Käsi jonka pelasin tänään

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Kyselläänpä mitä mieltä foorumin pokeriväki on tällaisesta tilanteesta. Jäi mietityttämään, että mikähän tässä nyt olisi oikea ratkaisu missäkin kohtaa.

Pelinä on no limit hold'em, 5 ja 10 sentin blindeillä sekä 2 sentin antella.
Stäkit ovat:

Seat 2: expertrj ($20.05 in chips)
Seat 3: BoatFloats ($19.11 in chips)
Seat 4: RodikD ($9.56 in chips)
Seat 5: Leopold_09 ($10.41 in chips)
Seat 6: maradona316 ($26.37 in chips)

Leopold on pieni blindi ja minä iso.

Ennen floppia expertrj avaa ensimmäisestä positiosta. Hän vaikuttaa kohtalaiselta pelaajalta, ei ole tehnyt mitään typeryyksiä.

*** HOLE CARDS ***
Dealt to maradona316 [Ad Ah]
expertrj: raises $0.20 to $0.30
BoatFloats: folds
RodikD: folds
Leopold_09: folds

Päätän tässä korottaa päälle, sillä uskon että expertrj ei ensimmäisenä vuorossa ollessaan lähde riehumaan roskalla, toisin sanoen hänellä on todennäköisemmin käsi, jolla saan maksun.

maradona316: raises $1 to $1.30
expertrj: calls $1

*** FLOP *** [Qs 5s 3h]

Päätin lyödä flopilla, mutta yhtä hyvin kai olisin voinut hakea check-raiseakin. Löin lähinnä jatkaakseni aggressiotani, toivoen että se näyttäisi hiukan bluffahtavalta ja saisin toimintaa.

maradona316: bets $1.50
expertrj: raises $2.80 to $4.30

Reissun tullen hämäännyn. Mitäs nyt? Floppi on värinvetoa lukuunottamatta aika kuiva, joten tässä pitäisi varmaan alkaa pelätä. Mitä vastassa nyt voisi olla, paitsi ehkä joko AQ (joka yrittää tiputtaa vetoja pois), AK värinvedolla (semibluffi) tai sitten kolmoset. Päätän mielessäni vihun olevan kuitenkin minua heikommalla kädellä liikkeellä, joten maksan suunnitelmanani check-reissata turnilla loput sisään, tuli mikä kortti tahansa. Näin jälkeenpäin miettiessäni erittäin paska suunnitelma...

maradona316: calls $2.80

*** TURN *** [Qs 5s 3h] [6s]
maradona316: checks
expertrj: bets $7.60
maradona316: raises $7.60 to $15.20
expertrj: calls $6.83 and is all-in

Turnillahan se väri sitten täyttyy. Siitä huolimatta checkkaan aiemman suunnitelmani mukaisesti ja korotan vihun rahat sisään.

Näin jälkikäteen miettiessäni minusta tässä flopin maksu vielä menettelee, mutta turnilla kolmannen padan tullessa on pakko kipata jos vihu innostuu lyömään. Enää ainoastaan AQ on sellainen käsi, jota edellä olen, ja kärkiparilla harva enää haluaa tuossa kohtaa rakentaa pottia isommaksi. Mutta mitä mieltä ovat foorumistit?
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Oliko Jumalan käsi? :eek:

Anteeksi, pokerista en tiedä kyllä yhtään mitään.
 

Vertti

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
1533
Sijainti
Helsinki
Kyllä mä tässä tavallista veikkosta vastaan laittaisin flopilla jo all in. Siellä on niitä Q-käsiä enemmän kun settejä ja kaksia pareja ei pitäis olla melkeen ikinä. Joskus siel on jotain vetoja jota vastaan kans johdetaan.

Maksamalla vihu saa mahiksen tietty bluffata mutta annetaan myös ilmanen kortti tilanteessa, jossa vihu muutenkaan harvemmin blufffais.

terv. kaveri joka pelannut pokeria kolmisen vuotta, mutta pääosin turnauksia.
 

maradona

Resistive User
Liittynyt
6.3.2005
Viestit
4616
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Flopilla korottaminen olisi varmasti ihan hyvä sekin. En korottanut, koska pelkäsin että niin tekemällä ajaisin pihalle joka ainoan käden jota edellä olen. Toisaalta silloin olisin saanut ainakin rahat sisään jotakuinkin 65/35 -tilanteessa värinvetoja vastaan, nyt päästin nekin täyttymään.

Tässä olisi pitänyt uskoa, että vihu, jonka mielsin kuitenkin aika tiukaksi, ei haluaisi rakentaa suurta pottia yhdellä parilla. No aina sitä oppii.

Viime päivinä olen usein miettinyt, että pitäisi olla valmis luopumaan vähän herkemmin. Eivät ne vihut ihan koko ajan bluffaa kuitenkaan :tongue:.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
En lähtisi ässäparilla kikkailemaan edes flopilla. Oisin korottanu uudestaan kaverin ja mennyt vaikka katki saakka. Ne kolmoset ja kahdet parit osuu kuitenkin niin harvoin jo flopulta. Ja AA:ta täytyy suojata aggressiivisesti heti muita vetokäsiä vastaan.
 
Ylös