Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Kimi neuvottelee Lotukselle uutta pääsponssia kun talli ei itse saa aikaiseksi.
Niin mutta kenen kanssa? Hamasin, Al Qaidan, AK-47:n maahantuojan vai paikallisen taatelitehtaan kanssa...? :D

Tukkan on kyllä aika pitkä Kimillä... Taitaa olla hieman vanhempaa matskua...
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
253
http://biser3a.com/dealers/kimi-raikkonen-in-lebanon/

Lotus has officially launched its first branch in Lebanon tonight.
The event, which took place at the MAD nightclub in Nahr el Mot’s seaside, was headlined by 2007 Formula 1 world champion and Lotus F1 team driver Kimi Raikkonen, and many other high personnel and local celebrities
..
World Champion Kimi Raikkonen made a surprising visit to the Lebanese president Michel Sleiman earlier today. Kimi, along with a group of high personnel from Lotus, vowed to put the Lebanese flag on his Formula 1 car during Grand Prix weekends around the world


 

miksu

Well-known member
Liittynyt
23.2.2005
Viestit
559
Sijainti
Väkivaltakunta
Tuntuu, että Kimi maksaa palkkansa helposti lisääntyneellä näkyvyydellä ja houkuttelemalla sponsoreita. Lotushan taitaa olla ainut talli joka on saanut kunnolla uusia sponsoreita tälle kaudelle. Olisi varmaan kelvannut Williamsillekin ne rahat :ahem:
 

solidus

New member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
4
Aina kun joku väittää tosissaan, että jotkut kuskit ovat mestariautonkehittäjiä ja toiset ei osaa, nii kyllä se vähän ihmetyttää, tänä päivänähän kuskit hädin tuskin edes testaavat autoja. Tottakai he antavat palautetta ja sen mukaan tehdään säätöjä ja näin pois päin, mutta eivät ne kuskit niitä autoja kehitä... Kai kaikki täällä sen oikeasti tietävät?
F1-autot ovat ikuisia prototyyppejä joiden tuotekehitys painottuu erittäin pitkälti käyttäjälähtöisyyteen kauden aikana, joten kyllä voidaan sanoa, että kuljettaja(ykköskuljettaja) on avainasemassa auton kehityksessä. Se, että kuljettaja ei itse väännä CAD-kuvia ideoista ei tarkoita sitä, että hän ei ole kehityksessä mukana.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
F1-autot ovat ikuisia prototyyppejä joiden tuotekehitys painottuu erittäin pitkälti käyttäjälähtöisyyteen kauden aikana, joten kyllä voidaan sanoa, että kuljettaja(ykköskuljettaja) on avainasemassa auton kehityksessä. Se, että kuljettaja ei itse väännä CAD-kuvia ideoista ei tarkoita sitä, että hän ei ole kehityksessä mukana.
Sanoisin, että tämä pätee säätöikkunan puitteissa - joka on aika pieni. Itse säätämisen lähtökohdille kuski ei voi paljoa mitään ja on paljolti myös suunnittelijoista kiinni, osaavatko he esiin nostaa autossa kuskin toivomia piirteitä. Jos siis suunnittelun lähtökohdissa on jotakin perusteellista pielessä - on kuski suht aseeton sen suhteen. Rooliksi jää analysoimaan auton vikoja ja eliminoimaan niiden vaikutusta.

Tämä käyttäjälähtöisyys on siis sen varassa osaavatko suunnittelijat huomioida kuskin käsialan ja että lähtökohta on kyllin hyvä sen räätälöintiin kuskin mukaiseksi.

Jos auto on reilusti pielessä siihen nähden mitä kuski toivoo käy kuten Massalle nyt - joskin hänelle lisärasitteeksi auto on muutenkin huonosti balanssissa. Tai siten kuin Kimille Ferrarilla - kuskilla ei ollut keinoja renkaiden lämmittämiseksi ja samalla oman nopean ajotyylin toteuttamiseksi.

...........................

Mutta saako samalla vähän avautua.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/03/1519050/alonsoa-hemmoteltiin-upea-ferrari-odotti-lentokentalla

Siis vaikka ei ole väliä - niin silti vaan taustalla niin sanotusti vituttaa tämä Ferrarin tiedotuspolitiikka ja rehellisyys. Jumankekka kun Kimi toi Ferrarille voiton 2009 vuoden pulttiämpärillä, niin Ferrari omisti tuon voiton Massalle. H#tto vie - Massalle? Samaan aikaan Ferrari julkisesti pesi kasvojaan Kimin kustannuksella ja haukkui miestä yhteistyökyvyttömäksi, puhumattomaksi, moitti motivaation puutteesta. Kuitenkin syy oli se, että Ferrari myi autonomiansa Santanderille ja Alonsolle valiten aiemman Schumin aikaisen tien jossa kuski ja ulkopuolinen taho sanelee raamit omalle ykköskuskin toiminnalleen. Tämän vaikutuksen peittääkseen Montemolo & co kehitti syyt joiden mukaan Kimistä voitiin luopua kertomatta, että tämän ehdon saneli rahoittaja ja heidän tuleva kuskinsa.

Nyt sitten ollaan tässä Ferrarin auvoisessa tilanteessa. Ensinnäkin Kimi lähti Ferrarin suureksi järkytykseksi koko sirkuksesta ja pakotti Ferrarin tekemään hänestä parhaiten palkattu kuski vaikka hän ei ole edes mukana. Ja seuraavaksi Kimi tulee saman tien ihan entisen nopeana takaisin nostettuaan nuo rahasäkit ensin Ferrarilta ja nyt keräten ensistä suositumpana rahaa Lotukselle. Ja kaiken lisäksi tulee talliin jonka ei pitänyt olla uhka mutta joka nyt on sitä jopa Ferrarille.

Ja Ferrari on uuden airueensa johdattamana tehnyt surkeita autoja surkeiden perään. Ja tallissa pidetty potilas Massa on surkeampi kuin sairas-ajan tuuraajansa konsanaan. Ja kaiken lisäksi Massan surkeus on paljolti sitä, että hänestä tehtiin sylkykuppi uuden ykköskuskistatuksen merkiksi. Merkkimestaruudesta ei voi edes haaveilla ja vaikka Alonso johtaa sarjaa niin sekin käy kuin ironiasta tallin johdonmukaisesta toiminnasta koska talli tekee jo uutta autoa tämän "voittajan" tilalle.
 
Viimeksi muokattu:

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kimin ohjaustehostinongelmat ja näiden ongelmien eliminointi on Kimin osalta sitä itseään, eli autonkehitystyötä. Insinöörit toteuttavat tuon sitten käytännössä kuntoon.
Kimin kertoman mukaan ohjaus on jo lähellä omaa toivetta. Pientä hiomista on vielä tehtävä, jotta Kimi olisi täysin tyytyväinen.
 

McLaardi

Well-known member
Liittynyt
24.4.2005
Viestit
405
Olen päätynyt samaan lopputulemaan.
Turrini kertoi joskus blogissaan Jean Todtin äkkilähdön syyksi sen että Montezemolo tajusi yht'äkkiä tienaavansa vähemmän kuin Todt.
Kimin kohtalo sopisi hyvin kuvioon. :idea:
Eikös Kimin Ferrari sopimus ollut juuri Todtin halu, käveli Molozelon yli ks. asiassa ja siitä pientä kitkaa tuli herrojen välille.
Ferrarin asiat sitten sekosi kun johtaja eli Todt lähti...
 

nikale

Banned
Liittynyt
27.3.2011
Viestit
467
Mutta saako samalla vähän avautua.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/03/1519050/alonsoa-hemmoteltiin-upea-ferrari-odotti-lentokentalla

Siis vaikka ei ole väliä - niin silti vaan taustalla niin sanotusti vituttaa tämä Ferrarin tiedotuspolitiikka ja rehellisyys. Jumankekka kun Kimi toi Ferrarille voiton 2009 vuoden pulttiämpärillä, niin Ferrari omisti tuon voiton Massalle. V#ttu - Massalle? Samaan aikaan Ferrari julkisesti pesi kasvojaan Kimin kustannuksella ja haukkui miestä yhteistyökyvyttömäksi, puhumattomaksi, moitti motivaation puutteesta. Kuitenkin syy oli se, että Ferrari myi autonomiansa Santanderille ja Alonsolle valiten aiemman Schumin aikaisen tien jossa kuski ja ulkopuolinen taho sanelee raamit omalle ykköskuskin toiminnalleen. Tämän vaikutuksen peittääkseen Montemolo & co kehitti syyt joiden mukaan Kimistä voitiin luopua kertomatta, että tämän ehdon saneli rahoittaja ja heidän tuleva kuskinsa.

Nyt sitten ollaan tässä Ferrarin auvoisessa tilanteessa. Ensinnäkin Kimi lähti Ferrarin suureksi järkytykseksi koko sirkuksesta ja pakotti Ferrarin tekemään hänestä parhaiten palkattu kuski vaikka hän ei ole edes mukana. Ja seuraavaksi Kimi tulee saman tien ihan entisen nopeana takaisin nostettuaan nuo rahasäkit ensin Ferrarilta ja nyt keräten ensistä suositumpana rahaa Lotukselle. Ja kaiken lisäksi tulee talliin jonka ei pitänyt olla uhka mutta joka nyt on sitä jopa Ferrarille.

Ja Ferrari on uuden airueensa johdattamana tehnyt surkeita autoja surkeiden perään. Ja tallissa pidetty potilas Massa on surkeampi kuin sairas-ajan tuuraajansa konsanaan. Ja kaiken lisäksi Massan surkeus on paljolti sitä, että hänestä tehtiin sylkykuppi uuden ykköskuskistatuksen merkiksi. Merkkimestaruudesta ei voi edes haaveilla ja vaikka Alonso johtaa sarjaa niin sekin käy kuin ironiasta tallin johdonmukaisesta toiminnasta koska talli tekee jo uutta autoa tämän "voittajan" tilalle.
:thumbup:

Eipä sillä väliä vaikka Ferrari julistaa voiton vaikkapa Montemolon serkun kaiman kissalle. Objektiivisesti sirkusta seuraavat kyllä vetävät omat johtopäätöksensä siitä mitä oikeasti on tapahtunut ja tapahtuu.

Oman kokemukseni mukaan - mitä nyt itse olen italialaisten kanssa kommunikoinut - italiaanot on enemmän tai vähemmän totuuden vääristelijöitä. Kun sen tietää, niin ei kannata ottaa kovin todesta yhtään mitään mitä sieltä tuutista tulee. Sen lisäksi italialaisten ylimielisyys ei pitkässä juoksussa ole varmastikaan paras tapa voittaa mestaruuksia.
Espanjalaiset sitten sopiikin todella hyvin italialaisten aisapariksi. :alppu:

Kyllä Kimi on tuonut lajille huomattavan paljon positiivista lisänäkyvyyttä, eikä pelkästään suomalaisesta näkövinkkelistä katsoen.
Tauko ei ainakaan tuo lisää nopeutta, kyllä se lämmittely oman aikansa ottaa.

Kimi on kuitenkin siinämielessä piristävä poikkeus, että kun hän sanoo että ohjaus ei toimi, niin se ei sitten toimi. Ei tarvi miettiä että koettaako hän vierittää syytä muualle omasta huonosta suorituksestaan, sitä hän ei tee.
Siksi varmaan inssit ja tallipäällikötkin arvostavat häntä, että ei tarvi epäillä mitä pitää säätää tai korjata, korjaa vaan sitä minkä Kimi mainitsee olevan huonosti.

Shit happens... Eteenpäin. :thumbup:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Shit happens... Eteenpäin.
No joo. Parhain päin tässähän on käynyt. Kimi loistaa eikä tarvitse olla noiden latinojen messissä. Mutta kun kuski on lojaali niin tuon sortin tiedottamista ja johtoa joka Ferrarilla on - on helppo inhota.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24273
Sijainti
lappeen Ranta
No joo. Parhain päin tässähän on käynyt. Kimi loistaa eikä tarvitse olla noiden latinojen messissä. Mutta kun kuski on lojaali niin tuon sortin tiedottamista ja johtoa joka Ferrarilla on - on helppo inhota.
Melkein kävisi Ferraria sääliksi ilman niitä Kimin kanssa väännettyjä "motivaatio- ja kommunikointikuvioita". Alonson tilanne alkaa jo pikkuhiljaa jopa hiukan myötätuntoa herättää kun taisi taustavoimineen uskoa Ferrarin olevan hyvää vauhtia matkalla takaisin Schumin kanssa nähtyjä voittoaikoja (tyyliin "vain Kimin huonous ja vieteri Massan haulissa olivat esteenä tallin ylivoimaiselle voittokululle jo kaudella 2009").
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Melkein kävisi Ferraria sääliksi ilman niitä Kimin kanssa väännettyjä "motivaatio- ja kommunikointikuvioita". Alonson tilanne alkaa jo pikkuhiljaa jopa hiukan myötätuntoa herättää kun taisi taustavoimineen uskoa Ferrarin olevan hyvää vauhtia matkalla takaisin Schumin kanssa nähtyjä voittoaikoja (tyyliin "vain Kimin huonous ja vieteri Massan haulissa olivat esteenä tallin ylivoimaiselle voittokululle jo kaudella 2009").
Ja Kimin kehittämällä autolla otettiin melkein 2010 mestaruus. Vyborgin poika oli kuitenkin toista mieltä.

Alonson suunnittelemat 2011 ja 2012 mallit ovat aika huonoja. Tuurilla tosin ovat pari häkkiä saaneet.
 

aksa22

Member
Liittynyt
18.4.2009
Viestit
17
Ja Kimin kehittämällä autolla otettiin melkein 2010 mestaruus. Vyborgin poika oli kuitenkin toista mieltä.

Alonson suunnittelemat 2011 ja 2012 mallit ovat aika huonoja. Tuurilla tosin ovat pari häkkiä saaneet.
Kova jätkä tuo Alonso kun suunnittelee myös Ferrarin autot.:thumbup:
 

Wander

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
139
Eikös Kimin Ferrari sopimus ollut juuri Todtin halu, käveli Molozelon yli ks. asiassa ja siitä pientä kitkaa tuli herrojen välille.
Ferrarin asiat sitten sekosi kun johtaja eli Todt lähti...
Itseasiassa juuri toisin päin. Luca teki sopimuksen Kimin tuomisesta Ferrarille, kun Todt taas olisi halunnut jatkaa Schumacherin kanssa, joka sitten puolestaan lopetti, koska ei halunnut Räikköstä tiimikaverikseen. Montezemololle siis oli tärkeämpää saada Kimi talliin, kuin Schumacherin jatko. Santanderin mukaantulo, sekä Kimin heikompi 2008 kausi tietysti sekoitti koko homman uudelleen.
 

neos

Well-known member
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
262
Itseasiassa juuri toisin päin. Luca teki sopimuksen Kimin tuomisesta Ferrarille, kun Todt taas olisi halunnut jatkaa Schumacherin kanssa, joka sitten puolestaan lopetti, koska ei halunnut Räikköstä tiimikaverikseen. Montezemololle siis oli tärkeämpää saada Kimi talliin, kuin Schumacherin jatko. Santanderin mukaantulo, sekä Kimin heikompi 2008 kausi tietysti sekoitti koko homman uudelleen.
Onks tästä jotain lähdettä? Itse oon viimeset 7v ollu uskossa että kuvio meni juurikin noin kuin yllä (ylimpänä) mainittiin.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Monte mainitsi jossakin ( ei muista lähdettä ), että Alonson kanssa tehtiin sopimukset jo keväällä 2008.
 
Ylös