Juotko maitoa?

Juotko maitoa 'raakana'?


  • Äänestäjiä yhteensä
    32

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Juotko maitoa päivittäin? Siis ihan maitona, ilman että on kahvin seassa tai kaakaossa tms?

Itsellä jäi maidonjuonti nuoruudessa kun alkoi vatsavaivat eikä oikein ollut korvaavia tuotteita. Jotenkin vaistomaisesti sitä osaa sitten vältellä sellaista, millä on laktatiivisiä vaikutuksia.

Esim. meidän 'tiimissä' (9 henk.) töissä ketään ei juo maitoa.
 

Örfil

Guest
Ei pysty. Nuorena oli jatkuvia vatsavaivoja ja jotain lääkettäkin niihin sain, mutta jälkikäteen se selvisi että maituhan se. Kaiketi -60-70 luvulla ei tuollaisia asioita oikein tunnettu?

Varsinaista lääkärin toimesta tehtyä diagnosoosia laktoositölörönssistä ei ole, mutta esim. maito ja rahka tekevät tepposia ja asiassa ei ole erehtymisen varaa.

Kahvissa käytän kyllä. Rahkan pitää olla laktoositonta, muuten tulee vaivoja. Jogurtti, raejuusto, juusto tms. ei aiheuta ongelmia.
 

Estate

Well-known member
Liittynyt
23.11.2001
Viestit
11920
Vaikka kotiin en oikeastaan juuri koskaan ole maitoa juotavaksi ostanut, pitkään join lasillisen opiskelija- tai muissa lounasravintoloissa käydessäni.
Nykyään en enää sitäkään.
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Mulla ei ole laktoosi-intoleranssia tai maitoallergiaa. Nautin kyllä muita maitotuotteita, kuten juustoja.
 

Dallaran urkuri

Well-known member
Liittynyt
7.4.2016
Viestit
1460
Olen jättänyt säänöllisen maidon ja maitotuotteiden juonnin. Liikaa proteiinia + vauvalehmän juomaa. Joskus tilapäisesti proteiinipulverin korvikkeena rankemman lenkin jälkeen.
 

Örfil

Guest
Jos aine on nesteen olomuodossa, kun sitä kaadetaan kurkusta alas, ainakin voi käyttää ns. juomistekniikkaa sen siirtämiseen huulilta vatsalaukkuun.
Maidon myöhemmät olomuodonmuutokset eivät ole niin oleellisia tässä.
 

Örfil

Guest
Täytyy sitten jatkossa käyttää haarukkaa ja veistä sen nauttimiseen :ahem:
 
Liittynyt
24.1.2004
Viestit
10131
Sijainti
Oslo
Täytyy sitten jatkossa käyttää haarukkaa ja veistä sen nauttimiseen :ahem:
Syöt kaiken ruokasi veitsen ja haarukan avulla? Itse käytän ruoan ominaisuuksista riippuen joko veistä ja haarukkaa, lusikkaa, sormia jne - toisinaan myös juon ruokani.
 
Ylös