Kannettavaa ostamassa

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Tietokone pitäis päivittää ajan tasalle. Kannettava olis ensisijainen valinta ja ideana olis myös jonkunlaista pelaamista harjoittaa (iRacing, rFactor 2, F1 2011/2012). Budjetti jossain 1200€ tietämillä. Mahdollisimman hyvä pelikone tuolla hinnalla olisi tavoitteena.

Laitetaas tohon noi iRacingin vaatimukset/suositukset:
Computer
Windows XP, Windows Vista, or Windows 7
Intel Core 2 Duo or Athlon X2 or higher
NVidia GeForce 7800 / ATI Radeon X1800 or above graphics adapter recommended
2 GB system RAM
6 Gb free hard disk space
Microphone optional, required for voice chat
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Pienehkön kokemuksen perusteella sanoisin, että Asus:

http://www.jimms.fi/tuote/N55SF-S1194V
http://www.jimms.fi/tuote/G53SX-S1183V
http://www.jimms.fi/listaa/70/34/group/vendor/asc/order/price/desc

Tai sitten msi
http://www.jimms.fi/tuote/GT683DX-648NE

Jokatapauksessa nuo taiwanilaiset (pl. Acer) on aika helvetin hyviä koneita.
Murobbs:ssä oli näköjään ketju samasta aiheesta, ja sanoivat MSI ylikuumentuvaksi paskaksi. Jotain uusia mallejakin tulossa, mikä pudottaisi näitten vanhojen hintaa... Katellaan nyt vielä ainakin kuukausi tai pari(rahatilannekin vielä auki), mutta tällä hetkellä joku MSI:n kone kiinnostais eniten. Murosta poimin tällasen tarjouksen, jossa oli sama kone kuin tossa Renngeistin viestissä, mutta paremmalla prosessorilla.
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Kannattaa selailla netissä muiden kokemuksia läppäreistä. Vaatimuslistasta pudottaisin Windows XP:n pois.

Windows XP on 32-bittinen ja tukee keskusmuistia vain 3 Gt asti. Lisäksi XP:n tuki loppuu vuoteen 2014 asti.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Sellasta päivitystä, että koneen osto tulee entistä ajankohtaisemmaksi, kun vanha rupesi temppuilemaan tänään. Kesäduuni jäi saamatta, joten budjetti tippu parisataa. Tuollanen vaikuttais pikakatselulla ihan hyvältä. Toki budjetin tippuessa pitää noi raskaimpien pelien pelailut unohtaa.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6703
Sijainti
Täällähä mä
Sellasta päivitystä, että koneen osto tulee entistä ajankohtaisemmaksi, kun vanha rupesi temppuilemaan tänään. Kesäduuni jäi saamatta, joten budjetti tippu parisataa. Tuollanen vaikuttais pikakatselulla ihan hyvältä. Toki budjetin tippuessa pitää noi raskaimpien pelien pelailut unohtaa.
Nuo amd:een apu piirillä varustetut vaikuttavat suht hitailta ( porukat sellaisen osti vaikka kehotin hankkimaan i5 tai i7 prossulla) . Toki multimediakäytössä ihan päteviä ja akun kulutuskaan ei välttämättä ole mahdoton (jos sitten eivät ole "fiksuina" ympänneet erillistä näytönohjainta integroidun lisäksi mikä sitten laskee sitä). Samalla rahalla itse ostaisin intelin kamppeisiin perustuvan tekeleen . Gigantissa nuita i5 ja i7:koja on ainakin ollut usein tarjolla suht halvalla .
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Verkkokaupassa olis tollanen Acer suht samaan hintaan kun toi mun linkkaama Asus. Muistia on 4 gigaa, kun kun Asusissa oli 8. Toki tossakin toi prossu on vaan i3, mutta parempi kuitenkin kuin toi AMD? Näyttis tossa Acerissa taas lienee parempi. (NVIDIA GeForce GT 630M 2 GB vs. Asusin AMD Radeon HD 6650M, 1 Gt).

Mun silmään toi Aceri näyttäis kokonaisuutena paremmalta, vaikka se 50€ kalliimpi onkin.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Verkkokaupassa olis tollanen Acer suht samaan hintaan kun toi mun linkkaama Asus. Muistia on 4 gigaa, kun kun Asusissa oli 8. Toki tossakin toi prossu on vaan i3, mutta parempi kuitenkin kuin toi AMD? Näyttis tossa Acerissa taas lienee parempi. (NVIDIA GeForce GT 630M 2 GB vs. Asusin AMD Radeon HD 6650M, 1 Gt).

Mun silmään toi Aceri näyttäis kokonaisuutena paremmalta, vaikka se 50€ kalliimpi onkin.
Acerin huollosta on netissä aika paljon "kauhujuttuja". Varmaan ainakin jotain perää noissa on:

http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2461
http://murobbs.plaza.fi/kannettavat-tietokoneet/458244-kaikki-kokemukset-acer-takuujutuista-ja-korjauksista-tanne-7.html
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tietokone pitäis päivittää ajan tasalle. Kannettava olis ensisijainen valinta ja ideana olis myös jonkunlaista pelaamista harjoittaa
Aiotko käyttää kannettavaa pöytäkoneen tavoin? Siis pitkiä jaksoja päällä ja verkkovirrassa kiinni? Akku menee sillä tyylillä aika nopeasti, jolloin käytettävyys kannettavana heikkenee/poistuu, ellei osta uutta akkua. Kannettavia ei välttämättä ole myöskään jäähdytyksen osalta suunniteltu jatkuvasti päällä pidettäviksi. Omasta (yli tonnin HP) kannettavasta meni molemmat, akku ja tuuletin, kun käytin sitä pääosin pöytäkoneena (eli lähes koko ajan päällä).
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Nykyinen Acer alkanut leviämään kolmen ja puolen vuoden käytön jälkeen.

Pitää miettiä, että ostanko Acerin ja toivon, ettei tule ongelmia, vai sitten joku toinen jossa mahdollisesti pidempi takuu ja hommat hoituu paremmin.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Aiotko käyttää kannettavaa pöytäkoneen tavoin? Siis pitkiä jaksoja päällä ja verkkovirrassa kiinni? Akku menee sillä tyylillä aika nopeasti, jolloin käytettävyys kannettavana heikkenee/poistuu, ellei osta uutta akkua. Kannettavia ei välttämättä ole myöskään jäähdytyksen osalta suunniteltu jatkuvasti päällä pidettäviksi. Omasta (yli tonnin HP) kannettavasta meni molemmat, akku ja tuuletin, kun käytin sitä pääosin pöytäkoneena (eli lähes koko ajan päällä).
Pöytäkonetta on oo moneen vuoteen käyttänyt, eli kannettava ajaisi senkin asian. Tuon akkukestävyyden häviämisen oon huomannu: omassa kolme ja puoli vuotta vanhassa läppärissäni akku kestää alle puoli tuntia, kun alussa kestoa oli melkein kaks ja puol tuntia. Tota saa kai parannettua sillä, ettei pidä akkua koneessa koko ajan kiinni, kun se on verkkovirrassa.

Kone menee valmiustilaan, kun en sitä käytä, ja yöksi aina sammutan. Joskus tulee kesken päivääkin sammuteltua.

Jimm's:tä kattelin vielä pari ehdokasta lisää:
Asus 15.6" X53SD-SX979V, Core i3-2350M, 4GB, 500GB, NVIDIA GT 610M 2GB
Acer Aspire 7739G 17.3", Intel i3-2350M 2.3GHz, 6144MB, 500GB, NVIDIA 610M

Tossa jälkimmäisessä ehkä liian suuri näyttö, sais olla maksimissaan tollanen 15,6".
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tossa jälkimmäisessä ehkä liian suuri näyttö, sais olla maksimissaan tollanen 15,6".
Mainitsemassani HP:ssa on 17-tuumainen, ja se kieltämättä vähentää koneen kätevyyttä kannettavana. Pöydällä tuollainen näyttö on ihan mukava eikä vaadi välttämättä ulkoista monitoria. Itselläni tosin sellainenkin on ja toimin kahdella monitorilla.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18209
Verkkokaupassa olis tollanen Acer suht samaan hintaan kun toi mun linkkaama Asus. Muistia on 4 gigaa, kun kun Asusissa oli 8. Toki tossakin toi prossu on vaan i3, mutta parempi kuitenkin kuin toi AMD? Näyttis tossa Acerissa taas lienee parempi. (NVIDIA GeForce GT 630M 2 GB vs. Asusin AMD Radeon HD 6650M, 1 Gt).

Mun silmään toi Aceri näyttäis kokonaisuutena paremmalta, vaikka se 50€ kalliimpi onkin.
Ostin sitten ton linkissä olevan koneen... Luultavasti aivan paska ja leviää heti kun takuu on ummessa, mutta olkoot.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Pöytäkone on sanomassa kräsh-poks ja meinasin hommata tuollaisen:

ASUS X73TA-TY098V - KANNETTAVA 17.3"LED - A4-3300 - 8GT(DDR3) - 500GT - HD6650M

Ainoa mikä mietityttää on se, että toi prossu on vaan 1.9GHZ kun samoihin hintoihin (=200 enemmän) saa 2.5GJZ:ääkin. En vaan ole varma, että onko se prossuteho mun käytössä kovin tärkeetä.

Ja nytkin kirjottelen Asuksen X53U:lla jossa on 1.6GHZ prossu. Ihan hyvin pelittää.

Edit:
Ostin pois. Pakko sitä on olla toimiva kone töiden tekoon.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös