Spam
Well-known member
- Liittynyt
- 7.6.2003
- Viestit
- 638
Nyt tästä Schumin, tahallisesta tai tahattomasta, autonpysäytysjutusta (Monaco 2006 aika-ajo) heräsi taas mieleeni asia, valvotaanko keltaisten lippujen alueella kuljettajan nopeutta juuri mitenkään? Eipä taideta ainakaan kovin hyvin valvoa. Keltaisten lippujen alueella monesti kuljettajat voittavat tai häviävät paljonkin kilpailijoihin verrattuna. Kyse tuntuu olevan vain siitä, kuinka lähelle normaalia nopeutta kuljettaja uskaltaa tai kehtaa ajaa. Mitäs säännöt sanovat keltaisien lippujen alueesta?
Alonso ajoi aika-ajojen viimeisen osion oman nopeimman kierroksensa juuri sillä kierroksella, jolla joutui ajamaan Schumin aiheuttamien keltaisten lippujen alueen lävitse. Tulivatpa ne keltaiset liput vaikka vain sen takia, että ratavirkailijat nostavat ne ylös vahingossa, tätyisi kuljettajan hidastaa vauhtia selvästi. Taisi vain koko seikka jäädä tuon Schumi-skandaalin taakse piiloon. Mielestäni myös ainakin Alonsoa olisi pitänyt rankaista tilanteesta puhtaasti sen takia, että jos ajaa muutaman sadasosan päähän paalupaikka-ajasta ja oman nopeimman kierroksensa edellistenkin ollessa hyviä kierroksia, ei ole voinut hidastaa kovin paljoa. Mikäli oikein näin, pari muuta aiemmin ja myöhemmin kohdan ohittanutta kuljettajaa taisivat hidastaa vauhtia selvästi Alonsoa enemmän. Alonson onneksi radalla ei tuolla hetkellä ollut esimerkiksi virkailijoita juoksentelemassa ajolinjan ylitse. Jos Alonso olisi osunut johkin virkailijaan olisi varmasti myös tuota keltaisten lippujen noudattamista muistettu hieman tarkkailla.
Milloin keltaisten lippujen alueella on sattunut kolareita tai ulosajoja, jotka pääasiassa johtuivat siitä, että kuljettaja ei hidastanut tarpeeksi, vaikka alue olisi ollut hyvin liputettu? Itselläni ei oikein tule muita mieleen, kun Alonson kolari Brasiliassa 2003, joka vielä tapahtui tuplakeltaisten alueella. Tuleeko kellään mieleen - tähän voisi muutaman tapauksen kirjoittaa.
Alonso ajoi aika-ajojen viimeisen osion oman nopeimman kierroksensa juuri sillä kierroksella, jolla joutui ajamaan Schumin aiheuttamien keltaisten lippujen alueen lävitse. Tulivatpa ne keltaiset liput vaikka vain sen takia, että ratavirkailijat nostavat ne ylös vahingossa, tätyisi kuljettajan hidastaa vauhtia selvästi. Taisi vain koko seikka jäädä tuon Schumi-skandaalin taakse piiloon. Mielestäni myös ainakin Alonsoa olisi pitänyt rankaista tilanteesta puhtaasti sen takia, että jos ajaa muutaman sadasosan päähän paalupaikka-ajasta ja oman nopeimman kierroksensa edellistenkin ollessa hyviä kierroksia, ei ole voinut hidastaa kovin paljoa. Mikäli oikein näin, pari muuta aiemmin ja myöhemmin kohdan ohittanutta kuljettajaa taisivat hidastaa vauhtia selvästi Alonsoa enemmän. Alonson onneksi radalla ei tuolla hetkellä ollut esimerkiksi virkailijoita juoksentelemassa ajolinjan ylitse. Jos Alonso olisi osunut johkin virkailijaan olisi varmasti myös tuota keltaisten lippujen noudattamista muistettu hieman tarkkailla.
Milloin keltaisten lippujen alueella on sattunut kolareita tai ulosajoja, jotka pääasiassa johtuivat siitä, että kuljettaja ei hidastanut tarpeeksi, vaikka alue olisi ollut hyvin liputettu? Itselläni ei oikein tule muita mieleen, kun Alonson kolari Brasiliassa 2003, joka vielä tapahtui tuplakeltaisten alueella. Tuleeko kellään mieleen - tähän voisi muutaman tapauksen kirjoittaa.