Kiinan GP 2008 - aika-ajojen seuranta

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Totta. Toisaalta jotenkin tuollainen sikailu pitäisi saada aisioihin, ei näköjään FIA rangaistuksetkaan riitä. Huomenna, jos Kimi ottaa taas huippustartin niin mitä hyötyä siitäkään on, jos taas tullaan jarrut lukossa ohi.
Kimi voisi peittää sen sisälinjan, niin ei ainakan käy kuin Fujissa.
Ei Hamiltonkaan tosin niin hölmö ole, että ottaisi enään samanlaista riskiä. Toivottavasti.
Eikös Shanghaissa ollut kuljettajakokouksen teemana Hamiltonin ajotyyli? On saattanut olla nuoren miehen korvat punaisina, jos on ladeltu totuuksia, ja varsinkin kilpakumppaneiden suulla. Tosin, kun kypärä pistetään päähän, kaikki helposti unohtuu. Ei Hamilton ainakaan tähän mennessä ole kisassa näyttänyt ajattelevan mitään muuta kuin kilpailemista. Singaporessakin piti team radiolla rauhoitella, kun ei itse älynnyt.
 

APaksu

Well-known member
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
1362
Eikös Shanghaissa ollut kuljettajakokouksen teemana Hamiltonin ajotyyli? On saattanut olla nuoren miehen korvat punaisina, jos on ladeltu totuuksia, ja varsinkin kilpakumppaneiden suulla. Tosin, kun kypärä pistetään päähän, kaikki helposti unohtuu. Ei Hamilton ainakaan tähän mennessä ole kisassa näyttänyt ajattelevan mitään muuta kuin kilpailemista. Singaporessakin piti team radiolla rauhoitella, kun ei itse älynnyt.
KoP ei kuulu kuljettajien AY-liittoon, eikä näin ollen osallistu kokouksiin. hän on myös sanonut ettei ole lukenut mitä muut hänestä ajattelevat.
 

Ffast

Well-known member
Liittynyt
12.7.2008
Viestit
144
Hamilton

Helsingin Sanomissa oli juuri puolueeton tutkielma Hamiltonista. Siinä sanottiin että Hamilton on jo melkein kaikkien F1-kuskien yhteinen inhokki, monistakin eri syistä. Tämä on tosiasia, mutta luonnollisesti tälläkin foorumilla jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen.

Kimillä ei ole enää mitään hävittävää ja hän on luvannut auttaa Massaa. Paras tapa siihen olisi tuupata Hamilton ulos kisasta ekassa mutkassa, mutta Kimi on herrasmieskuski, joka moista kuitenkaan tekee. Hampaankolossa meillä suomalaisilla on Hamiltonia vastaan paljonkin.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Totta. Toisaalta jotenkin tuollainen sikailu pitäisi saada aisioihin, ei näköjään FIA rangaistuksetkaan riitä. Huomenna, jos Kimi ottaa taas huippustartin niin mitä hyötyä siitäkään on, jos taas tullaan jarrut lukossa ohi.

Ei Hamiltonkaan tosin niin hölmö ole, että ottaisi enään samanlaista riskiä. Toivottavasti.
Toivottavasti nyt on vähän eri asia. Ensimmäinen mutka on lähempänä lähtöruudukkoa kuin Fujissa. Jos Kimi saa nyt superlähdön niin kuin Fujissa, voi olla että Hämis ei ehdi pistämään hanttiin ainakaan heti. Ainakin näin toivotaan.
 

CARTer

Well-known member
Liittynyt
20.9.2004
Viestit
2315
Hamilton ei tosiaan kuulu GPDA-kuljettajayhdistykseen, kuten eivät kuulu Räikkönen eikä massakaan. Tosin jo urheilun säännöissä sanotaan, että kaikkien kuljettajien tulee osallistua kilpailujohtaja Charlie Whitingin järjestämään kuljettajakokoukseen ensimmäisen harjoituspäivän jälkeen. WebSlave ei siis puhunut GPDA:n kokouksesta, vaan FIA:n määräämästä kuljettajakokouksesta.

FIA:n Sporting regulations 37.1.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
KoP ei kuulu kuljettajien AY-liittoon, eikä näin ollen osallistu kokouksiin. hän on myös sanonut ettei ole lukenut mitä muut hänestä ajattelevat.
Minä ymmärsin, ettei kyse ollut GPDA:n kokouksesta, vaan FIA:n kuljettajakokouksesta (johon osallistuminen on pakollista). Siis samasta, jossa Fujissa täsmennettiin edunluovutusta shikaaninoikaisun jälkeen.

.Edit- Niin siis tuohan tapahtui toki Monzassa, ei Fujissa.
 
Viimeksi muokattu:

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Ilta-Sanomissa oltu taas viivalla. HS.fi:n Ilta-Sanomat -linkkikuva:



:thumbup:
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Seuraavanlainen skenaario: Kimi ei ota mitenkään fantastista starttia, vaan jää toiseksi Massan seuratessa perässä. Kuinka monta sataa metriä menee kunnes Massa nostetaan Kimin edelle huolimatta mikä Kimin vauhti olisi?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Seuraavanlainen skenaario: Kimi ei ota mitenkään fantastista starttia, vaan jää toiseksi Massan seuratessa perässä. Kuinka monta sataa metriä menee kunnes Massa nostetaan Kimin edelle huolimatta mikä Kimin vauhti olisi?
Jos Ferrarilla ollaan järkeviä, niin vasta toisten varikkokäyntien yhteydessä. Siihen asti Hamiltonin perässä kannattaa ajattaa sitä kuskia, joka paremmin pystyy vastaamaan Lewisin vauhtiin. Jos ei kumpikaan pysty, niin sittenhän asialla ei ole suurtakaan merkitystä.
 

Lunssila

Well-known member
Liittynyt
6.6.2008
Viestit
18215
Jos Ferrari -kuskien järjestystä halutaan vaihtaa, se suoritetaan varmaan huomaamattomasti varikolla. Näinhän se viime vuoden Brasiliassakin tehtiin. Ellei toisella kuskilla sitten löydy hirveitä menohaluja toisen takana ja tarvetta päästä nopeasti ohi.
 

Pade_

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
577
Sijainti
Internetin vihayhteisöt
Jee

Hamilton on kyllä koheltanut viime kisoissa oikein urakalla.

Paalulta on hyvä mahdollisuus ajaa karkuun. Lähtö on suurin vaaran paikka Hamiltonille. Jos se sujuu ongelmitta niin Leevillä on hyvin pullat uunissa. Massalla varmaan kumminkin kärkikolmikosta eniten polttoainetta ja sitä kautta parhaat mahdollisuudet voittoon.
Prkl kun heräsin tänään tunnin myöhässä tänään katsomaan näitä aika-ajoa.

Huh huh kun oli turha posti mutta oli pakko laittaa kun en tänne ole kirjoittellut mitään pitkään aikaan
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hamilton on kyllä koheltanut viime kisoissa oikein urakalla.
Tämä on kyllä huomionarvoista. Eikä pelkästään tämän kauden osalta, vaan se tilanteeseen nähden epäviisas koheltaminen näkyi jo viime vuoden Brasiliassa.Täytyy kuitenkin palauttaa mieliin miten Hamiltonin F1-ura alkoi. Sensaatiomaiset yhdeksän podiumia putkeen. Näin nopea nousu MM-taistelun aivan terävimpään kärkeen ei ole tehnyt kaverin kilpailupsyykelle hyvää. Eikä tietysti tilanne McLarenilla viime kaudella ollut kovin pehmeä laskeutuminen kuninkuusluokkaan muutenkaan.

Olen silti edelleen sigussasi olevan ennustukseni takana. ;) Nopeutta löytyy, henkisen puolen jutut on korjattavissa ajan kanssa.
Paalulta on hyvä mahdollisuus ajaa karkuun. Lähtö on suurin vaaran paikka Hamiltonille. Jos se sujuu ongelmitta niin Leevillä on hyvin pullat uunissa. Massalla varmaan kumminkin kärkikolmikosta eniten polttoainetta ja sitä kautta parhaat mahdollisuudet voittoon.
Jos Lewis pääsee startista kärkeen, niin kisa on siinä ilman teknisiä ongelmia. Hamilton on kuitenkin ollut vakuuttavan nopea tänä viikonloppuna. Mutta, jos Kimi pääsisi Lewisin edelle ja estämään kaulan keruun, niin silloin Massan polttoainemäärä antaa valtit brasilialaiselle. Kunhan mestarikandidaatit vain malttavat olla lähentelemättä toisiaan liikaa.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Tämä on kyllä huomionarvoista. Eikä pelkästään tämän kauden osalta, vaan se tilanteeseen nähden epäviisas koheltaminen näkyi jo viime vuoden Brasiliassa.Täytyy kuitenkin palauttaa mieliin miten Hamiltonin F1-ura alkoi. Sensaatiomaiset yhdeksän podiumia putkeen. Näin nopea nousu MM-taistelun aivan terävimpään kärkeen ei ole tehnyt kaverin kilpailupsyykelle hyvää. Eikä tietysti tilanne McLarenilla viime kaudella ollut kovin pehmeä laskeutuminen kuninkuusluokkaan muutenkaan.

Olen silti edelleen sigussasi olevan ennustukseni takana. ;) Nopeutta löytyy, henkisen puolen jutut on korjattavissa ajan kanssa.

Jos Lewis pääsee startista kärkeen, niin kisa on siinä ilman teknisiä ongelmia. Hamilton on kuitenkin ollut vakuuttavan nopea tänä viikonloppuna. Mutta, jos Kimi pääsisi Lewisin edelle ja estämään kaulan keruun, niin silloin Massan polttoainemäärä antaa valtit brasilialaiselle. Kunhan mestarikandidaatit vain malttavat olla lähentelemättä toisiaan liikaa.
Toivottavasti Kimi painaa surutta sisälinjalle ja pakottaa puusilmän ulkoreunaan ekassa mutkassa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toivottavasti Kimi painaa surutta sisälinjalle ja pakottaa puusilmän ulkoreunaan ekassa mutkassa.
Shanghain ensimmäiset mutkat ovat sen luonteisia, että asiaa ei vielä ratkaista ensimmäisessä jarrutuksessa. Lopullinen asetelma selviää vasta koko ässää seuraavalla suoralla. Siksi sisälinja ei ole yksiselitteisesti parempi. Se kyllä estää Fujin kaltaisen syöksyn sisäpuolelle, mutta ulkokautta voi vielä saada sisälinjan seuraavaan mutkaan. Joka tapauksessa tiukkaa taistelua tullaan näkemään, jos ensimmäiseen mutkaan mennään rinnakkain.
 
Ylös