Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15006
No kunhan ei mene Adeninlahdelle niin kaikki on hyvin.:eek:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Eihän siinä sitten muuta kuin Clioa, Twingoa tai totain Protonin jämää alle. :D
Enstonen Lotus ei varsinaisetsi ole missään siteissä Renaultiin ja Group Lotukseen/Protoniin.

Renaultille toki moottoriasiakas ja Protonilta on hommattu lisenssi nimeen ja sitten on se laina. Mutta nämä eivät velvoita käyttämään noiden puljujen autoja. Lotus Exigestähän tosin olisi jonkinlainen ralliversio tehty (ei tosin sovellu soraralleihin).

Onko Kimillä se Punto vielä tallella? Tai kai Kimi jonkin WRC-auton saisi vuokrattua. Viittaa tuossa artikkelissa vielä, että pitää tarkistaa salliiko sopimus moisen. Voisi kuvitella, että Kubican onnettomuuden jälkeen tällaisia harrastuksia oltaisi rajoitettu, mutta Boullierin puheet kyllä on olleet enempi siihen suuntaan, että antaa poikien harrastaa, ovat sitten parempia radallakin.
 
Viimeksi muokattu:

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Kauhee diiva taa icequeen kun ei suostu ajamaan ellei ohjaus ole yhta tarkka kuin veroviranomainen.

Vai onko vika tallissa kun ei saa mekaniikkaa kohdilleen kisaviikonloppujen ulkopuolella?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Itsepä tuo siitä eniten kärsii, että päättää jättää harjoitukset väliin (toki mekaanikotkin joutuvat paiskimaan töitä).
 

johnnyw

Active member
Liittynyt
28.9.2007
Viestit
30
Eiköhän se kumminkin ole parempi vaihtoehto jättää yksi harjotus väliin kun koittaa räpeltää koko viikonloppu läpi ohjauksella joka ei ole mieleen. Varsinkin Monacon tyylisellä radalla täytyy olla sitä luottoa autoon, ja jos ohjaus ei miellytä ni ajatkaan tuskin on kovin kehuttavia.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kimi itse sanoi että rata muuttuu niin paljon viikonlopun aikana, että harjoituksissa nopeaksi säädetty auto ei ole sitä enää aika-ajossa ja kisassa. Eli en olisi huolissani tuosta kierrosten jäämisestä väliin. Mieluummin laittaa auton mieleisekseen kuin kiertää rataa alusta asti huonolla ohjauksella.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Rallilupaa ei Räikköselle tullut ja hullu ideahan se olisi ollutkin. Hullulla en viittaa Kimiin henkilönä, joka lupaa pyytää vaan sellaiseen tahoon, joka Lotuksen puolella olisi lupaa valmis edes harkitsemaan. Tässä tapauksessa ei ilmeisesti luvan myöntämistä edes harkittu.

Boullier told AUTOSPORT: "I sat down with Kimi earlier today and we talked about it.

"His contract does not allow him to go rallying and, after what happened with Robert, this team could not let him do it.

"He fully understands the situation, so the matter is closed now."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/99822
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Oli tosiaan aika selvää, että Lotukselta ei lupaa tule muuta kuin jollain hillittömällä sopimusmuutoksella jolla Kimi luopuisi parin vuoden palkastaan mikäli loukkaantuisi rallissa tms.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Eiköhän se kumminkin ole parempi vaihtoehto jättää yksi harjotus väliin kun koittaa räpeltää koko viikonloppu läpi ohjauksella joka ei ole mieleen. Varsinkin Monacon tyylisellä radalla täytyy olla sitä luottoa autoon, ja jos ohjaus ei miellytä ni ajatkaan tuskin on kovin kehuttavia.
Nii justii, ihan niiku harjotusten jälkeen ei vois ohjausta vaihtaa.


Mitä huonoa olisi siinä, että ois ajanu harkat vaikka puoli sekuntia rauhallisemmin, oiskai siitä jotain rengasdataa tai muuta irronnu. Ja harkkojen jälkeen ois vaihtanu ohjauksen. Nyt pitää harkat törsätä ohjauksen vaihtoon ja harkkojen jälkeen pari tuntia syleskellä kässiin ku pääsis paanalle..
 

Hmmp

CEO
Liittynyt
26.6.2006
Viestit
361
Nii justii, ihan niiku harjotusten jälkeen ei vois ohjausta vaihtaa.

Mitä huonoa olisi siinä, että ois ajanu harkat vaikka puoli sekuntia rauhallisemmin, oiskai siitä jotain rengasdataa tai muuta irronnu. Ja harkkojen jälkeen ois vaihtanu ohjauksen. Nyt pitää harkat törsätä ohjauksen vaihtoon ja harkkojen jälkeen pari tuntia syleskellä kässiin ku pääsis paanalle..
Vastasin jo toisessakin ketjussa, mutta vielä kerran:
Räikkönen ei tarvitse harjoitusten kierroksia oppiakseen Monacon radan. (edit: se osaa sen jo vuosien takaa). Jos autolle pitää tehdä jotain, niin sillä on turha ajaa ennen kuin ne tarvittavat muutokset on tehty.

Jos haluaa voittaa, niin auton pitää olla kunnossa lauantaina ja sunnuntaina. Kaikki viivyttely muutosten tekemisessä on riski, että auto ei olekaan valmis lauantaina.

Se, että Kimi vaati muutokset heti yhden kierroksen jälkeen kertoo kuskista kaiken. Väitän, että kenestäkään muusta nykykuskista ei olisi ollut samaan. :alppu:

Ja se, että Lotus pisti mukisematta mekaanikot tekemään sitä, mistä niille maksetaan, kertoo 1) tallin ja kuskin välisestä luottamuksesta ja 2) nöyrästä asenteesta työntekoon.

Näyttää siis TODELLA hyvältä. Voittava paketti koossa. :thumbup:
 
Ylös