Juhannus

WebSlave

Trackman
Täysin turha "juhla".
En itsekään arvosta niin sanottuja perinteisiä suomalaisia ryyppyjuhlia (uusivuosi, vappu, juhannus), mutta sitä arvostan, että niistä osataan tehdä jotain muuta. Varsinkin lapsiperheissä on tärkeää, että luodaan perinteitä ja muistoja. Lapset voivat sitten aikanaan jatkaa niitä tai unohtaa ne halutessaan, mutta on olennaista, että luodaan edes se mahdollisuus. Elämässä on hyvä olla kohokohtia joita odottaa ja suunnitella, ja jälkeenpäin muistella nostalgisesti.

Ja tämän kirjoitan vaikken itse perheettömänä edes tee niin.

Joni

Well-known member
Ei palanut metsä tai ei pantu eilen eikä juotu ollenkaan. Erittäinerittäin pettynyt! :nope: Mutta ei se mitään mä otankin ässän hihasta ja toteutan kaikki kolme tänään! :ahem::alppu: :mad_old:;)

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Eiliset muistikuvat alkavat selkiytyä...Tosin ei syyt. Olin herännyt jotain kahdeksan maissa, kun kaverilta oli avaimet kadonneet. Pyysin sitten tänne... Oltiin näemmä käyty kaupassa, tosin kummallakaan ei muistikuvia. Pyörät löytyi kaupan pihasta. Tuo kaljalaatikko sitten kuulemma minun ostama. Nyt hölökyn kölökyn.

jjv

Arschloch
En itsekään arvosta niin sanottuja perinteisiä suomalaisia ryyppyjuhlia (uusivuosi, vappu, juhannus), mutta sitä arvostan, että niistä osataan tehdä jotain muuta. Varsinkin lapsiperheissä on tärkeää, että luodaan perinteitä ja muistoja. Lapset voivat sitten aikanaan jatkaa niitä tai unohtaa ne halutessaan, mutta on olennaista, että luodaan edes se mahdollisuus. Elämässä on hyvä olla kohokohtia joita odottaa ja suunnitella, ja jälkeenpäin muistella nostalgisesti.

Ja tämän kirjoitan vaikken itse perheettömänä edes tee niin.
Näinhän se on. Kunhan kukaan ei vaan aikuisena ota stressiä, että "nyt on juhannus/vappu/uusivuosi ja pakko keksiä jotain tekemistä. Eihän nyt voi olla tavallinen kotiviikonloppu. Kotitöitä ei saa tehdä, kun on juhlapäivä ja ulkona on pakko olla, vaikka sataisi".

Sitä paitsi todelliset juhlathan on viikon päästä Alastarolla, parin viikon päästä Kouvolassa ja viiden viikon päästä Keski-Suomessa. Siinä ei kirkollisia vapaita tarvita.

Viimeksi muokattu:

Vice

Reality bites
En ole näitäkään kissanristiäisiä noteerannut vuosiin, suurimman osan eilisestäkin nukuin. Oikeastaan joulu on se vuoden ainoa juhla minulle.

jjv

Arschloch
Oikeastaan joulu on se vuoden ainoa juhla minulle.
Sama mulla. Ja kun vanhemmat aikoinaan kupsahtavat, niin loppuu joulun viettäminenkin meikäläisellä. Vähän keinotekoista se on ateistin sellasta juhlia.

jjv

Arschloch
Kieltääkö ateismi joulupukkiinkin uskomisen?
No tuntuis sekin aika keinotekoiselta viettää joulupukin syntymäjuhlaa. "Syntyi neitsyt joulumuorista, kärsi petteri punakuonon aikana, jäi reen alle, kuoli ja haudattiin, kiipesi kolmantena päivänä joulukuuseen, istuu joulupallon oikealla puolella jne." :nope:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
En ole näitäkään kissanristiäisiä noteerannut vuosiin, suurimman osan eilisestäkin nukuin. Oikeastaan joulu on se vuoden ainoa juhla minulle.
Itsehän en vietä jouluja juuri lainkaan. Nyt vielä vähempi kun äiti kuoli jouluna. Tänään tasan puolivuotta mennyt.:(