Jerezin testit

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Alkaa olla aika hirveitä noi tämän vuoden autot. Ferrari on ollut tähän saakka tyylikkäin, mutta alkaa sekin mennä huonompaan suuntaan, jos jotain haineviä alkavat asentelemaan. Kunhan eivät juustohöylään sorru, niin keula pysyy sentään tyylikkäänä.

Ei noista Jerezin ajoista voi kyllä vetää mitään johtopäätöksiä. Kaikki testaavat ihan omia juttujaan, eikä vauhdin hakeminen varmastikaan ole yhdenkään tallin tärkeyslistalla kovin korkealla. Toivotaan nyt, että Ferrarilla pojat oikeasti löytäisivät jotain konkreettista, eikä vain testailla epätoivossa muilta kopioituja asioita.
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Varmaan olikin mainintaa jo siitä, että Kimi testaa huomenna Ferrarin versiota "hainevästä"?..siis jos uskomme maikkaria
Ei pidä paikkansa. Uusin Iceman on valmiina lähtemään Hankoon Poker Runiin ja näillä hetkillä Kimi astuu laivaan. Juuri vahattu ja kiiltelee komeasti....

Massa viimeistelee...

tämä ei ollut vinkki Iltalehdelle:jaska::jaska:

voi vaikka veneen aallosta pyllähtää sorsa kumoon...

http://www.pokerrun.fi/
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
CamoN;1075258Komeat on pytingit. [/QUOTE sanoi:
Todellisuudessa tuolla ei enää F1 kisoja järjestetä. Jälkeenjäänyt rata mutta hyvä ilmasto testeihin euroopassa. Kilpailijaksi ilmaantuu kyllä uusi Algarven rata naapurimaassa.

http://www.autodromodoalgarve.com/en/index.html

Aikoinaan paikallinen "pormestari" punki palkintokorokkeelle luvatta pöyhistelemään jolloin Pööni totesi että täällä ei enää kisoja ajeta...
 
Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Ferrarissa ei siis ole suurempia uudistuksia Unkarin kisaan vaan on keskitytty säätöihin. Jotenkin tuntuu että se ei taida oikein riittää ainakaan voittoon...

Pallille olisi ainakin päästävä. Kimi ei ainakaan testeistä riehaantunut... Hiukan näkymätöntä on ollut Ferrarin auton kehitys viimeisenä kahtena kuukautena.... varmaan Spahan on tulossa isompi päivitys...


Kimi Räikkönen ajoi Ferrarilla 84 kierrosta ja jäi reilut kaksi kymmenystä päivän kärkiajasta. Maailmanmestari oli tyytyväisempi Ferrarin säätöreagointiin, joskin huimassa kuumuudessa vertailukohdat olivat yhtä hankalat kuin keskiviikkonakin.

Korkeimmillaan elohopea kapusi 35 asteeseen ja radan pinnassa huokui 48 asteen kuumuus.

- Testasimme paljon ymmärtääksemme, mitä oikein tapahtui Hockenheimissa. Auto parani keskiviikkon verrattuna ja uskon, että olemme valmiit seuraavaan koitokseen, Räikkönen tuumaili.

- Vastustajamme ovat erittäin vahvoja, mutta kausi on yhä pitkä ja meillä on hyvää aikaa vastata heille. F1:ssä asiat muuttuvat usein nopeasti ja paljon, Räikkönen korosti.
http://www.turunsanomat.fi/f1/?ts=1,3:2001:0:0,4:34:680:1:2008-07-24;4:35:0:0:0;4:36:0:0:0,104:34:554704,1:0:0:0:0:0:
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Saa nähdä miltä autot näyttää tänään. Voihan se olla että nyt siellä on jotain näkyviä uudistuksia, sillä isot jutut on aina paras pitää piilossa mahdollisimman pitkään, jolloin kilpailijoille jää mahdollisimman vähän aikaa reagoida.

Mutta tuo on ihan totta, että Ferrarin kehitystyö on tuntunut olevan tyhjäkäynnillä. Ehkä siellä on keskitytty vääriin asioihin, todettu ettei näitä ole juurikaan mahdollista parantaa ja sitten jätetty asia sikseen, kun McLaren on mennyt eteenpäin muilla rintamilla. Eikä tuo varmasti auta asiaa että Hockenheimissä oltiin selvästi menty väärään suuntaan (kuten BMW Ranskassa). Mutta tosiaan kausi on vielä pitkä, ja F1:ssä asiat muuttuvat silmänräpäyksessä. :rolleyes:
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Heikki näköjään päässyt testaamaan Dumbon korvia.... on kyllä rumat...

Massan Ferrarissa ei ainakaan alkuun mitään mullistavaa...

 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2509

Wuhuu! Saatiinhan se rumilus Ferrariinkin!
Ja tuosta aiemmin postatusta kuvastahan huomasi Hondan saaneen samanlaisen:
 
Viimeksi muokattu:

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Noissa kuvissa ei ole sitä Hondan uutta takasiipeä, lieneekö ollut ihan kokeiluvaiheessa sitten.. Ei toi "evä" sovi kyllä Ferrarinkaan sen paremmin, kuin muihinkaan. Rumia ovat autot viimeisessä kisassa. Katsoo tuota Hondan keulakoristettakin, niin ei jessus kun on ruma härpäke. Tuo Mclarenin versio on sentään siedettävällä tasolla, mutta ruma sekin on. Williams ja BMW taitavat olla ainoat tallit, joilla ei olla vielä nähty tuota moottorinkatetta. Vai onko Toyotallakaan? No, kohta se on kuitenkin kaikilla..
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Heikki meni...

1. H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:18.385 65
2. S. Bourdais Toro Rosso STR3 1:18.830 +0.445 59
3. D. Coulthard Red Bull Racing RB4 1:19.494 +1.109 53
4. R. Grosjean Renault R28 1:19.561 +1.176 71
5. F. Massa Ferrari F2008 1:19.611 +1.226 57
6. K. Nakajima Williams FW30 1:19.724 +1.339 51
7. N. Heidfeld BMW Sauber F1.08 1:19.915 +1.530 51
8. A. Sutil Force India VJM-01 1:19.965 +1.580 43
9. J. Button Honda RA108 1:20.532 +2.147 61
10. K. Kobayashi Toyota TF108 1:20.878 +2.493


Ruma se on Ferrarikin selkäevällä...
 

talakem

Iltalehden toimitus
Liittynyt
4.3.2002
Viestit
3610
Heikin aika tehtiin ilman elefantinkorvia aamulla viileässä säässä. Kimin ajat oli testeissä sekunnin huonompia - mikä sinällään ei tarkoita vielä mitään...
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Ihan puhdas pyhäinhäväistys tuo Ferrarin evä.





Toivottavasti eivät ota käyttöön. Mutta saa nähdä kuinka epätoivoisia Ferrarilla ollaan kehitystyön suhteen nykyisessä tilanteessa. Jos sormi on jo käynyt lähellä paniikkinappulaa, niin ehkä tuokin nähdään tositoimissa. Mutta niinhän sitä sanotaan, että auto on kaunis kun se voittaa. :eek:
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Mä en ymmärrä tota keskustelua autojen tai aerodynamiikkajuttujen esteettisyydestä tai sen puutteesta. Tyylikkyydellä ei suunnittelussa ole sijaa, vain vauhdilla (ei sillä etteikö tätä kaikki tietäisi).
Täytyy todeta kuitenkin että rumuusasteikolla 1-10 elefantinkorvat on noin 11 ja hainevät 3. Mielenkiintoista noita kehitelmiä , rumiakin , on silti nähdä.
 
Viimeksi muokattu:

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Tuotahan se FIA halusi kun kielsi kaiken muun paitsi härpäkkeiden rakentelun. :jaska:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mä en ymmärrä tota keskustelua autojen tai aerodynamiikkajuttujen esteettisyydestä tai sen puutteesta. [--]
Täytyy todeta kuitenkin että rumuusasteikolla 1-10 elefantinkorvat on noin 11 ja hainevät 3.
Heh.

Voihan sitä aina estetiikasta keskustella, miksei voisi? Ei se sen kummempaa ole kuin muukaan mutu-keskustelu täällä.
Hevimies sanoi:
Tuotahan se FIA halusi kun kielsi kaiken muun paitsi härpäkkeiden rakentelun.
Ei aerodynamiikaan ole kovin kahlitsevia uusia rajoituksia muistaakseni tullut. Vähän on siipien paikkoja siirrelty. Sen sijaan ensi kaudeksi tulee, kun härpäkkeet poistuvat.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Heh.

Voihan sitä aina estetiikasta keskustella, miksei voisi? Ei se sen kummempaa ole kuin muukaan mutu-keskustelu täällä.
Tottakai voi. Tyylikkydelle vaan tunnutaan laitettavan ihmeen paljon painoarvoa ja päivitellään että miten jotain niin ja niin rumaa laitetaan autoon. Syy miksi "rumia härpäkkeitä" laitetaan löytyy kellosta, ei katsojan silmästä.
 
Ylös