Kyllä täällä Suomessa on kylmää, sateista ja vittumaista ihan tarpeeksi (itse asiassa varmaan 90% vuodesta), joten kun sen harvan kerran on jonkun viikon lämmintä ja aurinkoista niin nautitaan siitä eikä valiteta! Ei mene kauan kun on taas kylmää ja lumista eikä tarvitse yhtään harmitella kun on niin kuuma. Nämä kuumasta valittavat ihmiset kovin usein sanovat että "kylmällä sentään voi itse vaikuttaa tilanteeseen kun vaan laittaa lisää vaatetta päälle". Ei millään pahalla mutta kun katsoo näitä ihmisiä niin kovin usein heillä on yksi yhdistävä tekijä, ja tekisi mieli sanoa heille että on tuolle kuumallekin tehtävissä jotain: laihduttakaa! Tiedän mistä puhun koska olin ennen rajusti ylipainoinen ja aina oli helteillä tosi tukalaa, mutta kun painosta lähti iso siivu pois niin eipä ole hirveästi helteet sen jälkeen harmittaneet.
No enpä silti yleistä että syynä tukalaan oloon olisi pelkästään ylipaino, yhtä lailla saattaa laihallakin olla kuuma. Mutta onhan noita kaiken maailman viilennysaparaatteja olemassa jos esim. nukkuminen tai sisällä olo käy liian tukalaksi. Maksaa joo, mutta niin ne maksaa talvivaatteetkin ja torpan lämmittäminen ja moni muu talveen liittyvä asia.
Minä nautin kyllä ihan täysillä joka ikisestä lämpimästä päivästä koska niitä ei liian montaa tässä kirotussa maassa ole. Jos ei näitä muutamia lämpimiä päiviä kestä niin voi voi. Lohduttautukaa sillä että paljon enemmän meillä talven vihaajilla on vittumaisia päiviä kärsittävänä.