JPP!

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kerro heti mitä toi setä tekee kohdan 4:00 jälkeen!

Siis yritin häivyttää noita reunuksia kuvastani, mutta en tajua ollenkaan mitä herra tekee kohdassa, jossa sanoo "Again, klik the liid" ja kone ryhtyy sillä siunaaman sekunnilla raksuttamaan täyttötehtäväänsä. Siis mitä helvettiä setä siinä kohdassa klikkasi? Siihen avautui joku valikko ruudulle hetkeksi klikkauksen jälkeen.

Magic wandilla sain kyllä valittua tuon reunan omasta kuvastani, mutta sen jälkeen en tajua mitä pitää klikata, että saan em. valikon ruudulle kone alkaa täyttää reunusta.

Videolla näkyy että hiiri on ihan vaan macig wand valinnan alueella.
 
Viimeksi muokattu:

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24220
Sijainti
lappeen Ranta
Vaikuttaisi siltä, että kyseessä on tuon ohjelmaversion (joka on huomattavasti uudempi kuin mun käyttämä lähes 10 vuotta vanha "vajaa" elements-versio) jonkinlainen automaattinen kopiosivellintoiminto tms.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vaikuttaisi siltä, että kyseessä on tuon ohjelmaversion (joka on huomattavasti uudempi kuin mun käyttämä lähes 10 vuotta vanha "vajaa" elements-versio) jonkinlainen automaattinen kopiosivellintoiminto tms.
Mulla on tuo 30 päivän kokeiluversio koneessa, mutta on liian vaikea käytettävä pöjälle, jolla ei ole peruskokemusta Photarista.
 

Jjusban

Newbie
Liittynyt
2.11.2000
Viestit
13447
Sijainti
(
Kerro heti mitä toi setä tekee kohdan 4:00 jälkeen!

Siis yritin häivyttää noita reunuksia kuvastani, mutta en tajua ollenkaan mitä herra tekee kohdassa, jossa sanoo "Again, klik the liid"
Valitse alue magic wandilla ja klikkaa "the liidiä", eli deleteä. Deleteä painaessa tuossa vitosessa ilmeisesti aukeaa ikkuna, jossa on muutama optio. Sieltä pitäisi löytyä content aware fill -ruksi, joka valitsemalla haluamasi toiminto tapahtuu.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24220
Sijainti
lappeen Ranta
Itse asiassa taitaa olla videon otsikosta löytyvä Content-Aware Fill -toiminto kyseessä.

Itse muuten tuolla vajaalla versiolla touhutessani tekisin tuollaisen ohjelmalla kootun panoraamakuvan rajaamisen ja täytön seuraavasti:

Alkutilanne:
Näytä liitetiedosto 13010

Panoraaman venyttely "skew" -toiminnolla:
Näytä liitetiedosto 13011

skew löytyy mun koneen photoshopista tälleen:
Näytä liitetiedosto 13015

Sitten venytellyn panoraaman rajaus sopivasti:
Näytä liitetiedosto 13012

Ja lopuksi noiden kolmeen kulmaan jääneen valkoisen alueen täyttö manuaalikopiosiveltimellä on aika helppo ja nopea homma:
Näytä liitetiedosto 13014
 
Ylös