Bobakki sanoi:
Mä en kyllä lainkaan nyt käsittänyt, että miten tuo nelarien suosiminen itse kisaamiseen vaikuttaa. Jos valmistajat tekevät mielummin nelitahtisia (näin ymmärsin kun kaupallisuuteen viittasit) niin miksi siellä niitä kakstahtisia pitäisi mukana ajattaa? Kenen tappio se on, ettei niitä ole radalla?
Henk. koht. tykkään noista nelareista enemmän, ihan vaan siksi että ne kuulostaa mun korvaan paremmalta
Olet oikeassa, ei nelarien suosiminen kisaamiseen vaikuta. Hyviä kisoja saadaan aikaan niin vakioluokissa, kuin myös viimesilleen viritetyissä luokissa oli konetyyppi ihan mikä hyvänsä.
Niinpä, miksi valmistajat tekevät mieluummin nelareita? Niistä he saavat enemmän rahaa kassaan ja arvaat keneltä se on pois.
Valitettavasti kaikkia ei nelareiden äänet miellytä. Koska nelareiden äänet kantautuvat kauemmaksi, niin ratojen ympäristölupia on yhä vaikeampi saada.
En jaksa alkaa aiheesta enää paasata, mutta pari vuotta sitten tuntui ettei muita asiasta kiinnostuneita kirjoittajia juuri Suomessa ollut, niin tuntui että oli pakko jotain yrittää. Nyt muitakin alkaa olemaan, erityisesti kun ovat nelareita kokeilleet ja laskuja maksaneet, niin voi pappa alkaa hiljentymään.
http://www.250info.net/vastine.rtf
Tuosta linkistä löytyy aikoinaan kirjoittamani vastine VM:n karting-juttuun. Kirjoitustani ei tietenkään julkaistu, mutta Malisen vastauksesta kartingkauppiaille huomasi että tuokin oli luettu, on kuulemma joitakin jotka eivät hyväksy kuin kaksitahtiset. Se on ainakin omalta osalta väärä arvaus, sillä mulla on vain yksi 2-tahtimoottori ja muut ovat nelareita. Kummassakin mootorityypissä on omat hyvät ja huonot puolensa.
Tätä vieläkin käynnissä olevaa kaksitahtisten järjetöntä tappamista en vain hyväksy! :mad_old: