Mika Salon sanoilla on painoarvoa, sillä hän tuntee paljon varikoväkeä. Salo arveli Kimillä olevan eritysien vaikeaa. Lotus on todella kysymysmerkki, sillä olivatko Lotukselta lähteneet henkilöt nimenomaan niitä, jotka olivat 2011 kauden auton innovatiivisten ratkaisujen takana.
Keke voisi kohta kertoa mikä Lotuksen ensikauden suorituskyky tulee olemaan.
Pakkohan Salonkin on jotain tietää, mutta on sen kommentit myös usein todella huomionhakuisia. Tässäkin tapauksessa, ainakin mun lukeman version perusteella, jonka Maikkarilta luin, Salon mielipide perustui lähes yksinomaan Renaultin päättyneen kauden tasoon ja pakoputki-innovaatioon. A) Renault ei kehittänyt autoaan ainakaan enää kesän jälkeen, B) Renaultin kehitysversiot eivät toimineet alkukaudestakaan -> auto ei kehittynyt oikein koko kautena, C) pakoputki-innovaatio ei toiminut -> osoittautui sudeksi ja D) pakoputket menee kaikilta uusiks joka tapauksessa.
Eli siis jos lopulta huonoksi osoittautuneen pakoputki-innovaation päälle rakennettu auto, joka ei edes kehittynyt nopeammaksi kauden aikana, on kauden päätteeksi yhteispisteissä viidenneksi paras, niin täyty auton muut perusteet olla aika hyvällä tolalla kuitenkin...
Toki Renaultilta eli nykyiseltä Lotukselta on lähtenyt paljon väkeä pois, mutta se voi olla osaltaan hyväksikin. En tiedä tarkemmin, että mistä kohtaa organisaatiota väkeä on poistunut ja paljonko se haittaa uuden auton valmistelua, mutta menneen kauden autosta voi olla paljon hyvääkin vietäväksi ensi kaudelle...
Lopetan siihen, että on Lotus silti kysymysmerkki juurikin kaikkien muutosten takia, mutta näen itse, ja toki toivonkin, että sielä on myös potentiaalia pitää nykyiset sijat sen sijaan, että tallin menestys olisi ehdottomasti tuomittu laskemaan....