Kaikkien aikojen suomalaiskausi?

Kaikkien aikojen suomalaiskausi?


  • Äänestäjiä yhteensä
    35

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Äänestin 2007 koska Kimin mestaruus oli itselleni todella sykähdyttävä hetki. Häkkistä kovasti myös fanitin, mutta olin vielä sen verran pieni ettei muistot ja ymmärrys ollut ehkä vielä "normaalilla" tasolla. Kovalaisella oli myös ihan mukiinmenevä tulokaskausi tuo 2007.

Kuten aikaisemmin totesin jossain muualla, pisteiden valossa tästä kaudesta on kovaa vauhtia tulossa menestyksekkäin meidän Suomalaisten näkökulmasta. Nyt ollaan jo jaetulla viidennellä sijalla (285 pts.) kauden 1998 kanssa (pisteet muunnettu nykymuotoon) ja kaudesta melkein puolet ajamatta. Edellä ovat kaudet 2015 (286), 2000 (320), 2008 (325) ja 2007 (359).

Edit: Ja kuten Antsa tuolla aiemmin mainitsi, on noita podiumeita tullut tänä vuonna myös ihan mukavasti. Eiköhän sekin ennätys mene tänä vuonna vielä uusiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Lazer

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
319
Reilun kuukauden aikana annettujen äänien jälkeen selkeänä voittajana on kausi 2007, kakkosena 2017 ja kolmannen sijan jakavat 1998 sekä 1999.

Perin pätevä kärkikolmikko (nelikko), ja tuon 2007 ykkössija on hienosti perusteltu ketjun viesteissä. :thumbup:
 

RTT

Well-known member
Liittynyt
22.1.2014
Viestit
54
Äänestin 2017 koska kaksi suomalaista RAI BOT huipputiimeissä parhailla autoilla, tosin molemmat loppukaudesta kakkoskuskeja.
 

Iso8

Viisuhullu
Liittynyt
23.7.2011
Viestit
5836
Sijainti
Tampere
Kyl se 2007 nousee ykköseks, niin hienosti nousi Kimi mestariksi silloin. Jos Bottas nousee vielä mestariksi tällä kaudella niin voipi olla, että mielipide vaihtuu.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8551
Sijainti
Helsinki
Itse valitsin 1999. Silloin lähes kaikki kisat tuli katsottuna suorana ja Mikojen menestyksen lisäksi sisältönä oli Irvinen voitto Australiassa, Kanadan Mestareiden muurin synty, Frentzen ja Jordan sekä Herbertin yllätysvoitto Nyrrellä.
 

Lazer

Well-known member
Liittynyt
19.6.2007
Viestit
319
Itse valitsin 1999. Silloin lähes kaikki kisat tuli katsottuna suorana ja Mikojen menestyksen lisäksi sisältönä oli Irvinen voitto Australiassa, Kanadan Mestareiden muurin synty, Frentzen ja Jordan sekä Herbertin yllätysvoitto Nyrrellä.
Muistakaa että kyseessä on kaikkien aikojen suomalaiskauden äänestys. Vaikka 1999 olikin suomalaisittain hieno kausi ja muutenkin, ei Irvinen, Frentzenin, Jordanin tai Herbertin menestystä tule huomioida tämän äänestyksen vastausvalinnassa. Itse asiassa ne eivät liity mitenkään koko tähän aiheeseen.

Näin muistutuksena vain että pysytään aiheessa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8551
Sijainti
Helsinki
Muistakaa että kyseessä on kaikkien aikojen suomalaiskauden äänestys. Vaikka 1999 olikin suomalaisittain hieno kausi ja muutenkin, ei Irvinen, Frentzenin, Jordanin tai Herbertin menestystä tule huomioida tämän äänestyksen vastausvalinnassa. Itse asiassa ne eivät liity mitenkään koko tähän aiheeseen.

Näin muistutuksena vain että pysytään aiheessa.
Olen katsonut formuloita neutraalista näkökulmasta, en pelkästään suomalaisten. Ko. kauden yllätyksellisyys painoi vaakakupissa valintaa tehdessä. Olin silloin vielä pieni poika ja Mika-huuma oli korkeimmilaan. Jos katsoisin suomilasit päässä, mua potuttaisi menestymättömyys.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Olen katsonut formuloita neutraalista näkökulmasta, en pelkästään suomalaisten. Ko. kauden yllätyksellisyys painoi vaakakupissa valintaa tehdessä. Olin silloin vielä pieni poika ja Mika-huuma oli korkeimmilaan. Jos katsoisin suomilasit päässä, mua potuttaisi menestymättömyys.
Mutta mikä on se kaikkien aikojen suomalaiskausi mielestäsi? Ymmärsitkö kysymyksen?
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8551
Sijainti
Helsinki
Mutta mikä on se kaikkien aikojen suomalaiskausi mielestäsi? Ymmärsitkö kysymyksen?
Jos katsotaan puhtaasti suomalaisnäkökulmasta, niin silloin valitsisin vuoden 1998. Häkkinen aloitti kauden upeasti ja pystyi sen ansiosta viemään mestaruuden. Monzan kilpailu herätti ajatuksen tittelin menetyksestä, mutta Häkä vei Luxemburgin ja Japanin Gp:t tyylillä. Tästä se Mika-huuma todellakin lähti, tosin se oli nousemaan päin edeltävinä vuosina. Salo taas teki parhaansa hitaalla Arrowsilla ja yllätti Walkinshawkin olemalla neljäs.

Häkkinen joutui taistelemaan mestaruudesta hyvästä autosta ja rengasedusta huolimatta.
 
Ylös