ScuderiaJormaz
Well-known member
- Liittynyt
- 8.7.2007
- Viestit
- 1196
Heh...kaikkea sitä näkeekin.
Heh...kaikkea sitä näkeekin.
Niin mutta kenen kanssa? Hamasin, Al Qaidan, AK-47:n maahantuojan vai paikallisen taatelitehtaan kanssa...?Kimi neuvottelee Lotukselle uutta pääsponssia kun talli ei itse saa aikaiseksi.
Jostain lueskelin , että lähti suoraan malesian kisoista sinne , joten sen persteella ei ole .Tukkan on kyllä aika pitkä Kimillä... Taitaa olla hieman vanhempaa matskua...
Ja samaan aikaan Williamsin Parr eroaa, kun lähi-idän sponssikuvioista ei tullut oikein mitään :thumbfh:Kimi neuvottelee Lotukselle uutta pääsponssia kun talli ei itse saa aikaiseksi.
Lotus has officially launched its first branch in Lebanon tonight.
The event, which took place at the MAD nightclub in Nahr el Mot’s seaside, was headlined by 2007 Formula 1 world champion and Lotus F1 team driver Kimi Raikkonen, and many other high personnel and local celebrities
..
World Champion Kimi Raikkonen made a surprising visit to the Lebanese president Michel Sleiman earlier today. Kimi, along with a group of high personnel from Lotus, vowed to put the Lebanese flag on his Formula 1 car during Grand Prix weekends around the world
Siinä on aikamoinen riski Israelin taktiseen iskuun jos autossa on Libanonin lippu. Niin kuin Kimi tuossa lupailee.
F1-autot ovat ikuisia prototyyppejä joiden tuotekehitys painottuu erittäin pitkälti käyttäjälähtöisyyteen kauden aikana, joten kyllä voidaan sanoa, että kuljettaja(ykköskuljettaja) on avainasemassa auton kehityksessä. Se, että kuljettaja ei itse väännä CAD-kuvia ideoista ei tarkoita sitä, että hän ei ole kehityksessä mukana.Aina kun joku väittää tosissaan, että jotkut kuskit ovat mestariautonkehittäjiä ja toiset ei osaa, nii kyllä se vähän ihmetyttää, tänä päivänähän kuskit hädin tuskin edes testaavat autoja. Tottakai he antavat palautetta ja sen mukaan tehdään säätöjä ja näin pois päin, mutta eivät ne kuskit niitä autoja kehitä... Kai kaikki täällä sen oikeasti tietävät?
Sanoisin, että tämä pätee säätöikkunan puitteissa - joka on aika pieni. Itse säätämisen lähtökohdille kuski ei voi paljoa mitään ja on paljolti myös suunnittelijoista kiinni, osaavatko he esiin nostaa autossa kuskin toivomia piirteitä. Jos siis suunnittelun lähtökohdissa on jotakin perusteellista pielessä - on kuski suht aseeton sen suhteen. Rooliksi jää analysoimaan auton vikoja ja eliminoimaan niiden vaikutusta.F1-autot ovat ikuisia prototyyppejä joiden tuotekehitys painottuu erittäin pitkälti käyttäjälähtöisyyteen kauden aikana, joten kyllä voidaan sanoa, että kuljettaja(ykköskuljettaja) on avainasemassa auton kehityksessä. Se, että kuljettaja ei itse väännä CAD-kuvia ideoista ei tarkoita sitä, että hän ei ole kehityksessä mukana.
Eikös Kimin Ferrari sopimus ollut juuri Todtin halu, käveli Molozelon yli ks. asiassa ja siitä pientä kitkaa tuli herrojen välille.Olen päätynyt samaan lopputulemaan.
Turrini kertoi joskus blogissaan Jean Todtin äkkilähdön syyksi sen että Montezemolo tajusi yht'äkkiä tienaavansa vähemmän kuin Todt.
Kimin kohtalo sopisi hyvin kuvioon. :idea:
:thumbup:Mutta saako samalla vähän avautua.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2012/03/1519050/alonsoa-hemmoteltiin-upea-ferrari-odotti-lentokentalla
Siis vaikka ei ole väliä - niin silti vaan taustalla niin sanotusti vituttaa tämä Ferrarin tiedotuspolitiikka ja rehellisyys. Jumankekka kun Kimi toi Ferrarille voiton 2009 vuoden pulttiämpärillä, niin Ferrari omisti tuon voiton Massalle. V#ttu - Massalle? Samaan aikaan Ferrari julkisesti pesi kasvojaan Kimin kustannuksella ja haukkui miestä yhteistyökyvyttömäksi, puhumattomaksi, moitti motivaation puutteesta. Kuitenkin syy oli se, että Ferrari myi autonomiansa Santanderille ja Alonsolle valiten aiemman Schumin aikaisen tien jossa kuski ja ulkopuolinen taho sanelee raamit omalle ykköskuskin toiminnalleen. Tämän vaikutuksen peittääkseen Montemolo & co kehitti syyt joiden mukaan Kimistä voitiin luopua kertomatta, että tämän ehdon saneli rahoittaja ja heidän tuleva kuskinsa.
Nyt sitten ollaan tässä Ferrarin auvoisessa tilanteessa. Ensinnäkin Kimi lähti Ferrarin suureksi järkytykseksi koko sirkuksesta ja pakotti Ferrarin tekemään hänestä parhaiten palkattu kuski vaikka hän ei ole edes mukana. Ja seuraavaksi Kimi tulee saman tien ihan entisen nopeana takaisin nostettuaan nuo rahasäkit ensin Ferrarilta ja nyt keräten ensistä suositumpana rahaa Lotukselle. Ja kaiken lisäksi tulee talliin jonka ei pitänyt olla uhka mutta joka nyt on sitä jopa Ferrarille.
Ja Ferrari on uuden airueensa johdattamana tehnyt surkeita autoja surkeiden perään. Ja tallissa pidetty potilas Massa on surkeampi kuin sairas-ajan tuuraajansa konsanaan. Ja kaiken lisäksi Massan surkeus on paljolti sitä, että hänestä tehtiin sylkykuppi uuden ykköskuskistatuksen merkiksi. Merkkimestaruudesta ei voi edes haaveilla ja vaikka Alonso johtaa sarjaa niin sekin käy kuin ironiasta tallin johdonmukaisesta toiminnasta koska talli tekee jo uutta autoa tämän "voittajan" tilalle.
No joo. Parhain päin tässähän on käynyt. Kimi loistaa eikä tarvitse olla noiden latinojen messissä. Mutta kun kuski on lojaali niin tuon sortin tiedottamista ja johtoa joka Ferrarilla on - on helppo inhota.Shit happens... Eteenpäin.
Melkein kävisi Ferraria sääliksi ilman niitä Kimin kanssa väännettyjä "motivaatio- ja kommunikointikuvioita". Alonson tilanne alkaa jo pikkuhiljaa jopa hiukan myötätuntoa herättää kun taisi taustavoimineen uskoa Ferrarin olevan hyvää vauhtia matkalla takaisin Schumin kanssa nähtyjä voittoaikoja (tyyliin "vain Kimin huonous ja vieteri Massan haulissa olivat esteenä tallin ylivoimaiselle voittokululle jo kaudella 2009").No joo. Parhain päin tässähän on käynyt. Kimi loistaa eikä tarvitse olla noiden latinojen messissä. Mutta kun kuski on lojaali niin tuon sortin tiedottamista ja johtoa joka Ferrarilla on - on helppo inhota.
Ja Kimin kehittämällä autolla otettiin melkein 2010 mestaruus. Vyborgin poika oli kuitenkin toista mieltä.Melkein kävisi Ferraria sääliksi ilman niitä Kimin kanssa väännettyjä "motivaatio- ja kommunikointikuvioita". Alonson tilanne alkaa jo pikkuhiljaa jopa hiukan myötätuntoa herättää kun taisi taustavoimineen uskoa Ferrarin olevan hyvää vauhtia matkalla takaisin Schumin kanssa nähtyjä voittoaikoja (tyyliin "vain Kimin huonous ja vieteri Massan haulissa olivat esteenä tallin ylivoimaiselle voittokululle jo kaudella 2009").
Kova jätkä tuo Alonso kun suunnittelee myös Ferrarin autot.:thumbup:Ja Kimin kehittämällä autolla otettiin melkein 2010 mestaruus. Vyborgin poika oli kuitenkin toista mieltä.
Alonson suunnittelemat 2011 ja 2012 mallit ovat aika huonoja. Tuurilla tosin ovat pari häkkiä saaneet.
Itseasiassa juuri toisin päin. Luca teki sopimuksen Kimin tuomisesta Ferrarille, kun Todt taas olisi halunnut jatkaa Schumacherin kanssa, joka sitten puolestaan lopetti, koska ei halunnut Räikköstä tiimikaverikseen. Montezemololle siis oli tärkeämpää saada Kimi talliin, kuin Schumacherin jatko. Santanderin mukaantulo, sekä Kimin heikompi 2008 kausi tietysti sekoitti koko homman uudelleen.Eikös Kimin Ferrari sopimus ollut juuri Todtin halu, käveli Molozelon yli ks. asiassa ja siitä pientä kitkaa tuli herrojen välille.
Ferrarin asiat sitten sekosi kun johtaja eli Todt lähti...
Onks tästä jotain lähdettä? Itse oon viimeset 7v ollu uskossa että kuvio meni juurikin noin kuin yllä (ylimpänä) mainittiin.Itseasiassa juuri toisin päin. Luca teki sopimuksen Kimin tuomisesta Ferrarille, kun Todt taas olisi halunnut jatkaa Schumacherin kanssa, joka sitten puolestaan lopetti, koska ei halunnut Räikköstä tiimikaverikseen. Montezemololle siis oli tärkeämpää saada Kimi talliin, kuin Schumacherin jatko. Santanderin mukaantulo, sekä Kimin heikompi 2008 kausi tietysti sekoitti koko homman uudelleen.