Sue_me
Well-known member
- Liittynyt
- 1.8.2005
- Viestit
- 27848
Kimikin koitti lentää.Myöskin Kovalainen ajaa Infinitillä, ainakin jokin aika sitten. Tosin tuossa taustalla näytti olevan RB-henkilö... Ja Kovalainen kertoi tulleensa lentämällä paikalle![]()
Kimikin koitti lentää.Myöskin Kovalainen ajaa Infinitillä, ainakin jokin aika sitten. Tosin tuossa taustalla näytti olevan RB-henkilö... Ja Kovalainen kertoi tulleensa lentämällä paikalle![]()
Heh, tää oli hyvä. Korkeintaan punaisen Ladan olisin voinut. Onko se Infinity joku uusi katumaasturi jota tarvitaan haastavissa asfalttitie-olosuhteissa? En ollut koskaan kuullutkaan koko sanaa. Kaikkea sitä oppii.Tuliko mätkähdettyä useinkin Infinitin konepellille?
Infiniti on Nissanille sama kuin Lexus Toyotalle. Eli luksusbrändi noille valmistajille.Heh, tää oli hyvä. Korkeintaan punaisen Ladan olisin voinut. Onko se Infinity joku uusi katumaasturi jota tarvitaan haastavissa asfalttitie-olosuhteissa? En ollut koskaan kuullutkaan koko sanaa. Kaikkea sitä oppii.
Lotuksen Kimi Räikkönen saa valtavasti kehuja suomalaiselta maailmanmestarikollegaltaan.
Formulalegenda Mika Häkkinen pitää erityisesti Kimin ohitustaidoista.
- Räikkösen ohitustyyli on juuri sellainen kuin todellisella huippukuljettajalla pitääkin olla. Ohitukset ovat rohkeita, mutta samalla myös herrasmiesmäisiä, Häkkinen sanoo Ilta-Sanomissa.
- Kimi ymmärtää, että on hyvä jättää hieman tilaa myös toiselle kuljettajalle. Siksi hän ei ole mukana hölmöissä kolareissa.
Löytyykö netistä jostain?IS:n paperiversiossa oli Häkkisen kolumni.
Ei löydy, meinasin kirjoittaa tähän, mutta ei taida olla aivan laillista... vai?Löytyykö netistä jostain?
Tiedän ko median laadun, mutta sieltä se nyt vain oli lainattu.... Siis IS:ssä.
Harvemmin kukaan mitään sanoo Suomif1:llle, sehän on suomikiekon ja suomifutiksen tapaan kaikki uutisensa muilta pöllivä klikkejä huoraava saitti.![]()
mtv3 sanoi:– Totuus sen taustalla on se, että Kimi käytti toisen satsin renkaita Q1:ssä, mitä muiden tallien kuskit eivät tehneet. Kimi varmasti oppi siinä jotain, koska toisella satsilla hän sai renkaat toimimaan heti ensimmäisellä aikakierroksella. Toivottavasti se on ratkaiseva tekijä Unkaria varten, että tiimi ja Kimi olisivat nyt oppineet, miten renkaiden lämmöt saadaan kohdalleen ensimmäisellä aikakierroksella. Unkarissa aika-ajo on koko kauden toiseksi tärkeimmässä asemassa, heti Monacon jälkeen, Salo kirjoittaa.
No se siitä Lotuksen ja Kimin ylivoimasta sitten, vai? Mutta ennen kaikkea jos homma nyt todella sitten noin on, niin erittäin hyvä jos heti ekalla kiekalla irtosi.Salo sanoi:Kimi varmasti oppi siinä jotain, koska toisella satsilla hän sai renkaat toimimaan heti ensimmäisellä aikakierroksella.
Ei kuulosta kovin rikolliselta... Ja lait on tehty rikottaviksi. Se on aika nautinnollista toisinaanEi löydy, meinasin kirjoittaa tähän, mutta ei taida olla aivan laillista... vai?
Ja mistähän rikoksista sitä nautintoa saa?Ei kuulosta kovin rikolliselta... Ja lait on tehty rikottaviksi. Se on aika nautinnollista toisinaan
Kyllähän toista saa lainata, kunhan mainitsee lähteen.Ei kuulosta kovin rikolliselta... Ja lait on tehty rikottaviksi. Se on aika nautinnollista toisinaan
Jos nimenomaan lämmin kuiva keli, niin Kimillä kaikki mahdollisuudet voittoon. Kylmemmillä keleillä Lotuksesta ei vaan taida olla kärkitaistoon, toisinkuin Ferrari ja Red Bull tuntuvat sopiutuvan hyvin erilaisiin keliolosuhteisiin.Salo on optimistinen asian suhteen juu ja minäkin uskoisin samoin. Kimin maaginen resepti: kovat renkaat+kuiva keli+(uusi DRS) ois toivon mukaan pieksemässä Ferraria loppukaudesta.
Kimi kyllä ajoi Q1:ssä kaksi kertaa uusilla mediumeilla, mutta eikös moni ajanut ensin uusilla mediumeilla ja sitten perään uusilla softeilla?Kimi oli erityisen nopea muihin verrattuna Q1:ssä Saksassa aika-ajoissa, mutta syykin sille löytyy: Räikkönen on käyttänyt uusia renkaita
Muistaakseni melkein kaikki muut paitsi McLarenit tekivät näin.Kimi kyllä ajoi Q1:ssä kaksi kertaa uusilla mediumeilla, mutta eikös moni ajanut ensin uusilla mediumeilla ja sitten perään uusilla softeilla?
-Mika Häkkinen, 24.07.2012, Ilta-SanomatOhittamisen oppia
Oli nautinto katsella Kimi Räikkösen ajamista Hockenheimissa. Hän ajoi älykkäästi ja teki upeita, ammattimaisia ohituksia. Räikkösen ohitustyyli on juuri sellainen kuin todellisella huippukuljettajalla pitääkin olla. Ohitukset ovat rohkeita, mutta samalla myös herrasmiesmäisiä. Kimi ymmärtää, että on hyvä jättää hieman tilaa myös toiselle kuljettajalle. Siksi hän ei ole mukana hölmöissä kolareissa.
Aika-ajot olivat Kimille taas ikävä kompastuskivi. Kymmenennestä ruudusta pystyy harvoin voittamaan. Uskon kuitenkin, että eturivin lähtöruutu tulee Kimille vielä loppukaudella. Se voi tulla hyvinkin pian.
Toiset ja kolmannet sijat eivät miestä tyydytä, ja ymmärrän sen hyvin. On ihan luonnollista, että vain voitot kelpaavat sellaiselle kuljettajalle, joka on jo voittanut maailmanmestaruuden ja 18 osakilpailua.
Hockenheimissa oli haasteellinen keli. Kuljettajalle se tarjoaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia, vaikka auto ei olisikaan ihan parhaassa mahdollisessa iskussa. Keskittymistaso pitää vaan nostaa korkeammalle, mutta kaikilta se ei tietenkään onnistu. Fernando Alonso on ollut aika uskomattomassa vedossa, mutta vielä on kesää ja kautta jäljellä. Omissa arvioissani en vielä nosta Alonsoa kovin selkeäksi mestarisuosikiksi. MM-taistelussa on täysillä mukana vielä monta muutakin kuljettajaa.
Oman F1-urani aikana Ferrari oli usein se kovin vastustaja. Jo silloin Ferrari pystyi yleensä kehittämään erittäin hyvän auton sille kuljettajalle, jolla oli parhaat mahdollisuudet mestaruuteen. Tämänvuotinen Ferrari on tehty täysin Alonson ajotyylille sopivaksi. Tallikaveri Felipe Massa näyttää olevan edelleen aivan aseeton.
Sebastian Vettelille mätkäisty 20 sekunnin aikasakko oli ihan oikea päätös. Säännöt ovat sääntöjä, ja jokaisen pitää ajaa niiden mukaan. Ohitustilanteessa, joka johti Vettelin rangaistukseen, tuli mielestäni esiin Jenson Buttonin älykkyys. Lewis Hamilton sen sijaan toimi kisan aikaisemmassa vaiheessa hyvin epätavallisesti lähdettyään ohittamaan Vetteliä, joka oli kierroksen edellä. Hamilton on jo sellaisessa asemassa, ettei hänen enää tarvitse todistella nopeuttaan tuolla tavalla. Hän ajatteli siinä tilanteessa hyvin erikoisesti.
Seuraavaksi ajetaan jo ensi viikonloppuna Unkarissa, jossa on upea rata. Siellä on mahtava pito nopeissa mutkissa.
Olen voittanut Hungaroringillä kaksi F1-kisaa, enkä unohda niitä voittoja koskaan. Niihin aikoihin katsomot olivat aivan täynnä siniristilippuja. Ajofiilis oli mahtava. Ihan kuin olisi ajanut Suomessa. Oli hienoa lyödä varsinkin Michael Schumacher, kun katsomoissakin oli meneillään hurja Suomi-Saksa -maaottelu.
Tässä vaiheessa haluan kiittää kolumnieni lukijoita. On hienoa huomata, että ajatuksistani ja mielipiteistäni ollaan kiinnostuneita.
Jälleen kerran tällä viikolla, kun sanot ihan puuta heinää... Sanoin, ettei epäilen muiden ajaneen täysillä Q1:ssä, kuten monesti näyttää olevan tapana. Jospa luet keskittyneesti ensin kommentini etkä lähde sekoilemaan... Jos Kimi on käyttänyt yhden setin uusia renkaita enemmän (mitä itse en seurannut), etu on myönteinen.Aiemminhan tosin F1fani-82 oli sitä mieltä että ei Kimi ollut edes erityisen nopea, tai siis että muut ajeli vaan sunnuntaiajelua ja Kimi yksin täysiä.![]()