Juon parhaimmillaan...

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Ihan just kahvia. Pressa.
Kaksvuotias jälkikasvun edustaja veivas manuaalisella myllyllä melkein kaikki viis lusikallista kahvia jauheeks. Isin tyttö. Asiat tärkeysjärjestykseen. Opetin sen taannoin myös sanomaan "Urho Kekkonen". Tänään hän oppi sanomaan "Hassisen kone". Toki esim. ärrät ja ässät on vielä hakusessa, mutta ajatus on tärkein. Voi sitä pientä. Yks päivä kusi lattialle.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Ihan just kahvia. Pressa.
Kaksvuotias jälkikasvun edustaja veivas manuaalisella myllyllä melkein kaikki viis lusikallista kahvia jauheeks. Isin tyttö. Asiat tärkeysjärjestykseen. Opetin sen taannoin myös sanomaan "Urho Kekkonen". Tänään hän oppi sanomaan "Hassisen kone". Toki esim. ärrät ja ässät on vielä hakusessa, mutta ajatus on tärkein. Voi sitä pientä. Yks päivä kusi lattialle.
Nuo ovat hienoja hetkiä ihmisen elämässä. Oikein hienoja.

En ole kukaan enkä mikään ketään mihinkään neuvomaan, mutta sanonpa omasta kokemuksesta, että kannattaa ottaa kaikki isyyden ilo ja vastuu irti juurikin pikku tytärtä kasvattaessa. Ne ovat pieninä niin hellyyttäviä ja tuumaan taipuvia kavereita. Sitten myöhemmin alkavat kuunnella räppiä, laihduttaa, kiroilla ja meikata.

Silloin on leikki kaukana...

Jaajuu, sulla vissiin on jo melkein aikuisiakin lapsia, jonsen vallan väärin muista, joten tietänetkin mistä kirjoittelin tuossa yllä.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Nuo ovat hienoja hetkiä ihmisen elämässä. Oikein hienoja.

En ole kukaan enkä mikään ketään mihinkään neuvomaan, mutta sanonpa omasta kokemuksesta, että kannattaa ottaa kaikki isyyden ilo ja vastuu irti juurikin pikku tytärtä kasvattaessa. Ne ovat pieninä niin hellyyttäviä ja tuumaan taipuvia kavereita. Sitten myöhemmin alkavat kuunnella räppiä, laihduttaa, kiroilla ja meikata.

Silloin on leikki kaukana...

Jaajuu, sulla vissiin on jo melkein aikuisiakin lapsia, jonsen vallan väärin muista, joten tietänetkin mistä kirjoittelin tuossa yllä.
Joo, pidin viikon loman tossa koululaisten syysloman aikoihin, ja tajusin taas kunnolla kuinka paljosta jään paitsi kun oon viitenä päivänä viikossa töissä myöhäiseen iltapäivään saakka. Käytiin silloin melkein joka päivä kahdestaan ulkoilemassa ja kävelemässä vähän kauempana kotikulmilta. Se on niin hienoa, kun katselee millaista riemua uudet maisemat ja joku iso puu tai puista pudonneet lehdet saa aikaan noin nuoressa.

Melkein aikuisista en tiedä, mutta onhan tuo vanhin tytär jo 20 vuotta täyttänyt. Omillaan asunut just sen aikaa, että alkaa vähitellen oppimaan sen, ettei tiedäkään oikeastaan mistään mitään, vaikka vielä äskettäin tiesi kaikesta kaiken. Aikuistumiseen toki vielä useiden vuosien matka, kuten liki kaikilla muillakin tuon ikäisillä. Niinku pitääkin.
Keskimmäinen, 14-vuotias, kuuntelee räppiä, meikkaa, kiroilee ku mä en kuule, polttaa salaa tupakkaa, ottaa sanallisesti yhteen äitinsä kanssa joskus erittäinkin kovin jne... Itse huomaan, kuinka kaverit on se isompi auktoriteetti, kuten tietty tossa iässä kuuluukin, mutta harmittaa se silti.

markoj

Custom User
Taidan ottaa tulevaisuudessa tavakseni tehdä kotikaljaa suht säännöllisesti. Hieno juoma janoon ja ruokailuun.

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Minä juon nyt glögiä.

Market laatua.

Ja ihan spetsaamattomalla mennään. Taitaa olla jo kohta kolmisen kuukautta kun on jotain terävämpää tavaraa täältä löytynyt?

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Kampaamotason glöki olisi varmaan parsempaa.

Glögit on muuten aivan hirveetä skeidaa. (paitsi ehkä terästettynä...).

Kotikalja menis...ja ilman terästystä.

Ja sima. Sitä kun saisi kylmänä. Nyt täytyy tyytyä Bonaquaan (vadelman makuiseen). :frank:

markoj

Custom User
Ite sain torstai-illan jouluilakoinnissa ihan hyvän makuista glökiä, mutta en tullut kysyneeksi tarkemmin mitä se oli.

markoj

Custom User
Mielenkiintoinen juttu/ajatus. Maistuis varmaan mullekin. Ehkä vaikka oluen sijasta? Miten teet/teit? Kotikaljaa?
Mä sain pänikän kotikaljaa, joten en ole tietoinen tekotavasta, mutta voi hyvinkin olla ihan valmissetistä tehtyä. Sellaisia mä ainakin aluksi ajattelin.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Mä sain pänikän kotikaljaa, joten en ole tietoinen tekotavasta, mutta voi hyvinkin olla ihan valmissetistä tehtyä. Sellaisia mä ainakin aluksi ajattelin.
Jep, tuossa mun työpaikan kulmilla olevasta luonasravintolasta saa todella hyvää ja raikasta kotikaljaa. Olen monesti tuumannut, että kun tuollaista kotona tehdä osaisi, niin Tuplapukin kulutukseni vähenisi vallan, mikä ei olisi huono asia. Vaan kun en osaa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.