Karting EM Espanja Zuera

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4206
Aaro Vainio nappasi tänä viikonloppuna Zuerassa ajetun SuperKF-luokan EM-tittelin viimevuotisen KF3 EM-tittelin jatkoksi. Onnea Aarolle! :thumbup: Simo Puhakka oli 4 ja Miika Kuunranta 8, Daniel Lindholm 11 joten kokonaisuudessaa aika hyvin menneet kisat suomipojilta.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Vastaako SuperKF entistä FSA:ta? Joka tapauksessa melkosta herkkua suomalaisille näin hyvät sijat kärjessä ja sen tuntumassa. Mitäs niitä muita suomalaisia karting mitalliamiehiä EM/MM tasolla on ollut? Kovalainen, Räikkönen, Liimatainen, Virtanen? Santavirta tais olla joskus MM skaboissa 2. mutta hylättiin aivan pienen alipainon takia, tms.

Jos karting tuloksiin on luottaminen, niin Vainiolla on varmaan hyvä tulevaisuus edessä pikkuformuloissa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Ihan hyvää settiä näyttää olevan. Harmittaa kun näitä ei pahemmin näe mistään, eikä hirveästi uutisoida noin niinkuin julkisissa tiedotusvälineissä. Onko se vaan niin et pelkkä F1,ralli ja jääkiekko ylittää uutiskynnyksen täällä peräpohjolassa. Kuitenkin karting on se 3.autourheilulaji rallin ja F1:n lisäksi missä jaetaan MM-titteleitä. Korjatkaa jos olen väärässä.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4206
Täsmennettäkön vielä ettei titteli ollutkaan kerrasta-poikki juttu vaan nyt ajettiin sarjan toinen osakisa, ovat näköjään muuttaneet systeemiä tälle kaudelle.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Ei EM oo kerrasta poikki ollut niin pitkään kun mä muistan, MM on vaihdellut kai 1-5 kisaa. SKF periaatteessa vastaa FSA:ta, eli suoravetoinen pääluokka. Muuta yhteistä vanhoihin FSA vehkeisiin ei sitten enää olekaan. Kuutiotilavuuskin kasvanut 125:een.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Kuitenkin karting on se 3.autourheilulaji rallin ja F1:n lisäksi missä jaetaan MM-titteleitä. Korjatkaa jos olen väärässä.
WTCC on neljäs, sillä ei kuitenkaan pitkään ole arvoa ollut, eli ennen tilanne oli toi että oli kolme MM lajia.
 
Ylös