Vaikka aiheesta onkin puhuttu paljon herättelisin silti keskustelua tallien toisen kuljettajan roolista. Kuten tänä vuonna näimme, on sen merkitys tallin menestykselle erittäin suuri. Esimerkkinä Barichellon kolarit Kimin ja Montoyan kanssa sekä muutama voitto, nekin kimin tai Montoyan nenän edestä. Vaikka onkin mielestäni epäurheilijamaista asettaa toinen kuljettaja kakkosasemaan kuten Ferrari ja eritoten Schumacher on tehnyt niin kaikessa yksinkertaisuudessaan se taitaa olla paras/fiksuin tapa taistella maailmanmestaruudesta. Tämä koskee niin kuljettajien kuin valmistajien mestaruutta.
Ykköskuljettaja kerää enemän pisteitä, kaluston luotettavuuden parantuessa (toisen kuljettajan heikentyessä), kilpailijat saavat vähemmän pisteitä, jne jne jne. Kun pelkkiä faktoja katsoo niin taitaa olla kovin sinisilmäistä uskoa että edes Williamssilla tai McLarenilla ei olisi kakkoskuljettajaa, vai onko sittenkään? Jos ei ole niin pitäisikö olla? Menestys on se mitä tallit hakee, voittoja ja kunniaa (sen myötä rahaa). Kuka edes muistaa kuinka monta kertaa Eddie tai Ruben ovat auttaneet ykköskuljettajaa.. tai esim. DC.
Mielestäni maailman mestaruus vaatii joko ylivoimaista kalustoa tai/ja kakkoskuljettajaa turvaamaan selusta! Mitä mieltä olette?
Ykköskuljettaja kerää enemän pisteitä, kaluston luotettavuuden parantuessa (toisen kuljettajan heikentyessä), kilpailijat saavat vähemmän pisteitä, jne jne jne. Kun pelkkiä faktoja katsoo niin taitaa olla kovin sinisilmäistä uskoa että edes Williamssilla tai McLarenilla ei olisi kakkoskuljettajaa, vai onko sittenkään? Jos ei ole niin pitäisikö olla? Menestys on se mitä tallit hakee, voittoja ja kunniaa (sen myötä rahaa). Kuka edes muistaa kuinka monta kertaa Eddie tai Ruben ovat auttaneet ykköskuljettajaa.. tai esim. DC.
Mielestäni maailman mestaruus vaatii joko ylivoimaista kalustoa tai/ja kakkoskuljettajaa turvaamaan selusta! Mitä mieltä olette?