Keskustelua Lähi-idän asioista ja muusta B

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Formulanomi sanoi:
Perusteluja....löytyykö niitä vai pitääkö arvata ?
Nooh... tai no olkoon.

Mun mielestä toi Jaakko Hämeenniemi, vai mikä se salora-lasinen heppu onkaan nimeltä, tietää noista arabiasioista yksinään enämpi kuin me yhteensä. :ahem:

Varma tieto!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Oho sanoi:
Meitä kaikkia ei ole sivistetty Sirola opistossa........onneksi
Tuskin siellä 5 miljoonaa suomalaista pystyiskään sivistämään. :thumbup:

Vielä kun tietäis MIKÄ ON Sirola opisto? :doubtful:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Moe Szyslak sanoi:
Nooh... tai no olkoon.

Mun mielestä toi Jaakko Hämeenniemi, vai mikä se salora-lasinen heppu onkaan nimeltä, tietää noista arabiasioista yksinään enämpi kuin me yhteensä. :ahem:

Varma tieto!
Jaakko Hämeen-Anttila :ahem:

Suomentanut mm Koraanin

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Formulanomi sanoi:
Kyllähän Israel on aivan itsenäinen valtio, eikä mikään marionetti. Israelin politiikka on varmasti monesti ollut aivan muuta mitä USA olisi halunut.

Se, että USA ja muut länsivaltiot tukevat Israelia johtuu osittain historian painolasteista ja siitä, että esim. jenkeissä on vaikutusvaltainen juutalaisväestönosa.

Kuten kirjoitin arabivaltioiden ja niiden suojeluksessa oleva arabiterrorismi on sellainen punainen vaate, mikä ilmiselvästi estää rauhan kyseisellä alueella.
Israel on itsenäinen valtio mutta USA ei. Häntä nimittäin heiluttaa koiraa.
Monet muutkin länsivallat tukevat myös Israelia mutta USA:han verrattuna hommassa on edes joku tolkku. Esim rahamäärä minkä USA Israelille vuosittain maksaa, on jotain niin mieletöntä ettei sitä ole uskoa mitenkään todeksi.

Voin kyllä onnitella täydellisestä objektiivisuuden puutteesta jos tosissasi väität että ainoa rauhan este alueella on "arabiterrorismi"

Viimeksi muokattu:

Mäcci

Well-known member
Black Leopard sanoi:
Jaakko Hämeen-Anttila :ahem:

Suomentanut mm Koraanin
Jaa, tällekö herralle kiittäminen et me ja tulevat jälkipolvet päästään siis lukemaan koraania ihan omalla äidinkielellä :)

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Mäcci sanoi:
Jaa, tällekö herralle kiittäminen et me ja tulevat jälkipolvet päästään siis lukemaan koraania ihan omalla äidinkielellä :)
Kylläpä vain :ahem: Mutta mikäli nyt oikein tulkitsen viestiäsi niin näetkö tämän kehityksen negatiivisena? :doubtful:

Mäcci

Well-known member
Black Leopard sanoi:
Kylläpä vain :ahem: Mutta mikäli nyt oikein tulkitsen viestiäsi niin näetkö tämän kehityksen negatiivisena? :doubtful:
No tää vaatis niin todella pitkät perustelut ja muutamat linkitykset et miks näen tämänkin kehityksen negatiivisena ja loppujen lopuks mitä se asioiden toisenlaisen näkökannan kertominen vaikuttaa yhtään mihinkään. Eli antaa Hämeen-Anttiloiden sun muiden tehdä omaa elämäntyötään tän asian parissa ja ihan vapaasti kertoa "rauhan ja suvaitsevaisuuden" uskonnosta sun muusta. Vaan kaikki ei mee nii helposti läpi mulle. Oon käyttäny enemmän omia tietolähteitä ja mitkä ei oo monesti ollu mitään mieltä ylentävää luettavaa. Ja onhan noita tosiaan tullu luettua, netissä on kuitenki vielä sananvapautta jäljellä.

:dunno: mutta pakko mainita et sulla on tosi hyvä signeeraus, noinhan se homma just toimii.

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Mäcci sanoi:
No tää vaatis niin todella pitkät perustelut ja muutamat linkitykset et miks näen tämänkin kehityksen negatiivisena ja loppujen lopuks mitä se asioiden toisenlaisen näkökannan kertominen vaikuttaa yhtään mihinkään. Eli antaa Hämeen-Anttiloiden sun muiden tehdä omaa elämäntyötään tän asian parissa ja ihan vapaasti kertoa "rauhan ja suvaitsevaisuuden" uskonnosta sun muusta. Vaan kaikki ei mee nii helposti läpi mulle. Oon käyttäny enemmän omia tietolähteitä ja mitkä ei oo monesti ollu mitään mieltä ylentävää luettavaa. Ja onhan noita tosiaan tullu luettua, netissä on kuitenki vielä sananvapautta jäljellä.

:dunno: mutta pakko mainita et sulla on tosi hyvä signeeraus, noinhan se homma just toimii.
Ei Hämeen-Anttila ole ikinä puolustellut terrorismia tai yleensä militanttia Islamia. Joillekin kaikki Islam kuitenkin tuntuu vain olevan yhtä ja samaa - en nyt tarkoita sinua - (=terrorismia ym)

Kriittisyyttä sekä epäilyä pitää olla kaikkea ja kaikkia kohtaan. Se on aina enemmän kuin hyvästä. Ja samallahan välttyykin asioiden tuijottamisesta kapeasta sektorista. Olen täysin samaa mieltä kanssasi sananvapaudesta yhtenä tärkeimmistä - ellei perätä tärkeimpänä sivistysvaltion peruskivenä. Siksi kuulisin mielelläni mielipiteesi Islamista.

Suosittelen muuten kaikkia tutustumaan Koraaniin.

Ja niin, kiitoksia sigun kehuista :)

Törni

Well-known member
Black Leopard sanoi:
Joillekin kaikki Islam kuitenkin tuntuu vain olevan yhtä ja samaa.
Ihmekkös tuo. Joillekin myös eräs valtameren takainen maa on pelkkää yhtä ja samaa.... :wink:

Törni

Well-known member
Black Leopard sanoi:
Mielelläni odottaisin esimerkkiä :thumbup:

Itsehän en näin todellakaan tee
Miten ihmeessä edes erehdyit ajattelemaan että olisin sinua tarkoittanut? Sinähän olet objektiivisuuden ruumiillistuma ;)