Kimi Räikkönen - Born to win - kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tallipaikat jaetaan kuitenkin sen perusteella mitä tallien henkilökunta näkee.
Toki, mutta tallien henkilökunta taas näkee kyllä myös sen, mitä katsojat näkevät. Markkina-arvolla onkin iso merkitys tallien valinnoissa, kuten hyvin tiedämme.

Edit. Ja tämä nyt oli sinänsä vain yleinen toteamus ja ei mikään uutinen siis. Tässä ilmeisesti puhuttiin tästä Silverstonen kisasta ja Kimin napinasta tallin suuntaan. Siinä olen ihan samaa mieltä, että ei julkisella ulostulolla asian suhteen ole mitään merkitystä Kimin neuvotteluihin. Kyllä RB tietää/olisi tiennyt ihan ilman Kimin kommenttejakin, kenen vika oli kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ei tietty pitäis lähteä ylianalysoimaan, mut mielestäni tuo oli kannanotto/ilmoitus Lotukselle (+muille), että nyt alkaa riittään nää mokailut. En itse tähän hätään muista milloin Räikkönen on talliansa tuohon malliin ruotinut viimeksi? Turhautumista havaittavissa. Ihmeen kauan se pokka onkin kestänyt :D

Eikös Kimin viimeisell' Ferrari-kaudellakin tullut jotain hupsuja kommentteja liittyen talliin? En muista yhtään, mut jotain puhetta niistä oli silloin. Oliskohan Span voiton jälkee, ku ei mitenkää isommin näyttänyt välittävän siitä tms? Siis ei näyttänyt välittävän edes Räikkös-mittapuulla :tongue:
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Boullier: Yksi varikkokäynti ei käännä Kimin päätä (MTV3)
- Kimi on älykäs kaveri, eikä hän anna yhden varikkokäynnin määrittää sitä, missä hän ajaa kaudella 2014. Yksi hänen henkisistä vahvuuksistaan piilee siinä, että hän kertoo suoraan sen, jos hän on pettynyt johonkin asiaan. Sen jälkeen hän siirtyy nopeasti kohti seuraavaa haastetta, Boullier kertoi.

- Hän näyttäisi nauttivan olostaan Lotuksella. Teemme kaikkemme osoittaaksemme hänelle, että olemme hänelle oikea paikka ensi kaudeksi ja siitäkin eteenpäin, Boullier lisäsi.
Jaa-a.. mut.. ömm.. kuinkaha mones kämmi tää nyt olikaan. Ei nyt varmasti yks käymättä jäänyt varikkokäynti mitää merkkaa, muttako teemaksi on muodostunut "kämmäily". Tänä vuonna on toki petrattu, mut siltikin.

Samasta uutisesta:
- Yksi Silverstonessa nähty positiivinen asia oli varikkokäyntien onnistuminen. Kaikki kisan aikana tehdyt pysähdykset olivat 2,5 sekuntia tai sen alle. On todella hienoa nähdä kovan työn tuottavan tällä alueella tuloksia, joten siitä isot kiitokset varikkotiimille, Boullier kehui.
Vissiin Lotuksen kellot erit, mitä lähetyksessä näemme? Itse katselin yli kolmen sekunnin pysähdyksiä. Tai sit olin vielä liian krapuloissani ja näin omiani (tai muistan vain väärin).
 
Viimeksi muokattu:

J0ne

Well-known member
Liittynyt
9.8.2007
Viestit
215
Kyllä kimin molemmat pysähdykset olivat TV kellolla alle 3 sekunnin.
 

Turso

Well-known member
Liittynyt
7.9.2012
Viestit
1041
Ekojen varikkokäyntien jälkeen Grossulla tais olla kisan toisiksi nopein varikkostoppi. Näin muistelen kesken kisaa huomanneeni.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Toki, mutta tallien henkilökunta taas näkee kyllä myös sen, mitä katsojat näkevät. Markkina-arvolla onkin iso merkitys tallien valinnoissa, kuten hyvin tiedämme.
Mutta mitä tässä nyt tarkoitetaan "markkina-arvolla". Sitä, kuinka arvostettu, haluttu tai minkä palkan arvoinen kuski on, vai mikä on hänen mainosarvonsa mediassa? Vai jotain muuta? Joillekin talleille mainosarvo mediassa voi olla merkittäväkin valintaperuste, toisille vähemmän.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Mutta mitä tässä nyt tarkoitetaan "markkina-arvolla". Sitä, kuinka arvostettu, haluttu tai minkä palkan arvoinen kuski on, vai mikä on hänen mainosarvonsa mediassa? Vai jotain muuta? Joillekin talleille mainosarvo mediassa voi olla merkittäväkin valintaperuste, toisille vähemmän.
Anna olla jo. Älä jaksa vääntämällä vääntää rautalangasta kukkaa tai päinvastoin. Eiköhä kuskin markkina-arvolla tarkoiteta puhekielessä fanien määrää. Räikkösellä tämä on erittäin laaja eikä mitenkään keskittynyt tietylle alueelle tai tiettyyn ryhmään, kyllähän sellainen massa kiinnostaa esim kaikkien tuntemaa redbull-juomayhtiötä. Markkinoinnista vastaavat sitten laskevat jonkin arvon fanien määrälle ja laadulle. emt, mut älä jaksa.

edit: mainosarvolla ei varmasti kaikille talleille ole merkitystä, mut varmasti heille, jotka ovat bisneksessä mukana osaksi(tai vain ja ainoastaan) mainostaakseen omaa tuotettaan; Ferrari,Mersu,RedBull,McLaren esimerkiksi. Redbull ku lykkää "IceManin" mainokseen, niin on tuttu naama meleko monelle vähäänkää formuloita seuraavalle tai edes jotain formuloista kuulleelle.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Anna olla jo. Älä jaksa vääntämällä vääntää rautalangasta kukkaa tai päinvastoin. Eiköhä kuskin markkina-arvolla tarkoiteta puhekielessä fanien määrää. Räikkösellä tämä on erittäin laaja eikä mitenkään keskittynyt tietylle alueelle tai tiettyyn ryhmään, kyllähän sellainen massa kiinnostaa esim kaikkien tuntemaa redbull-juomayhtiötä. Markkinoinnista vastaavat sitten laskevat jonkin arvon fanien määrälle ja laadulle. emt, mut älä jaksa.

edit: mainosarvolla ei varmasti kaikille talleille ole merkitystä, mut varmasti heille, jotka ovat bisneksessä mukana osaksi(tai vain ja ainoastaan) mainostaakseen omaa tuotettaan; Ferrari,Mersu,RedBull,McLaren esimerkiksi. Redbull ku lykkää "IceManin" mainokseen, niin on tuttu naama meleko monelle vähäänkää formuloita seuraavalle tai edes jotain formuloista kuulleelle.
Minä en ymmärrä "markkina-arvolla" fanien määrää, vaan kuskin voittajapotentiaalia. Siis fanikielellä "kuinka hyvänä kuskia pidetään tallien mielestä". Se loppupeleissä tuo tallille rahaakin. Massalla on kymmeniä miljoonia faneja Brasiliassa, mutta hänen markkina-arvonsa Ferrarin ulkopuolella on minun näkemykseni mukaan huono.

Toki Ferrari, Red Bull tai Mercedes ovat mukana markkinoidakseen omia tuotteitaan, McLaren vähemmän. Jos noiden tallien kuskivalintoja halutaan tarkastella, niin ehkä Ferrarin ja Red Bullin kuskivalinnat voi laittaa kyseenalaiseksi fanisuosion kannalta. Miksi Webber ja Massa? Perez voisi olla perusteltavissa taustajoukkojen rahoilla, mutta hän kuulemma ei tuo McLarenille rahaa. Vain Mersulla on kuskikaksikko, joka on perusteltavissa fanisuosiolla, ja myös minun näkemykselläni markkina-arvosta.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Minä taas ymmärrän kuskin markkina-arvolla sen, kuinka paljon hänestä ollaan valmiita maksamaan tiimien (sijoittajien) toimesta, osaksi omaa yritystä.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Minä en ymmärrä "markkina-arvolla" fanien määrää, vaan kuskin voittajapotentiaalia. Siis fanikielellä "kuinka hyvänä kuskia pidetään tallien mielestä". Se loppupeleissä tuo tallille rahaakin. Massalla on kymmeniä miljoonia faneja Brasiliassa, mutta hänen markkina-arvonsa Ferrarin ulkopuolella on minun näkemykseni mukaan huono.

Toki Ferrari, Red Bull tai Mercedes ovat mukana markkinoidakseen omia tuotteitaan, McLaren vähemmän. Jos noiden tallien kuskivalintoja halutaan tarkastella, niin ehkä Ferrarin ja Red Bullin kuskivalinnat voi laittaa kyseenalaiseksi fanisuosion kannalta. Miksi Webber ja Massa? Perez voisi olla perusteltavissa taustajoukkojen rahoilla, mutta hän kuulemma ei tuo McLarenille rahaa. Vain Mersulla on kuskikaksikko, joka on perusteltavissa fanisuosiolla, ja myös minun näkemykselläni markkina-arvosta.
No siis kaipa ny kuskin nopeus aina ykkösjuttu on ja sitäkautta markkina-arvokin kasvaa (Sori, mut tähän ei sovi mikään muu kuin iso "DAA"). Kukaan edes tietäis kuka Vettel on ilman hänen mestaruusputkeaan. Tuntuu, että vieläki hieman tuntematon suhteutettuna menestykseen. Sit taas toisaalla kaikki puhuu Räikkösestä, yksinkertaisesta mestarista, joka tuli takaisin ja hamuilee jo kärkitallin paikkaa. Jätkä tunnetaan kaikkialla. Nykyajan formuloiden Hunt. Jos ihmiset siitä tykkää, nii se on todellaki iso juttu myös firmoille, jotka haluaa näkyvyyttä lisää. Räikkönen ku ei takuulla mikää hidaskaa kaveri ole, niin.. niin. Mitäpä tässä enempää päivänselvyyksiä jauhaan. Sulle vain on joskus pakko vääntää, vääntää ja vääntää rautalangasta. Tottapa tässäki tekstissä joku pilkku on, jota saat seksuaallisesti ahdistella.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Nyt on WebSlavella ja IsoAhvenella aika pahasti termit hakusessa.

Markkina-arvo on (kuten Jabsu totesikin) se hinta, mitä kuskista ollaan valmiita markkinoilla maksamaan rahan ja muiden etujen muodossa.

Tähän markkina-arvoon vaikuttaa sitten tietenkin monta eri tekijää kuten esimerkiksi ajotaidot ja sen rinnalla kulkevat ominaisuudet mutta ehdottomasti myös kuskin markkinoitavuus eli ns. mainosarvo, joka puolestaan jossain määrin korreloi fanien määrän kanssa. Fanien määrään taas vaikuttaa osaltaan kotimaa, ajosuoritukset ja saavutukset, mutta myös kuskin persoona ja muut ominaisuudet.
 
Viimeksi muokattu:

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Nyt on WebSlavella ja IsoAhvenella aika pahasti termit hakusessa.

Markkina-arvo on (kuten Jabsu totesikin) se hinta, mitä kuskista ollaan valmiita markkinoilla maksamaan rahan ja muiden etujen muodossa.

Tähän markkina-arvoon vaikuttaa sitten tietenkin monta eri tekijää kuten esimerkiksi ajotaidot ja sen rinnalla kulkevat ominaisuudet mutta ehdottomasti myös kuskin markkinoitavuus eli ns. mainosarvo, joka puolestaan jossain määrin korreloi fanien määrän perusteella. Fanien määrään taas vaikuttaa osaltaan kotimaa, ajosuoritukset ja saavutukset, mutta myös kuskin persoona ja muut ominaisuudet.
Noni, sieltähä se tuli ku apteekin hyllyltä :) tätä hain.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Kimi heittää taas hyvää läppää, gpda:n jäsenet uhkaa boikotoida kisaa renkaiden takia ja Kimi vastaa asiasta kysyttäessä:

"These things happen. That's why we wear helmets."

Hehe, ei voi olla nauramatta.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Kimi heittää taas hyvää läppää, gpda:n jäsenet uhkaa boikotoida kisaa renkaiden takia ja Kimi vastaa asiasta kysyttäessä:

"These things happen. That's why we wear helmets."

Hehe, ei voi olla nauramatta.
Kimi puhuu kokemuksella, koska viime kisassa sai paloja renkaasta kypärään.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Kimi puhuu kokemuksella, koska viime kisassa sai paloja renkaasta kypärään.
Niin, ja Kimin pointtihan on että hän ajaa vaikka muut eivät. Viime boikottikisassa Indianapoliksessa 05 tallipäällikköhän pelkäsi koko lämmittelykierroksen suostuuko Kimi tulemaan varikolle......
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Niin, ja Kimin pointtihan on että hän ajaa vaikka muut eivät. Viime boikottikisassa Indianapoliksessa 05 tallipäällikköhän pelkäsi koko lämmittelykierroksen suostuuko Kimi tulemaan varikolle......
Katsojien kannalta on erittäin mielenkiintoista katsoa kun rataa kiertävät kisassa ainoastaan Räikkönen, Bottas ja Sutil, mutta siinä tapauksessa Räikkönen saisi Vetteliä selvästi kiinni pisteissä ja Bottas saavuttaisi uransa ensimmäisen palkintopallisijan.

Toisaalta jos Kimi ajaisi niin silloin Vettelin olisi vaikea olla ajamatta, koska hän tietäisi Kimin saavan häntä reilusti kiinni pisteissä jos ei aja kilpailussa ja loppupisteiden kannalta sillä saattaisi olla ratkaiseva merkitys.
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Katsojien kannalta on erittäin mielenkiintoista katsoa kun rataa kiertävät kisassa ainoastaan Räikkönen, Bottas ja Sutil, mutta siinä tapauksessa Räikkönen saisi Vetteliä selvästi kiinni pisteissä ja Bottas saavuttaisi uransa ensimmäisen palkintopallisijan.

Toisaalta jos Kimi ajaisi niin silloin Vettelin olisi vaikea olla ajamatta, koska hän tietäisi Kimin saavan häntä reilusti kiinni pisteissä jos ei aja kilpailussa ja loppupisteiden kannalta sillä saattaisi olla ratkaiseva merkitys.
Kyllä kelpaisi itselle Kimin voitto, vaikka yksinään ajaisi.
 

naukkis

Well-known member
Liittynyt
9.5.2004
Viestit
727
Kyllä kelpaisi itselle Kimin voitto, vaikka yksinään ajaisi.
Olis vähän niinkuin Schumin suuri voitto tiukan kisan jälkeen Indianapoliksessa 05. Ei vaan pitäisi selkeästi saada lisää suomalaisia kisaamaan kun muut eivät nähtävästi uskalla :D
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Olis vähän niinkuin Schumin suuri voitto tiukan kisan jälkeen Indianapoliksessa 05. Ei vaan pitäisi selkeästi saada lisää suomalaisia kisaamaan kun muut eivät nähtävästi uskalla :D
Eikös noi Ferrarit meinannu kilkata yhteen jossain kohtaan kisaa? :rolleyes:
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Raikkonen puhuu joka käänteessä useammasta vaihtoehdosta. Muistanko oikein, että jossain haastattelussa sanoi niitä olevan kolme? Ja se, että ei ajaisi lainkaan.
Lotus, Red Bull, ???
Mclaren? Mercedes?

Ferrari nyt tuskin ainakaan. Muita talleja Kimin ei uskoisi kovin helpolla edes harkitsevan.

Itse veikkaisin Mclarenin olevan potenttiaalisin vaihtoehto Red Bullin ohella
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös