AJ
Well-known member
Mä olen ehdottomasti sitä mieltä, että kovin kone on McLarenilla. Jopa liian kova, sillä se ei kestä rasitusta murtumatta. Sitkeys puuttuu tyyten.
Williamsin koneessa saattaa olla enemmän tehoa, mutta Ferrari saa eniten irti voimanlähteestään..ei tarvitse niin paljoa rajoitella.FO110K sanoi:yllätys sä oisit tota mieltä varmaan silloinkin vaikka Ferrari olis sijoilla 6-8
totta on että ero noiden kahden välillä on häilyvä, joten vaikea sanoa kummalla se kovin mylly on...
Omasta mielestäni Ferrarin paremmuus verrattuna Williamsiin tällä hetkellä selittyy enempikin Bstonen renkailla paremmalla rungolla... ei niinkään konetehoista...
Saksalaisen Bild-lehden mukaan Ferrari tuo Imolaan 053-moottorinsa kehitysversion, joka loihtii peräti 915 hevosvoimaa. Näin BMW häviää ensimmäisen kerran kymmenen hevosvoimaa Ferrarille.
Toyota on tehoissa kolmantena 890 hevosella, Honda neljäntenä (880) ja myös Sauber (870) ehtii ennen Mercedestä (860). Renaultilla on 850, Jaguarilla 845, Jordanilla 840 ja Minardilla 815 hevosvoimaa.
Turun Sanomat
Periaatteessa varmaan onkin mutta Ferrarilla sitä ollaan viritelty pikkuisen enemmän.Pete sanoi:Eikös Ferrarilla ja Sauberilla pitänyt olla sama kone?
Uskopa se on tämäkin. Viime vuosien suurimmat sääntömuutokset astuivat voimaan kaudella 2003. Jos joku voi kirkkain silmin väittää että ne suosivat Ferraria, niin kehotan lähestymään psykiatria alkavan vainoharhaisuuden parantamiseksi.FO110K sanoi:Tosiasia on se että FIA on jo vuosia tehnyt sääntömuutoksia jotka puoltaa Ferraria, joten kärsikööt nyt Mosley ja kumppanit nahoissaan jos ja kun katsojaluvut laskee...
Niinpä niin...FO110K sanoi:tarkoitin yleisesti ottaen viime vuosien muutoksia, en niinkään tämän/viime vuoden muutoksia...
Kenellä on sarjan luotettavimmat moottorit?Ilmari sanoi:Uskopa se on tämäkin. Viime vuosien suurimmat sääntömuutokset astuivat voimaan kaudella 2003. Jos joku voi kirkkain silmin väittää että ne suosivat Ferraria, niin kehotan lähestymään psykiatria alkavan vainoharhaisuuden parantamiseksi.
.......ja nopeimmat.Observer sanoi:Kenellä on sarjan luotettavimmat moottorit?
kuinkas kauan on aikaa siitä kun joku B. Ecclestone totesi kannattavansa Ferraria ja toivovansa Ferrarin voittoa? muistaakseni sen jälkeen on tullut Beryllium kielto, keulan downforcen vähentäminen, nykyinen yhden moottorin sääntö ja tuo viime kesän rengassotku...Ilmari sanoi:Jos joku voi kirkkain silmin väittää että ne suosivat Ferraria, niin kehotan lähestymään psykiatria alkavan vainoharhaisuuden parantamiseksi.
Eipä siinä yllätystä ole. AInahan se formuloissa on noin mennyt. Mitä suuremmat odotukset (tasaista/jännittävää) kisaa kohtaan aika-ajojen jälkeen tai kautta kohtaan edellisen kauden/testien jälkeen niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä tulee täys pannukakku. Noin se on mennyt jo monta vuotta.ml sanoi:Kausi 2004 on alkanut yllätyksellisenä. Viime vuoden (positiivinen) yllätys oli Ferrarin vaisuus ja Kimin yllättävä johtoasema. Nyt tilanne on täysin peilikuva. Viime vuonna Ferrarin nousu oli täysin odotettavissa, mutta nyt Mäkki on pahasti mustassa putkessa.
Täksi kaudeksihan Bernie toivoi Räikkösen voittavan maailmanmestaruuden. Miksei siis Kimi voita kisoja nyt liukuhihnalta, jos Bernien mielipiteet kerran automaattisesti vaikuttaa kisojen tulokseen?FO110K sanoi:kuinkas kauan on aikaa siitä kun joku B. Ecclestone totesi kannattavansa Ferraria ja toivovansa Ferrarin voittoa? muistaakseni sen jälkeen on tullut Beryllium kielto, keulan downforcen vähentäminen, nykyinen yhden moottorin sääntö ja tuo viime kesän rengassotku...
tietty ei kaikkea voi suosimisen piikkiin pistää, mutta tosiasia on että sääntömuutokset viime vuosina ei ole ainakaan heikentäneet Ferraria...
Mun mielestä Ferrarin ylivoima on ollut yllätys, samoin Mäkin rämpiminen, joskin talvitestit antoivat tästä pelottavia viitteitä.Matxi sanoi:Eipä siinä yllätystä ole. AInahan se formuloissa on noin mennyt. Mitä suuremmat odotukset (tasaista/jännittävää) kisaa kohtaan aika-ajojen jälkeen tai kautta kohtaan edellisen kauden/testien jälkeen niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä tulee täys pannukakku. Noin se on mennyt jo monta vuotta.
Kausi on tähän mennessä ollut, kaikilta osa-alueilta katsoen (paitsi Ferrarin ja BARin kannalta) täys floppi. Niin sääntöuudistukset kuin tapahtumat radallakin, ala-arvoista 'viihdettä'. Mulla ei muuta.
Sitten kun Kimi (toivottavasti) menestyy, se on tietenkin ajotaitojen ansioita. Siihen ei vaikuta FIA:n tuella saatu täysin ylivoimainen auto :thumbup:Juhis sanoi:Täksi kaudeksihan Bernie toivoi Räikkösen voittavan maailmanmestaruuden. Miksei siis Kimi voita kisoja nyt liukuhihnalta, jos Bernien mielipiteet kerran automaattisesti vaikuttaa kisojen tulokseen?
:thumbup: :thumbup:
Tjoo, ainoat sääntömuutokset mitä ite haluaisin nähdä olisi aerodynamiikan karsiminen ja slicksit takaisin. Samoin aika-ajoon haluaisin muutoksia, ainakin ennen kisaa tapahtuvan tankkakuksen voisi palauttaa. Mutta minkäs minä sille mahdan...FO110K sanoi:Sääntömuutoksien puolella olen ainakin mä, mutta totuuden nimissä on sanottava että mieluusti näkisi niiden tulevan voimaan vasta ensi kaudella ettei tule samanlaista efektiä tähän kauteen kuin viime vuonna se "leveämpi eturengas" systeemi...
kuka automaattisesta on mitään puhunut? eihän ne 90-luvun alun ekat muutokset juurikaan Ferrariin vaikuttanuJuhis sanoi:Täksi kaudeksihan Bernie toivoi Räikkösen voittavan maailmanmestaruuden. Miksei siis Kimi voita kisoja nyt liukuhihnalta, jos Bernien mielipiteet kerran automaattisesti vaikuttaa kisojen tulokseen?
:thumbup: :thumbup: