Karsastusleikkaus

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Juu alustavasti olisi tarkotus olla 20.9. Sitä ennen reilu viikkoa aiemmin silmälääkärillä käynti tarkastuksessa. Nyt kuukausi ennen toimenpidettä pitäisi käyttää prismalaseja. Siis lasit jossa ei ole vahvuuksia mutta vasemmassa linsissa on prismatarra jonka tarkotus on venyttää mun vasemman silmän karsastusta ja parantaa kait likinäköä ja helpottaa itse leikkauksen onnistuneisuutta. Silti mua pelottaa ja mietin että kannattaako ottaa riskiä koska ei mun karsastus kuitenkaan ihan älytön ole mutta henkisesti se haittaa. Mulla on aina varmasti syntymästä asti ollut piilokarsastusta mutta tämä pahempi näkyvä karsastus tuli ilmi sitten mun onnettomuuden jälkeen. Vähän aikaa sen jälkeen näin kaksoiskuvia mutta se vaihe meni nopeasti ohi ja nään minusta normaalisti kuten ennenkin. Mitä mieltä olette että kannattaako mun nyt kuitenkin mennä edelleen siihen leikkaukseen vai elää tämän kanssa?

Olen kuullut kaverilta että hänen kaverilleen tehtiin kyseinen toimenpide ja se poisti myös piilokarsastuksen. Ehkä nykyaikana niiden tehokkuus on parantunut?


Ai kun kaikki onnistuiskin nappiin ja voisin elää onnellisesti tietäen että kaiken pystyy parantamaan vielä takaisin ennalleen :)
 
Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Mitä mieltä olette että kannattaako mun nyt kuitenkin mennä edelleen siihen leikkaukseen vai elää tämän kanssa?
Kumpi painaa vaakakupissasi enemmän - pelko vai ns. haitta? Taidat olla sen ikäinen ja tyyppinen kaveri, että jälkimmäisellä on iso merkitys elämääsi.

Ainahan leikkauksissa tai hoitotoimenpiteissä on omat riskinsä. Toisaalta luottaisin kyllä ammattilaisiin
a) jos suosittelevat leikkausta
b) kun suorittavat leikkauksen.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Minäkin luottaisin lääkäreihin tässä asiassa. Kannattaa ajatella asiaa tulevaisuuden kannalta. Varmasti paljon mukavampi jatkaa eteenpäin, kun karsastusongelma on korjattu.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Minä tekisin juuri kuin itsestä tuntuu. Jos se karsastus haittaisi minua, menisin leikkaukseen. Jos ei haittaisi, varmaankin jättäisin menemättä.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Varmaan olis "mukamas" parasta, jos sais muutamalta eri lääkäriltä ennusteen että miten siinä käy, eli onnistuuko vai ei.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kuten yllä jo todettiin, niin omilla ehdoilla mennään.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Kaksi kertaa leikattu. Lie samaa silmää. Edelleen laseissa 3 asteen prismat.
Eli varovaisesti ovat korjanneet "aurauskulmaa".
Eka leikkaus 70-luvulla!:frank: Toinen 2001. Välillä ronkittiin aivoja takaraivon näköalueelta, "sahajauhoja hieman kuivempiin"... Uudistunut karsastusvaiva ilmaantui formulareissun jäkeen...:doubtful:
Leikkauksen jälkeen taisi olla viikon kaksi hieman arka, mutta en muista, että mitää hyvin erityisen kipeää. Ja varmaan tekniikka on edelleen kehittynyt noissakin leikkauksissa. Huomattavasti vähemmän paranemiskipuja mitä mahan aukaisusta ( 3x )
Stereo- tai etäisyysnäkökyky puuttuu, hieman häiritseee esim konetöitä ja auton tarkkaa parkkeemista.

Mene laikkaukseen.
 

Makkonen

Guest
Kaksi kertaa leikattu. Lie samaa silmää. Edelleen laseissa 3 asteen prismat.
Eli varovaisesti ovat korjanneet "aurauskulmaa".
Eka leikkaus 70-luvulla!:frank: Toinen 2001. Välillä ronkittiin aivoja takaraivon näköalueelta, "sahajauhoja hieman kuivempiin"... Uudistunut karsastusvaiva ilmaantui formulareissun jäkeen...:doubtful:
Leikkauksen jälkeen taisi olla viikon kaksi hieman arka, mutta en muista, että mitää hyvin erityisen kipeää. Ja varmaan tekniikka on edelleen kehittynyt noissakin leikkauksissa. Huomattavasti vähemmän paranemiskipuja mitä mahan aukaisusta ( 3x )
Stereo- tai etäisyysnäkökyky puuttuu, hieman häiritseee esim konetöitä ja auton tarkkaa parkkeemista.

Mene laikkaukseen.
Nonni! Siinä se taas nähtiin, moottoriurheilu on vaarallista! Pitäisi kieltää moinen kokonaan.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Helvetin killisilmä-Joni, ei tilanne ainakaan huommaksi muutu.

Vesku, olut oli makoisaa Savossa. Mulla oli siinä suhteessa hyvä tuuri, että mulla oli parempaa seuraa kuin teillä.
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Nonni! Siinä se taas nähtiin, moottoriurheilu on vaarallista! Pitäisi kieltää moinen kokonaan.
Kun kerta tämmöisellä foorumilla ollaan, niin laitoin moisen yksityiskohdan!:D
Tuskin Span reissulla oli sinällään mitään tekemistä asian kanssa, tosin luin busseiissa ja lentokoneessa noin 600 sivuisen kirjan. Liekö silmät jotenkin rasittunut? Kotiintullon jälkeisen yön olin tosi kipeä, päähän koski helvetisti, "oksensin tyhjää", näkökin taisi olla varsin huono, ainkin silmät ristissä. Tiedä en, tirskantiko hieman verta vuotaa aivoihin...
Tavan lääkäriin, ei mitää erityistä löytynyt. Silmälääkärille, silmätautien ja neuro-oftalmologian erikoislääkärille, KYSille muutamkiin tutkimuksiin, pään magneettikuvauksiin, lopulta neuro-kirurgian osastolle aivoleikkaukseen ja vuoden kuluttua siihen toiseen silmäleikkaukseen. EI kannata formuloita käydä katsomassa!:thumbfh::eek:
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
...
Vesku, olut oli makoisaa Savossa. Mulla oli siinä suhteessa hyvä tuuri, että mulla oli parempaa seuraa kuin teillä.
Kun jokaisella omat saunaoluet mukana, niin sattuu suuhun sopivat merkit!:alppu: Rattoisastihan ilta meni!:thumbup:
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Kun jokaisella omat saunaoluet mukana, niin sattuu suuhun sopivat merkit!:alppu: Rattoisastihan ilta meni!:thumbup:
Aivan, mutta mulla on sillä tavalla aina mukava tilanne, että olem aina itseäni paremmassa seurassa.
 
Ylös