Itse asiassa mun mielestä on hieman huvittavaa, että lähes jokainen täällä arvostaa Kubican lähes tulkoon kauden parhaaksi kuskiksi ja mikä oli tilanne 2003?
Kyseisen vuoden McLaren oli suorastaan hidas verrattuna vastustajan kärryyn. Erona oli se, mikä Bemarillakin tällä kaudella muihin nähden, luotettavuus.
Sillä ja Kimin hyvillä suorituksilla Kimi teki siitä kaudesta edes jollain tapaa mielenkiintoisen. Toki Schumi teki siitä viimeisessä kisassa lähes yhtä mielenkiintoisen, ellei jopa mielenkiintoisemman, kuin Hamilton tämän vuoden viimeisessä kisassa.
Sitten herää se kysymys, että minne se Kimin arvostus on hävinnyt tuosta vuodesta 2003? Oliko se siinä, että Kimi ajoi öljyläikkään ja Schumi pääsi ohi ja näin ollen on Kimin syytä, että Schumilla on noinkin paljon mestaruuksia? Onko syy siinä, että Kimi ei hajoavalla autolla pystynyt viemään Alonsolta yhtä mestaruutta vuonna 2005? Vai onko se jo alunperin siinä, että Kimi vei "paljon" paremmin suoriutuneelta Quick-Nickiltä McLaren paikan? Vai johtuuko se siitä, että meni pirulainen siirtymään Ferrarille? Vai onko syynä se, että Kimi kimittää liikaa, juo liikaa, ei osaa säätää autoa tai ennemminkin rakentaa sitä kuten Schumi ja Alonso osaavat?
Kimi on ajanut heikolla autolla useita vuosia, toki myös hyvällä autolla ja aikalailla aina tehnyt hyvää tulosta tilanteisiin nähden. Toki tänä vuonna on alla ollut sekä hyvä auto, että pienen säätöikkunan omaavana välillä hankala auto, on nähty pariin kertaan ehkä hieman yliyrittämistä, johtuen mistä lie tilanteista. Ei ne minun mielestä vielä alenna Kimin arvoa ja osaamista kuljettajana mihinkään. Mut toisaalta en olekkaan italialaisen median tyyppinen lynkkaaja.
Samapa tuo mitä muut ovat sinänsä mieltä, tylyttäjä Kimi on jo osoittanut olevansa ja tulee taatusti tylyttämään jatkossakin :alppu: