Kaikkien aikojen kuskit-gallup

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
WebSlave sanoi:
Itse asiassa kyllä sitä Keken saavutusta opittiin pikku hiljaa arvostamaan jo silloin. Valittiinhan mies ensimmäisenä moottoriurheilijana Vuoden urheilijaksi 1982.
Valittiin samana vuonna myös Vuoden Roskakuskiksi.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Vois vaihteeksi lähestyä siltä kantilta, että keiden kuljettajien ominaisuuksia Täydellisessä Kuljettajassa olisi. Nämä niistä, joiden olen itse nähnyt kisaavan.

- Räikkösen raaka nopeus
- Sennan sadekelin taidot ja aika-ajosuoritukset
- Schumacherin omistautuneisuus
- Prostin taktinen älykkyys
- Häkkisen herrasmiesmäisyys ja paineensietokyky
- Mansellin rohkeus ja kyky "tehdä" ohituspaikka mahdottomalta näyttävissäkin tilanteissa

Sue_me

Well-known member
Bobakki sanoi:
Vois vaihteeksi lähestyä siltä kantilta, että keiden kuljettajien ominaisuuksia Täydellisessä Kuljettajassa olisi. Nämä niistä, joiden olen itse nähnyt kisaavan.

- Räikkösen raaka nopeus
- Sennan sadekelin taidot ja aika-ajosuoritukset
- Schumacherin omistautuneisuus
- Prostin taktinen älykkyys
- Häkkisen herrasmiesmäisyys ja paineensietokyky
- Mansellin rohkeus ja kyky "tehdä" ohituspaikka mahdottomalta näyttävissäkin tilanteissa
Voisi lisätä vielä ainakin seuraavat:
-Gilles Villeneuven periksiantamattomuus. Oli sija 1 tai 16, aina ajettiin täysillä ja ylikin.
-Gerhard Bergerin huumorintaju ja jäynät keventämään tunnelmaa.

sandman72

Asshole
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
Sue_me sanoi:
Voisi lisätä vielä ainakin seuraavat:
-Gilles Villeneuven periksiantamattomuus. Oli sija 1 tai 16, aina ajettiin täysillä ja ylikin.
-Gerhard Bergerin huumorintaju ja jäynät keventämään tunnelmaa.
Niin ja sitten:
-Jacques Villeneuven mediataidot
-Mika Salon vaatimattomuus

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
sandman72 sanoi:
Niin ja sitten:
-Jacques Villeneuven mediataidot
-Mika Salon vaatimattomuus
Mika Salon vaatimattomuus? Mieshän sai potkut Toyotalta juuri omien, tallienvastaisten puheidensa tähden, ellen väärin muista. JA omaa autoa muistettiin aina syyttää, muistan monet haastattelut Sauberaikoina, jolloin kyytiä saivat esimerkiksi auton aerodynamiikka ja Peter Sauberin kielitaidottomuus (vaikka nämähän ovat kylläkin hyviä aiheita naristaviksi).
Ja se, että Ferrarikauden jälkeen hän vielä narisi Sauber-tallipaikastaan, vaikka olikin käsittääkseni lähes työtön,kun hänet Ferrarille napattiin.
Ainoa asia, minkä näen Mika Salon ja hänen vaatimattomuutensa eduksi on se Hockenheimin tallisopuiluun suostuminen.
Ja tällainenkin vaatimattomuus on hieman kyseenalaista.

Edit : Plus että Mika Salo muistutti ainakin suomalaismediaa, kuinka hän oli saanut aikaiseksi Kimi Räikkösen tallipaikan.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
arzipuppy sanoi:
Mika Salon vaatimattomuus? Mieshän sai potkut Toyotalta juuri omien, tallienvastaisten puheidensa tähden, ellen väärin muista. JA omaa autoa muistettiin aina syyttää, muistan monet haastattelut Sauberaikoina, jolloin kyytiä saivat esimerkiksi auton aerodynamiikka ja Peter Sauberin kielitaidottomuus (vaikka nämähän ovat kylläkin hyviä aiheita naristaviksi).
Ja se, että Ferrarikauden jälkeen hän vielä narisi Sauber-tallipaikastaan, vaikka olikin käsittääkseni lähes työtön,kun hänet Ferrarille napattiin.
Ainoa asia, minkä näen Mika Salon ja hänen vaatimattomuutensa eduksi on se Hockenheimin tallisopuiluun suostuminen.

