DSQ
Elossa
Juuri se tekee Kimin mestaruustaistelusta rämpimistä. :dunno:Sade ei edelleenkään tee hyvää Lotukselle.
Juuri se tekee Kimin mestaruustaistelusta rämpimistä. :dunno:Sade ei edelleenkään tee hyvää Lotukselle.
Taktiikkaan meni tämä kisa, ajamalla jopa sieltä 12. paikalta mahdollisuudet 3 paikalle asti, ero kärkeen n. 27 sekkaa, kierroksia jäljellä 40 ja sekunnin otti kärkeä kiinni kunnes Perez-Hulkenberg-Grosjen-Massa jono tuli perä edellä vastaan, tästä aikainen stoppi ja olisi päässyt jono ohi muttei tehty ennenkuin osa jonossa ajelevista oli tehnyt oma 2. stopin jonka johdosta jäi edelleen näiden taakse. Emme nähneet Lotuksen todellista kisavauhtia tässä kisassa.Niinköhän Räikkösen vire sittenkään on sitä, mitä Australia antoi odottaa. Malesiassa palattiin karuun arkeen - ja kaiken lisäksi Grosjean oli parempi.
Kimi saa olla tyytyväinen, jos pystyy uusimaan viime kauden kolmossijansa.
Toivottavasti emme. Karavaanin siirtyessä Eurooppaan olemme jo huomattavan paljon viisaampia...Emme nähneet Lotuksen todellista kisavauhtia tässä kisassa.
Valitettavasti Kimin pitäisi ottaa kaikki saatavilla olevat pisteet ennen karavaanin siirtymistä Eurooppaan, kärkitallit (RB, Ferrari, Mersu, Mclaren) menevät kehitystyössä ohi jonka jälkeen jo 5 sija on sama kuin olisi kisan voittanut.Toivottavasti emme. Karavaanin siirtyessä Eurooppaan olemme jo huomattavan paljon viisaampia...
Juuri näin. Kilpailusuoritus ei ole maksimissa, jos häviää tallikaverilleen.Kimi oli mielestäni ehkä jopa huono tänään, monta kertaa ulos jne. Ainahan toi voidaan ristiä auton syyksi mutta silti, ei paras mahdollinen suoritus.
Aika selkeetä että auton säädöt ei toiminu ollenkaan ja perus lotusongelmia taas sateella ja varikkostopeilla. Grosjean meni ohi joo mutta joskus käy näin.Kimi oli mielestäni ehkä jopa huono tänään, monta kertaa ulos jne. Ainahan toi voidaan ristiä auton syyksi mutta silti, ei paras mahdollinen suoritus.
Kantsii varmaan joo tehä vittuilupätkä Kimille niin jatkossa saa helpommin haastatteluja. Ei oo taas ajateltu loppuun asti. No, ei se mun napaa kaiva.Toihan tehtiin vittuiluna Kimille. Lee Mckenzie suuttui, kun ei ymmärrä Kimiä haastiksissa. Mä en tiedä mitä vastauksia odottaa jos vaatii heti alkuun Kimiä ottamaan arskat pois päästä. Big mistake.
Niinpä. Red Bull nyt etunenässä toimii sekä kuivalla että sateella.Kyllä se olis suuremman luokan virhe jos joku talli olis suunnitellut auton joka toimii hyvin vain sateella.
Nuo ulosajot tuli juuri niissä kohtaa missä pitääkin jos maksimiriskillä hakee ohitusta seuraavalle DRS suoralle.Kimi oli mielestäni ehkä jopa huono tänään, monta kertaa ulos jne. Ainahan toi voidaan ristiä auton syyksi mutta silti, ei paras mahdollinen suoritus.
Nyt nähtiin nuo autojen oikeat voimasuhteet; Red bull on paras auto,sitten tulee Ferrari/Mercedes,ja sitten Lotus ja muut.Kimi jäi voittajasta 50 sekuntia.Että näin. ja kaikki muut Lotusten edellä teki 4 stoppia,Lotukset 3.Kimiä ei taida mestaruus tänä vuonna kiinnostaa.Niinköhän Räikkösen vire sittenkään on sitä, mitä Australia antoi odottaa. Malesiassa palattiin karuun arkeen - ja kaiken lisäksi Grosjean oli parempi.
Kimi saa olla tyytyväinen, jos pystyy uusimaan viime kauden kolmossijansa.
Tuskinpa se nyt tuosta jää kiinni? :eek!:Kimiä ei taida mestaruus tänä vuonna kiinnostaa.
Kyllä se suoranopeus riitti toisella Lotuksella. Ja hyvinhän Kimikin esim. piti Perezin McLarenin takanaan kisan loppupuolella vaikka toinen paahtoi DRS auki Kimin ohitettua tämä ennen mittauspistettä.Olihan kimi selkeesti nopein kuljettaja kun rata kuivui ja pääsi ajamaan vapaasti.
Silti Lotuksella samoja ongelmia kuin viimekaudella
- Sateella ei toimi
- Aika-ajossa yhdellä kierroksella renkaat ei lämpiä. Tosin kisassa sitten etua kun ei kulu liikaa.
- Suoranopeus ei riitä ohittamiseen
Jos mestaruudesta ajetaan niin on pakko päästä aika-ajossa neljän parhaan joukkoon. Siitä sitten nopeus riittää ajamaan voitoista.
Näitä analyyseja kun saisi muistakin kuskeista niin alkaisi olla keskustelu balanssissa. :ahem:Nuo ulosajot tuli juuri niissä kohtaa missä pitääkin jos maksimiriskillä hakee ohitusta seuraavalle DRS suoralle.
Kostealla ei toiminut ollenkaan ja Grosjean pääsi heti alku kierroksilla niskan päälle. Pérezin takana meni alussa turhan pitkään, mutta osuikos juuri tuohon väliin se mutkien 12 - 13 eka ulkoilu. Sen jälkeen näytti jotenkin kuin Kimi olisi ottanut liiankin varman päälle vikalla sektorilla.
Minun laskujen mukaan GRO ohitti ajamalla vain RAI ( sijoitus vaihtui pari kertaa ekoilla kierroksilla), RIC samassa yhteydessä kun RAI ohitusyritys meni pitkäksi ja PER ekojen stoppien jälkeen. Muut ohitukset tuli varikolla tms.Kyllä se suoranopeus riitti toisella Lotuksella. Ja hyvinhän Kimikin esim. piti Perezin McLarenin takanaan kisan loppupuolella vaikka toinen paahtoi DRS auki Kimin ohitettua tämä ennen mittauspistettä.
Ja auton säädöthän olivat pielessä etenkin sadekelille, auto oli varmasti erittäin vaikeasti ajettava tänään. Vaikuttaa siltä, että Lotus on vaikea saada kunnolla balanssiin, Australiassa Grosjeanilla ja nyt Malesiassa molemmilla kuskeilla oli isoja ongelmia säätöjen kanssa. Perjantainahan Kimillä toki kulki, mutta seuraavana päivänä mystisesti koko paketti oli jo täysin hukassa, auto siis vaikuttaa erittäin herkältä olosuhteiden muutoksille.It was a tough race. The start was not good and then I lost part of my front wing on the first lap. The car didn’t handle too well after that...