Tätä mieltä itsekin olen. Vaikka Katsuta onkin hieno persoona, niin kyllä Lappi on voittajasuosikkina todennäköisempi, mitä Takamoto.Oletteko tosissanne, että Katsuta nostettaisiin Lapin ohi kolmoskuskiksi?
Katsutallahan on enemmän pisteitä kuin Lappi-Ogier-kaksikolla…Oletteko tosissanne, että Katsuta nostettaisiin Lapin ohi kolmoskuskiksi?
2019 ajoivat samalla kalustolla pari kisaa...Rohkenen epäillä että M-Sportilla ei Evansin esitykset eroaisi juurikaan Greensmithin vastaavista.
Kyllähän se maksaa Toyotalle ekstraa. Toisaalta Katsuta on Sardiniaa lukuunottamatta ollut aina kolmanneksi nopein Toyota, eli ei olisi tuonut tehdastiimin jäsenenä Toyotalle muissa kisoissa tallipisteitä, vaikkakin henkilökohtainen pistetilinsä on karttunut kauden mittaan isommaksi kuin Ogierin ja Lapin yhteenlaskettu. Toisaalta Katsutakaan ei ole minusta vielä ihan sellainen sordomaisen varma suorittaja jonka voisi laittaa varmistamaan tilannetta jossa kärkiauto keskeyttää, vaan omia virheitäkin vielä sattuu.No mitä haittaa siitä Takalle on, että ajaakin sivutiimissä nelosautoa? Tuskin hänen autoonsa laitetaan Kallen edellisen kisan osia, vaan eiköhän autot ole kaikki samalla viivalla.
Ite on ihan pirun vaikee millään perustella Tänakkia kallen yläpuolelle, joo on maailmanmestari sunKyllä mä vielä Tänakin nostaisin Kallen yläpuolelle. Tietty hankala arvioida, kun eivät ole päässeet ajamaan kilpailukykyisillä autoilla toisiaan vastaan. Neuvillen ja Evansin paremmuutta on vaikea sanoa, mutta tämän nelikon jälkeen loput kuskit ovat kaukana perässä.
Katsos kun rallissa, ja moottoriurheilussa yleensäkin, lopputulos ei ole pelkästään kuskista, vaan myös kalustosta kiinni.Ite on ihan pirun vaikee millään perustella Tänakkia kallen yläpuolelle, joo on maailmanmestari sun
muuta mutta 2 viimesenä vuotena tulosta ei ole oikeastaan tullut, kokonaisuutena on ollut huonompi kun Neuville ja ok viimevuonna johti monta kertaa kisoja mut sit vaimennus petti, no miksi se petti koska Ott ajaa niin pirun rajusti että ei se kestänyt.
Mä en vaa keksi perusteluja miksi Tänak olisi vielä kallen edellä. Mutta jos hyvä perustelun kerrot ni voi munkin mieli muuttua.
Hamilton on hyvä esimerkki. Tämän vuoden suoritusten perusteella harva arvaisi, mitä hän on aikaisemmin tehnyt.Katsos kun rallissa, ja moottoriurheilussa yleensäkin, lopputulos ei ole pelkästään kuskista, vaan myös kalustosta kiinni.
Jep niin on, mutta ei pysty perustella asiaa silti sillä.Katsos kun rallissa, ja moottoriurheilussa yleensäkin, lopputulos ei ole pelkästään kuskista, vaan myös kalustosta kiinni.
Formuloissa näkyy se homma niin paljon raaemmin.Hamilton on hyvä esimerkki. Tämän vuoden suoritusten perusteella harva arvaisi, mitä hän on aikaisemmin tehnyt.
No ei ole ollut Toyota ylivoimainen, minun mielestä Hyundai ja Toyota on ollut aika lähellä koko 17 wrc aikakauden, jossain kisoissa toinen ollut aina vahvempi mutta kokonaisuutena aika tasavertanen pari.Millä perusteella viime vuoden Hyundai olisi ollut Toyotaa parempi? Eikö Toyota nimenomaan ole ollut aika ylivoimainen auto jo jostain vuodesta 2018 lähtien, mutta toisinaan vähän heikkorakenteinen.
Ja oli auton absoluuttiset suorituskyvyt mitä tahansa, rallissa on tärkeää että kuski ja auto sopivat toisilleen, muuten tulosta ei synny.
Jos oletetaan, että Hyundai ja Toyota olivat viime vuonna tasavertaisia, niin Kalle hävisi ajamalla Tänakille Rovaniemellä. Tänak oli myös Kallea nopeampi Portugalissa, Sardiniassa ja Jyskälässä ennen Kallen keskeytystä. Ja Tänak veti pohjia Virossa keskeytyksensä jälkeen ihan mielin määrin vaikka oli ekana tiellä.
Painottaisin vielä tässä sitä mikä kehitys kallella on tapahtunut viimevuodesta, on menny hurjasti eteenpäin kaikessa.No ei ole ollut Toyota ylivoimainen, minun mielestä Hyundai ja Toyota on ollut aika lähellä koko 17 wrc aikakauden, jossain kisoissa toinen ollut aina vahvempi mutta kokonaisuutena aika tasavertanen pari.
Jep Tänak on monesti ollut nopeampi esimerkkeinä viimevuoden sardinia ja portugali, mutta kun se ajaa aina kaasupohjassa ja monesti ne laitteet särkyy.
Sitten nää suomenkisat olikin mielenkiintonen homma, molempiin kisoihin oli tehty ennen kisaan iso virhe kallella lukkojen säädöissä, varmasti oma vika ja kokemattomuutta.
Ott on absoluuttisella nopeudella ihan perhanan kova, varmasti nopein.
Mutta ralli ei ole edellenkään pelkkä nopeuslaji, pitäs päästä maaliin saakka.
Sillon 2019 kun voitti mestaruuden niin maltto välillä ajaa kierrellen kiviä ynm. Mutta nyt on tullut takas vanha Ott eli vedetään kaikkiin paikkoihin kaasupohjassa.
Joo varmasti molemmilla oma mielipide tästä ja saakin olla, mutta mun papereissa Kalle on tällä hetkellä kovin.
Absoluuttista totuutta ei saada selville niin kauan kun ajavat eri tiimeissä.
On ja taisi kasvattaa aika paljon se viime kauden kolmen kisan keskeytysten sarja. Kroatiassakin viiden kilometrin jälkeen ulos. Taisi Katsutakin olla edellä pisteissä ja varsin reilusti. Tilanne kuitenkin kääntyi kauden loppua kohden ja nyt mennään sitten kovaa itseluottamus tapissa.Painottaisin vielä tässä sitä mikä kehitys kallella on tapahtunut viimevuodesta, on menny hurjasti eteenpäin kaikessa.
Kyllä. Viime vuonna pidin vielä Evansia kovempana kuskina, tänä vuonna en enää. Tai sitten tämä auto vaan sopii Kallen käteen paremmin?Painottaisin vielä tässä sitä mikä kehitys kallella on tapahtunut viimevuodesta, on menny hurjasti eteenpäin kaikessa.
Voi olla että sopii paremmin tai sitten muilla ei oo enään kilpailuetua autossa, niinku Jonne on ainakin monesti todennut.Kyllä. Viime vuonna pidin vielä Evansia kovempana kuskina, tänä vuonna en enää. Tai sitten tämä auto vaan sopii Kallen käteen paremmin?
Ja kuten sanoit niin eihän tästä absoluuttista totuutta saada ikinä selville.
Siis kenellä muilla?Voi olla että sopii paremmin tai sitten muilla ei oo enään kilpailuetua autossa, niinku Jonne on ainakin monesti todennut.
Lähtökohta oli nyt kaikilla sama kun autot kaikille uusia, toisin ku aikasemmin muilla enemmän kokemusta autoista, mutta tuskin se enään viime vuonna juurikaan vaikutti.Siis kenellä muilla?