joululaatikot

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tästä osoitteesta katosi jouluyön aikana mystisesti jonnekin avattu ja osittain syöty lanttulaatikko.

Mysteeri on nyttemmin selvitetty.

Arvatkaapas miten laatikon oli käynyt?
Kissa/koira söi... paitsi ei kai kissa tykkää lanttulaatikosta, eikä teillä taida olla koiraakaan. Huono arvaus.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Nyt on syöty laatikoita kaksi päivää. Pöydästä löytyi niin porkkana-, lanttu-, maksa-, kuin sitä parastakin, eli imellettyä perunalaatikkoa elikkäs pernatuuvinkia tai pernalootaa, kuten meidän kotona näin murteita yhdistellen sanotaan. Pernatuuvinkia ei taida kovin monesti nähdä meidän suunnalla, onneksi hämeestä tulevalla äitylillä on taito hallussa.

Maksalaatikkoa en ole oikein tottunut jouluruokana syömään, mutta menihän se muiden muassa.

Joni

Well-known member
Kyllä se vaan lanttulaatikko on ollu lemppari aina lapsuudesta asti ja edelleen maistuu niin mahtavalle! :alppu: Porkkanalaatikko hyvänä kakkosena. :ahem:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Oli muuten Amigan lanttulaatikko ihan paskaa tänä vuonna. Saavat muuten maksaa rahat takasin.

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Porkkanalaatikko maistuu parhaalle, sitten perunalaatikko. Lanttulaatikkokin menee jotenkuten. Maksalaatikosta en ole edes ajatellut sen olevan jouluruokaa ja muutenkin se on :yuck:

Trullinkaasu

Well-known member
Kaupan valmispaketissa oleva rusinaton maksalaatikko menee ihan normiduunilla, kun lisään rusinat rusinapaketista joukkoon.

Joululaatikoita (joihin kuuluu käsittääkseni porkkana-, peruna- ja lanttulaatikko) en luettele edes ruoaksi. Se on kylmä fakta. Oksennusreaktio on varma, jos maistan jotakin laatikkoa. Hirveän makuisia, tulee ihan huono olo laatikoita ajatellessakin. :yuck:

WebSlave

Trackman
Maksalaatikkoko jouluruokaa?
Joidenkin joulupöytään se kuuluu, joidenkin ei. Kuten ei imellettykään kaikkien. Minun (sukuni) jouluperinteisiin maksalaatikko ei kuulu, imelletty kyllä, vaikka itse laiskana miehenä ostan nykyään sitä kaupan makeutettua perunalaatikkoa. Saisivat tehdä "sinkkupakkauksen", jossa olisi pieni määrä noita kolmea peruslaatikkoa kutaklin. 3x400 g on yksinasujalle turhan iso määrä.

Syökö joku (muu) muuten laatikoita karjalanpaistin kanssa? Itse ajattelin tänään syödä ja olen niin tehnyt ja nähnyt tehtävän ennenkin. Mm. paikallisessa lounasravintolassa on ainakin lanttulaatikko, muistaakseni porkkanalaatikkokin tarjolla karjalanpaistin kanssa joulun alla.

Mangelo

Well-known member
Syökö joku (muu) muuten laatikoita karjalanpaistin kanssa? Itse ajattelin tänään syödä ja olen niin tehnyt ja nähnyt tehtävän ennenkin. Mm. paikallisessa lounasravintolassa on ainakin lanttulaatikko, muistaakseni porkkanalaatikkokin tarjolla karjalanpaistin kanssa joulun alla.
Mielestäni karjalanpaisti sopii joulupöytään ja kala myös (mieluummin ei lipeä). Maksalaatikko vaan on jotenkin niin arkinen kuin makaronilaatikko. Jos ei jaksa mennä päivälliselle, joskus syön sellaisen.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Joululaatikoita (joihin kuuluu käsittääkseni porkkana-, peruna- ja lanttulaatikko) en luettele edes ruoaksi. Se on kylmä fakta. Oksennusreaktio on varma, jos maistan jotakin laatikkoa. Hirveän makuisia, tulee ihan huono olo laatikoita ajatellessakin. :yuck:
Ei ole sitten äiti/vaimo/herra itse mikään maailman paras kokki?

Maksalaatikko kuuluu meillä joulupöytään. Tosin ehdottomasti itse tehtynä, jolloin se on ihan eri tavaraa kuin kaupan eines.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Joulu on kyllä aikaa jolloin syödään kyllä aika surkeaa safkaa. Laatikot yms.. plääh. Limppu menee alas mutta ei makea leipä kyllä hyvää ole.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
Laatikoita näkyi olleen pihan roskis pullollaan, osa jopa roska-astioiden ulkopuolella Tosin ne laatikot eivät liene sisältäneet ruoka-aineita lain, vaan jotain aivan muuta.

lfb

Flavio
Sijainti
Helsinki
Ei ole sitten äiti/vaimo/herra itse mikään maailman paras kokki?

Maksalaatikko kuuluu meillä joulupöytään. Tosin ehdottomasti itse tehtynä, jolloin se on ihan eri tavaraa kuin kaupan eines.
Tai sitten se on vaan makuasia. En mäkään noista joululaatikoista oikein välitä. Maksalaatikkoa kyllä söin tänä jouluna.