Edit : Plus että Mika Salo muistutti ainakin suomalaismediaa, kuinka hän oli saanut aikaiseksi Kimi Räikkösen tallipaikan.
Tietosi ovat kohdallaan, mutta ironiantajusi aavistuksen puutteellinen.

sandman72

Asshole
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
Heh, Bobakki osui.
Tarkoitus oli siis ilmaista, että minusta unelmakuski on tosiaankin hiukan egokeskeinen ja mielellään vähän sisäänpäinkääntynyt, kuten esim. Alonso, Räikkönen ja myöskin Jacques, jotka ovat jollain tavalla lähes autistin oloisia persoonia, mediakäytökseltään siis.

talakem

Iltalehden toimitus
arzipuppy sanoi:

Kyllä Saloa kuunteli mielummin kun Häkkistä....

JNF

Well-known member
Bobakki sanoi:
Vois vaihteeksi lähestyä siltä kantilta, että keiden kuljettajien ominaisuuksia Täydellisessä Kuljettajassa olisi.
Mun versio. Laajensin vähän aikahaarukkaa

- Jim Clarkin sopeutumiskyky autoon ja säätöihin
- Prostin säätö- ja taktikointitaidot
- Sennan nopeus
- Fangion vaisto hankkia parhaat ihmiset ympärille
- Suutarin työmoraali
- James Huntin renttuasenne (ei kiiltokuvapojille)
- Gillesin huimapäisyys

CARTer

Well-known member
Olen aina arvostanut Jim Clarkin monipuolisuutta, koska pidän sitä moottoriurheilijalla välttämättömänä.

Osaltaan Clarkin takia korkealle arvostan myös Dan Gurneyä, joka ei ainoastaan ajanut autoa lujaa, vaan myös ymmärsi miten nopea auto rakennetaan. Hänenkin monipuolisuutensa on nykypäivänä jotain aivain käsittämätöntä. Uransa aikana Gurney voitti kaikilla hienoilla moottoriradoilla ympäri maailmaa ja vain Monacon ja Indianapolis 500:n voitot jäivät häneltä uupumaan. Brickyardilla hän sijoittui kuitenkin kaksi kertaa toiseksi.

Kolmanneksi on pakko nimetä Michael Schumacher. Mietin aina miten 80-luvun lopulla täydellinen kuljettaja määriteltiin. "Hänellä on Sennan raaka nopeus ja Alain Prostin laskelmallisuus."

arzipuppy

Well-known member
Sijainti
Helsinki
talakem sanoi:
No en ainakaan minä :) !
Eilenkin kun vilahdukselta nähtiin Häkkisen naamaa ruudussa niin jopas tuli ikävä tuota Häkkisen pohdiskelua ja sitten kaiken kaatavaa hekottelua ja koko naaman hymyä.

Sue_me

Well-known member
talakem sanoi:
No enpä nyt sanoisi ihan noinkaan. Tosin nykyisin Häkkinen on Mersun PR-mannekiini joten osat ovat kyllä tasoittuneet.

mjs

Long easy right sumppuun
1. Senna
Vaikka Schumin tilastot sanoisi mitä tahansa niin kyllä Ayrton ottaa paalupaikan tälläkin listalla. Jotenkin vaan Ayrtonin ajamisesta ja tyylistä näkyi se suunnaton lataus ja intohimo kilpailua kohtaan. Eikä sitä ykköskuskin paikkaa tarvinnut puhuen ottaa, se asia hoidettiin ajamalla. Selkeästi karismaattisin kuski juuri niistä mestariskuskeista jonka olen itse nähnyt töllöstä livenä ajamassa eikä se kuolema mihinkään koskaan unohdu - penkkiurheilijan näkökulmasta ehkä se kaikista synkin tapahtuma mitä on itse joutunut kokemaan.

2. Fangio
Mestaruudet ja voittoprosentit puhukoon puolestaan. Eikä menestyminen ollut sidoksissa yhteen tiettyyn talliin/autoon.

3. Gilles Villeneuve
Jokerina listalla Gilles, vaikken livenä miestä nähnytkään niin vanhoja arkistonauhoja katsoessaan tajuaa, kuinka lujasta puusta mies oli tehty. Intohimoa, tunteita, riskienottoa, kaikkea mitä näkee nykyään niin harvoin kuninkuusluokassa. Gillesiltä jäi lunastamatta suunnaton määrä piilevää potentiaalia joka olisi ennemmin tai myöhemmin tuonut sen mestaruuden, ehkä juuri vuonna 1982.