Juotko maitoa?

Juotko maitoa 'raakana'?

• Äänestäjiä yhteensä
    32

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Norjassa kuulemma heitetään ravintolasta ulos jos koittaa anella ruokajuomaksi maitoa.

Vitun urpo täällä mitään ruokaa juoda, huutavat perään. Yleensä norjaksi.

jjv

Arschloch
Kaksi lasillista päivässä (suoraan tölkistähän mä sitä oikeesti juon).

Lääkäri käski joskus suolioireiden aikana kokeilla josko auttaisi vaihtaminen maitojuomaan. Ei sillä vaikutusta ollut ja lopulta jossain vaiheessa vaihdoin takaisin, kun maitojuoma näytti olevan selvästi kalliimpaa. Pari viikkoa sitten aloin hintalappuja katella ja mun mielestä maitojuoma oli maitoa halvempaa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Kaksi lasillista päivässä (suoraan tölkistähän mä sitä oikeesti juon).

Lääkäri käski joskus suolioireiden aikana kokeilla josko auttaisi vaihtaminen maitojuomaan. Ei sillä vaikutusta ollut ja lopulta jossain vaiheessa vaihdoin takaisin, kun maitojuoma näytti olevan selvästi kalliimpaa. Pari viikkoa sitten aloin hintalappuja katella ja mun mielestä maitojuoma oli maitoa halvempaa.
Kuulen myös jatkuvasti moitteita kun jääkaapissani on maitojuomaa maidon sijaan, että täähän on kalliimpaa.
En tiedä miten sen laskevat, mutta 0.99€ se kustantaa litraa kohden lähikaupassa kun maito puolestaan jotain ykkösellä alkavaa.

jjv

Arschloch
Kuulen myös jatkuvasti moitteita kun jääkaapissani on maitojuomaa maidon sijaan, että täähän on kalliimpaa.
En tiedä miten sen laskevat, mutta 0.99€ se kustantaa litraa kohden lähikaupassa kun maito puolestaan jotain ykkösellä alkavaa.
Mulla on sellainen muistikuva, että 2009 kun maitojuomaa join, sen hinta oli jotain 1,80€ ja maito alle euron. Mutta nopeasti kun nyt maitohyllyä vilkaisin niin tosiaan maitojuoma oli alle euron ja maito jotain euron paikkeilla. Tosin maitojakin on eri hintaisia, ykkösmaito taitaa olla kalleinta. Mulla on sen verran vähän aikaa kauppareissuun, etten excel-taulukkoja aiheesta ruvennut vääntämään.

Ehkä maitojuomien valmistajien määrä on lisääntyny, viime vuosikymmenellä ei tainnut olla kuin yhtä sorttia Valion tuotetta.

Estate

Well-known member
Foodie.fissä Kannelmäen Prismaa käyttäen nopea vertailu näyttäisi Valion rasvattoman Arki-maitojuoman (proteiinin määrää säädetty, siksi ei saa sanoa maidoksi) olevan litrahinnaltaan halvinta, 0,59 e/l 1,5-litran tölkissä. Halvin laktoositon maitojuoma 1,15 e/l S-Ryhmän Kotimaista-brändin alla.

Örfil

Guest
Jokusen litran viikossa, uskoisin.
Pitäisikö selvyden vuoksi ryhtyä puhumaan kiloista, koska maito on ruoka.

Tosin mansikoita ja jäätälöä myydään litroittain, mutta se on hämäystä, sillä eihän kukaan oleta mansikoiden tai jäätälön olevan juomaa.

Alan maito- ja mansikkalakkoon.

oldez

Well-known member
Tuo on hauska että puhuvat proteiinin "vakioinnista" vaikka oikeasti kyse laihemmasta halpamaidosta josta on poistettu 10% proteiinista verrattuna normimaitoon. 10% helvetin iso määrä Valion kokoisella puljulla varsinkin kun tietää että tuosta protskusta saa paremman katteen muissa tuotteissa kuten nuo "plus" maidot. Kiehu maitojuomassa on protskua vain 2,5g. Onkohan se ollut alunperin joku superhalpamaidon resepti kunnes huomattiin ettei sitä kukaan joisi ja sattumalta se ei palanut pohjaan niin helposti.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Kyllähän tuota tulee juotua. Määrä vaihtelee aika paljon. Joskus litralla pärjää koko päivän ja jääkin, toisinaan sen verran menee yhdellä aterialla ja päivän maitomäärä nousee pariin-kolmeen litraan.
Kesällä maidonkulutus kasvaa vielä kaakaomuodossa juomisen vuoksi hyvinkin runsaasti.

oldez

Well-known member
Kotona tulee silloin tällöin juotua lasillinen luomukevytmaitoa.

Kenda

Well-known member
Sijainti
Penkalla
En ole koskaan juonut maitoa, enkä juo.

Eiku kyllähän tuota tuli juotua kasvuiässä ruokajuomana, mutta puberteetin jälkeen se vaihtui veteen ja aikuisiässä oluseen. Kahvin kanssa kyllä tuli juotua maitoa, mut nyt kun on ollut tarkoituksena lopettaa oluen juominen ja tupakointi, niin ainoa seuraus siitä on ollut se et kahvia en ole enää juonut. Enkä sitämyöten myöskään maitoa. Olut ja tupakki edelleen paheina, joten ei mennyt ihan tuubiin sekään homma. PRKL :wall:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Itsehän join maitoa ruokajuomana viimeksi silloisen Rauman maalaiskunnan Uotilanrinteen peruskoulun yläasteen ruokalassa peltimukista. Aikaa tuosta ruokajuomamaisesta maitohetkestä on yli jo 30 vuotta.

Viime syksynä join töissä vahingossa muuataman kulauksen maitoa suoraan tölkistä. Työkaverittaren maitotölkki taukotilan jääkaapissa oli erehdyttävän samannäköinen mun mustikkakeittotölkin kanssa.

Että niin.