Uutinen ei kadonnut, vaan viitaus kolmanteen jalkaan katosi ja ilmestyi pahoittelu käännösvirheestä.Kieltämättä erittäinkin simppeli lause jos vähänkään englantia osaa. Veikkaan että tämä uutinen kokee "yllättävän katoamisen", hel-ve-tin noloa...
Onhan tuo Kimin varustelutaso kyllä ihan yksityisasia muutenkin.Uutinen ei kadonnut, vaan viitaus kolmanteen jalkaan katosi ja ilmestyi pahoittelu käännösvirheestä.
Taitavat lukea tätä foorumia :thumbup:
On siellä kommenttiosiokin ...Uutinen ei kadonnut, vaan viitaus kolmanteen jalkaan katosi ja ilmestyi pahoittelu käännösvirheestä.
Taitavat lukea tätä foorumia :thumbup:
Eli vieläkään sitä ei osattu suomentaa, ainoastaan poistettiin se osuus.Uutinen ei kadonnut, vaan viitaus kolmanteen jalkaan katosi ja ilmestyi pahoittelu käännösvirheestä.
Lotus-kuljettaja Kimi Räikkönen joutui muuttamaan omaa ajotyyliään sopeutuakseen tämän kauden Pirelli-renkaisiin, kertoo suomalaiskuskin kisainsinööri Mark Slade.
Räikkösen paluu formulasarjaan onnistui kokonaisuutena erinomaisesti. Kahden vuoden tauon jälkeen opettelemista kuitenkin riitti etenkin renkaiden kanssa.
– Kimin piti opetella tänä vuonna tulemaan toimeen Pirellien kanssa. Ne ovat varsin erilaisia verrattuna niihin renkaisiin, joiden kanssa hän aiemmin kilpaili. Se vei ehkä hieman enemmän aikaa kuin hän odotti, Slade kertoi Autosport-lehdelle.
– Hän joutui jossain määrin vastustamaan luonnollista taipumustaan ajaa aiemmin oppimallaan tavalla. Uskon hänen ottaneen siksi varsin varovaisen lähestymistavan kauteen. Hänellä ei ollut koko vuotena juuri mitään onnettomuuksia, mikä on rehellisesti sanottuna hänelle epätavallista, Slade jatkoi.
Räikkönen sijoittui lopulta kauden mestaruustaistelussa hienosti pronssille.
– Hän päätti saavuttaa kauden aikana niin paljon kuin mahdollista ja varmistaa pisteet. Tämä lähestymistapa on syy siihen, miksi hän sijoittui mestaruustaistelun kolmannelle sijalle, Slade kertoi.
Aika-ajot eivät kauden mittaan sujuneet aina Räikkösen toivomalla tavalla. Tallitoveri Romain Grosjean pääsi tällä saralla välilla niskan päälle.
– Kimin ajotyyli on etenkin eturenkaita säästävä. Joissakin kisoissa emme saaneet eturenkaita oikeaan toimintaikkunaansa, kun taas Romain onnistui siinä. Kauteen mahtui ehkä neljä kisaa, missä Romainilla oli etulyöntiasema yhden kierroksen suorituskyvyssä, Slade laskeskeli.
– Kimillä oli perjantaisin myös paljon kehitystyötä tehtävänään. Tällä on väistämättä vaikutusta siihen, miten viikonloppu muuten lähtee kulkemaan. Tämä ei aina sujunut toivomallamme tavalla, mikä on otettava huomioon joissakin aika-ajosuorituksissa. Olosuhteet huomioiden hän suoriutui kuitenkin hyvin, Slade summasi.
Mitenköhän lienee mennyt alkuperäinen teksti. Ei kai Räikköstä mitenkään voi pitää kovin onnettomussherkkänä kuljettajana. Ei ole ollut sitä koskaan. Pari kolaria Sutilin kanssa taisi olla takavuosina.Hänellä ei ollut koko vuotena juuri mitään onnettomuuksia, mikä on rehellisesti sanottuna hänelle epätavallista, Slade jatkoi.
Eiköhän tuossa tarkoitettu ulosajoja ihan omatoimisesti eikä niinkään kolareita. Eihän Kimi kuitenkaan perinteisesti mikään kovin virheetön kuljettaja ole ollut. Tosin sikäli tuo lausunto on erikoinen, että kyllähän Kimi aika roppakaupalla teki virheitä alkukaudesta aika-ajoissa mutta ehkä tuossa tosiaan tarkoitettiin isompia ulosajoja.Mitenköhän lienee mennyt alkuperäinen teksti. Ei kai Räikköstä mitenkään voi pitää kovin onnettomussherkkänä kuljettajana. Ei ole ollut sitä koskaan. Pari kolaria Sutilin kanssa taisi olla takavuosina.
Samaa lähestymistapaa voisi jatkaa ensi vuonnakin. Ehkä tuota agressio-tasoa voisi hivenen nostaa mutta se miten paljon taitaa olla aika veteen piirretty viiva...– Hän päätti saavuttaa kauden aikana niin paljon kuin mahdollista ja varmistaa pisteet. Tämä lähestymistapa on syy siihen, miksi hän sijoittui mestaruustaistelun kolmannelle sijalle, Slade kertoi.
Kiitos linkeistä ja tokiNiin ja Rentalle ennen kuin ehtii sanomaan, että otin Autosportilta idean.
Se kyllä lukee videon alla olevissa kommenteissa heti ensimmäisenä kun sitä on joku muukin kysynyt, mutta autetaan nyt: He said that he went to China on Thursday morning so for him it makes no difference really...Oon kattonu ton Kiinan pressikonferenssista otetun (tai sen missä Kimi puhuu jotain Kiinasta) vaikka kuinka monta kertaa enkä vieläkään saa mitään selvää mitä Kimi siinä sanoo
Kovia paljastuksia Räikkösen sopimuksesta - näin huimasti rahaa sataa
Kimi Räikkösen sopimuksesta Lotuksen kanssa on paljastunut mielenkiintoisia tietoja.
Räikkösellä on F1-sopimuksessaan pykälä, jonka mukaan Lotus-tallin on maksettava hänelle jokaisesta osakilpailuvoitosta miljoona dollaria eli noin 760 000 euroa. Tänä vuonna Räikkönen voitti Abu Dhabin GP:n marraskuun alussa.
Lisäksi Räikkösen saa sopimuksensa mukaisesti jokaisesta MM-pisteestä 50 000 dollaria eli lähes 38 000 euroa.
Tänä vuonna Räikkönen jäi vain Shanghain osakilpailussa pistesijojen ulkopuolelle. MM-sarjassa kolmanneksi sijoittunut Räikkönen kahmi kauden aikana yhteensä 207 pistettä, joista kertyy pisterahaa 10,35 miljoonaa dollaria eli 7,8 miljoonaa euroa.
Sopimuksessa olevassa bonusjärjestelmässä ei ole ollut minkäänlaista ylärajaa.
Lue aiheesta lisää keskiviikon Ilta-Sanomista tai IS:n digilehdestä.
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288525382585.html