Kaksipyöräisten kokoontumisajosäie

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Huolto ukooooot laittovat vähän lisää vauhtia masinaan. Kulukee nyt melekein 60 mittarin mukaan kun ennen oli 50.

Jänniä aikoja.

Noilla setupeillahan sitä olisi taannoin kouvon luokse ajanut 20% lyhyemmässä ajassa.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Linnaan koko firma johtoporrasta myöten kun Domppari vetää tutkaan satasta muija kyydissä ja takapaksi täynnä tiiliskiviä.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Tänäänpä kävin elämäin ekan kerran motoceossia ajamassa. Siihen soveltuva pyörähän mulla onkin jo toista vuotta ollut hyvän matkaa.

Ensialkuun omalla pyörälläin ja aikuisten radalla ajatusmaailma oli että voi taivahan jumala jos täältä pääsen hengissä kotiin niin enää koskaan en moottoripyörää aja.

Vaan kalustonvaihto toi ilmi realiteetin että nelari ois pitänyt ostaa. Kakspuokissa kakstahdissa on vaan tehoa ja vitusti liikaa.

Sekä myös, että lasten rata on kyllä enämpi mun juttu kun sellaset perkeleen hyppyrit missä vetomiehet on neljättä sekuntia ilmassa.

Hieno laji. Materiaalivaihdosten jälkeen.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Tänäänpä kävin elämäin ekan kerran motoceossia ajamassa. Siihen soveltuva pyörähän mulla onkin jo toista vuotta ollut hyvän matkaa.

Ensialkuun omalla pyörälläin ja aikuisten radalla ajatusmaailma oli että voi taivahan jumala jos täältä pääsen hengissä kotiin niin enää koskaan en moottoripyörää aja.

Vaan kalustonvaihto toi ilmi realiteetin että nelari ois pitänyt ostaa. Kakspuokissa kakstahdissa on vaan tehoa ja vitusti liikaa.

Sekä myös, että lasten rata on kyllä enämpi mun juttu kun sellaset perkeleen hyppyrit missä vetomiehet on neljättä sekuntia ilmassa.

Isompaa kaksarii, ja kunnon tussarit... kylä lähtee:D

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
En tiedä mitä turkulainen kunnon tussareilla tarkoittaa, mutta varmaan jotain hienoa.

Kaksareita ei oikein kakspuokista isompia enää ole.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus

Ei maar. Ite olen ajanu 1983 mallisella Yämaha DT kevarilla "legendaarislla" Artukaisten (tarmakki) radalla muutaman kierroksen, kunnes nuppasin neulansilmässä jostain kasikympistä.. (menny kun kytkinkahva ja varkkujen lonkka puhki). Sen jälkeen katteltiin, kun kaveri ajeli siinä motocrossi radalla crossi piikkisensä kanssa muutamia kierroksia. Tuli sitten turisee ja sano että kiva laji. Hän ei vaan tajuu, että miten vittu toi vanha äijä voi ajaa yli 20 kierrosta melkein tupla nopeudella tolla 500sella nelarilla häneen verattuna. Olis vissiin vaatinu vähän jotain muutakin treeniä, kun ajoa :D:D

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
En tiedä mitä turkulainen kunnon tussareilla tarkoittaa, mutta varmaan jotain hienoa.

Kaksareita ei oikein kakspuokista isompia enää ole.
Tussari on hyppyri. Niistä mentiin (varsinkin) suksilla pienenä. Täälläpäin siis. Raacer saattais sanonnan tunnistaa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mulla oli 17 veenä 350 kuutioinen XT yammu. Nelarienska siis. Vanhemmilta salaa ostin.
Olis kyllä aika veltto vehje tollaseen nykypäivän varttilitraseen kakstahtipyörään verrattuna. Ja painava. Ja kankea.

Vaan kyllä silläkin sorakuopan reunaa kiivettiin. Välillä kaaduttiin ja kiroiltiin. Kosolti yritystä vaan ei milloinkaan vauhtia liikaa.

Niin, tollanenhan se oli:

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Mulla oli 17 veenä 350 kuutioinen XT yammu. Nelarienska siis. Vanhemmilta salaa ostin.
Olis kyllä aika veltto vehje tollaseen nykypäivän varttilitraseen kakstahtipyörään verrattuna. Ja painava. Ja kankea.

Vaan kyllä silläkin sorakuopan reunaa kiivettiin. Välillä kaaduttiin ja kiroiltiin. Kosolti yritystä vaan ei milloinkaan vauhtia liikaa.

Niin, tollanenhan se oli:

Toihan on rakenteeltaan ja kestävyydeltään tollanen Paris-Dakar malli :D

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Hajotkaa noihin kaksipyöräisiinne!

T: Katkera lonkkavikainen paska

Tai no olen yhden kesän Pappiksella ajellut. Ja kerran moposkootteria kokeillut.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Onhan niitä trikejä ym. :)
Oonhan mää mönkijöilläkin ajellut, mutta se ajoasento on sama perusongelma. Skootterissa sitä ei ole, mutta vähän veikkaan, että aikuinen mies ei moposkootterin selässä saavuta sitä Born to Be Wild -tunnetta, mitä näillä tunnutaan tavoittelevan.

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Oonhan mää mönkijöilläkin ajellut, mutta se ajoasento on sama perusongelma. Skootterissa sitä ei ole, mutta vähän veikkaan, että aikuinen mies ei moposkootterin selässä saavuta sitä Born to Be Wild -tunnetta, mitä näillä tunnutaan tavoittelevan.
Miten ni. Kysy vaikka Dompparilta, Raisio-Kajaani turneen jälkeiset "huumat" :D

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Miten ni. Kysy vaikka Dompparilta, Raisio-Kajaani turneen jälkeiset "huumat" :D
Jos kykenisin olemaan oman elämäni Domppari, niin

Edit:
Ja kuten PuolPöhkäle jo totesi ja kuvastakin näkee, eipä tuo ainakaan normaalia moottoripyörää kapeampi haara-asennoltaan ole.

Viimeksi muokattu: