Kimi Räikkönen - Mies joka tietää mitä tekee - kaudella 2012

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Muistaakseni Boullier on kertonut että Geniillä on kehitysrahoja varattuna Lotukselle koko kaudeksi, mutta olisko Proton nyt haistanut mahdollisuuden kunnon menestyksen ja vippaa lisää massia: http://www.iltalehti.fi/formulat/2012033015393358_fo.shtml :thumbup:
Toivotaan näin. Kun kyseessä on laina ( jonka ehdot tosin tuossa on uutisoimatta ), niin oletettavasti Lotus ei ole budjetoinut esim sijoituksen perusteella jyvitettäviä kattojärjestön rahoja. Nyt kun näyttää, että menestystä ja näkyvyyttä voi tulla niin sen edelleen vauhdittamiseksi kerätään varoja auton pitämiseksi kehityksessä mukana. Lisäksi monet sponsoroinnit perustuvat osiltaan näkyvyyteen joka sekin on saatettu budjetoida paljon varovaisemmin kuin mitä nykyinen hypetys edellyttäisi.
 

Lobosaurus

Jopefani
Liittynyt
23.4.2009
Viestit
528
Sijainti
Suamesa

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Eiköhän McLaren ja Red Bull loppupeleissä ole ne kaksi suurta tänä vuonna, mutta kolmossijaan on hyvät mahdollisuudet. Ferrari saattaa nousta uhaksi, ja Mersullakin on alku ollut aika räpellystä Lotuksen tavoin, vaikka lupauksia menestyksestä on herännyt. Sauberin ja Williamsin taso ei taida riittää sittenkään, kun kausi pitenee.
Kun Kimi saa ehjän viikonlopun alle - toivottavasti jo Kiinassa - hän taistelee yksittäisten osakilpailujen voitoista. Podiumille kaveri päätyy useamman kerran tällä kaudella. Mestaruudesta taistelu voinee kaatua auton kehityskilpailuun mutta toisaalta näyttää siltä, että kaudesta tulee tasainen jolloin jos kärjessä pisteet menevät sopivasti ristiin voi Kimilläkin olla saumat. Toki ehjä viikonloppu voi myös osoittaa Mäccien selkeän ylivoiman jolloin realistinen maximi on 3. sija ja mäccien kolaroidessa toisensa ulos tms. avautuu saumoja korkeampiin sijoituksiin.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Ehkä järkevintä olisi sijoittaa rahat seuraavan auton kehittämiseen loppukaudelle tai vasta ensi vuodelle.
Widdu..rahoilla ostedaa wiinaa ja pidetää bileet. :)

Jos menestystä halutaan saada ja kun siihen on nyt realistiset mahdollisuudet, niin nyt kehitykseen panostusta ja paljon.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Kun Kimi saa ehjän viikonlopun alle - toivottavasti jo Kiinassa - hän taistelee yksittäisten osakilpailujen voitoista. Podiumille kaveri päätyy useamman kerran tällä kaudella.
Toivottavasti olet oikeassa, mutta epäilen Lotuksen resurssien riittävyyttä. Myös varikkomuurilla ollaan vähän hitaampia kuin kärkitalleissa, mielestäni tämä näkyi nyt vaihtelevissa keleissä Malesiassa. Toki jälkeenpäin on sanottu, että tarkoituksella karttoivat riskejä ja se on tietysti hyvä asia sinänsä.

Itse toivon 2003 uusintaa, toki pienellä viilauksella lopputulokseen. :cool:
 

Wander

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
139
Ei kai kukaan nyt internettiin valheita kirjoittaisi?
Niinpä.


No voihan rähmä. Sinne sitten meni se mestaruus. Kyllä kimillä vain osaa olla tuota huonoa tuuria. :nope:
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Tuohan on selkeä aprillipila. Suhtautukaa nyt vähän realistisemmin näihin juttuihin hei. :thumbfh:
Eih. Miksi jonkun pitää nämä aina paljastaa? Jos homman älyää niin suu kiinni, ja nauretaan niille, jotka eivät älyä. Sehän tämän päivän pointti on? Jos tähänkään ei olisi kukaan sanonut mitään, niin aina löytyy niitä jotka eivät muista päivää.
 

Makkonen

Guest
Vaikka kuinka toivonkin suomalaismenestystä, niin ei tuollaista halua nähdä. Tylsää katseltavaa, kun Kimi ajaa helppoon voittoon. Eihän tuossa FIAn touhussa ole mittään järkeä. :nope:

Ehkäpä yks paskimmista aprillipiloista, mitä mieleen tulee.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Lotus on tehnyt ratin Kimille toispuoleisena, kun on vasuri.


Keep Left! – Kimi’s Steering Issues Finally Resolved


After weeks of changing steering racks, power steering systems, steering wheel heights and a host of other settings, the Lotus F1 Team design office engineers have found the solution to Kimi’s steering issue

From the very first test at Jerez, Kimi and his engineers have been working on improving the Finnish driver’s feeling with the E20 steering system. After hours of hard work in the garage and hundreds of kilometres on the track, the solution it seems was staring the team in the face all along.

While it may come as a surprise, the 2007 World Champion is in fact the first left handed driver to pilot an Enstone car. This has subsequently had a profound effect not only on Kimi’s use of the steering wheel, but also on his perception of grip levels through the corners, as Technical Director James Allison explains:

“This is something we should have picked up on at an earlier stage, but having never dealt with a left-hander before it didn’t cross our minds. Drivers naturally have a tendency to ‘feel’ grip levels of a car predominantly with their stronger hand, as this is the side which will do the majority of work in guiding the car through the corners. Not only does this explain Kimi’s concerns with the E20’s steering, but it also makes it all the more impressive that he has managed to get the hang of the controls using what is, in theory, the wrong hand.”

As a result, from China onwards Kimi will benefit from a brand new steering wheel on which every single button has been reversed, as James confirms:

“We naturally tend to put the more important switches on the right. They have now been moved to the left and we’re confident that this will solve Kimi’s issues.”

Kimi, meanwhile, is pleased to have the issue resolved, and is already feeling confident for the next race in China having tested his new steering wheel layout back at Enstone:

“It may seem like an obvious thing to miss, but with all the time spent focusing on setup I just forgot to mention it to the engineers. It makes a big difference to the way the car feels and also how I use all the dials and buttons. I think with the new wheel we can push even harder in China; I’m confident we’ll get a strong result”

As can be seen from the pictures below, Romain and Kimi will use very different steering wheels from this point onwards. The Finnish driver will test his new device for the first time in Free Practice 1 during the Chinese Grand Prix weekend.

As Round 3 of the World Championship in China rapidly approaches, stay tuned to our website, Twitter feed, and Facebook page for all the latest news from Enstone.
http://www.lotusf1team.com/local/cache-gd2/6c60d29f48c14df64d1a4638a8cc0780.jpg
 
Ylös