melkoinen ihme, ettei mitään vakavampaa ollut aiemmin tapahtunut.Ihan vaan tuurilla selvinneet aiemmista maanjäristyksistä, joita alueella vilisee?