Kimi vs. Alonso (vanha aihe - uusia kirjoittajia)

Kaptah

Well-known member
Tai sitten juuri toisin päin. Luulisin, että Ferrarikin olisi ottanut parin Räikkönen-Alonso hyvin mielellään... Jos Alonso ei nyt suostu ottamaan Vetteliä tallikaverikseen, niin miksi hän olisi suostunut tulemaan Räikkösen pariksi aikoinaan? Tai jos Alonso ei sitä päätöstä tee, niin Santander sitten. On yhtälailla tappioksi Santarderille, jos Alonso saisi kuokkaansa tallikaveriltaan...
Miksi ihmeessä Ferrari olisi halunnut jättää Räikkösen talliin kun tämä otti kuokkaansa Massalta. Parempi kuljettaja jätettiin talliin.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Onhan Alonso ollut skandaaleissa mukana, mutta tuskin Alonso näihin on suurin syylinen ollut. Alonso on kuitenkin sarjan paras kuljettaja ja yksi historian parhaista.
Viimeisestä olen samaa mieltä. Tuloksellisesti sekä lahjakkuuden ja taidon perusteella Alonso on ehdottomasti nykyformuloiden (1997 tms ->) parhaimmistoa. Siinä missä nykyisistä Seb, Kimi, Hamilton myös.

Tuosta alusta tosin, kuten jo edellä mainitsin, olen eri mieltä. Alonso on väkisinkin ollut mukana siinä miten nykyisyyteen on päädytty. Joko hän on itse vaatinut tai saanut asetettua itsensä nykyiseen asemaansa tai Santander on niin tehnyt. Tarkoitan Hamiltonin blokkaamista, Mäkin sabotointia paljastuksillaan, Massan viime vuoden lähtöruuturangaistusta jne...

Epäilempä, että jokunen kuski olisi jopa kieltäytynyt esim. viime vuoden USAn tempusta. RB:hän olisi niin voinut myös tehdä, mutta eivät tehneet...
Alonso ei sitä päätöstä tee, eikä varmaan edes ideaa keksi, mutta hän hyväksyy sen kuitenkin ja on ollut mukana rakentamassa organisaatiota joka sallii käytännössä mitä vaan...

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Miksi ihmeessä Ferrari olisi halunnut jättää Räikkösen talliin kun tämä otti kuokkaansa Massalta. Parempi kuljettaja jätettiin talliin.
Niin ja Massahan ajoi Ferrarilla yhtä monenneksi MM-sarjassakin kuin mitä Alonso on Ferrarilla ajanut.

:doubtful: :doubtful: :doubtful: Se kyllä hiukan tuossa "Alonso paras, sitten Massa ja Kimi kolmas" -kuviossa ihmetyttää, että miten Kimi onnistui ajamaan viime kaudella monesti noiden kahden kuljettajan väliin kisan lopputuloksissa sekä vielä lopullisissa mm-pisteissäkin? Ilman muuta olisi pitänyt joko molempien olla Kimin edellä (yhtä hyvät autot kaikilla) tai molempien olla Kimin perässä (Kimillä niin paljon parempi auto, että ei Alonso tai Massa pysty mitenään paremmilla ajotaidoillaankaan tätä saavuttamaan). Eli jotain tosi mystistä on täytynyt tapahtua kun Kimi nimenomaan sinne väliin ajoi. :doubtful: :doubtful: :doubtful:

nikale

Banned
Ei, vaan parempi kuljettaja maksettiin ulos tallista hirmu rahoilla jotta joku pääsisi loistamaan.

Tästä ikiväännöstä ei kyllä tule koskaan loppua. :eek!:

Alonso-fanit ei kertakaikkiaan myönnä, miten Alonso maksettiin Ferrarille samalla kun Kimi maksettiin sieltä ulos ja Kimi-fanit ei myönnä että Alonso on maksupolitiikasta(ja muusta hämäräpelistä) huolimatta erittäin hyvä F1 kuski. :alppu:

Ehkä minä nyt kuitenkin ymmärrän jättää tähän ja siirtyä tuon väännön yläpuolelle.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
- Auton aliarvioiminen myös sen jälkeen, kun Barcelonan kisassa otettiin iso harppaus eteenpäin suorituskyvyssä
- "Emme taistele Vetteliä, vaan Adrian Neweytä vastaan"
- Kehuskelu omista taidoistaan ja ajamisestaan loppukaudesta
- Vettelin taitojen vähättely haastetteluissa (tämä tosin liittyy osittain tuohon toiseen kohtaan)

Nämä jutut siis liittyvät edelleen kauteen 2012. Linkkejä en jaksa kaivaa esiin, mutta eiköhän jokainen F1-uutisia aktiivisesti lukeva muista nämä jutut.
Lisään listaan sekä Alonson että Domen ainakin sataan kertaan toistaman mantran viime kaudelta.

-"Alonso keskeytti kaksi kertaa, mutta oli silti mukana MM-taistelussa"(viitaten, että kaikki muut ajoivat enemmän kisoja maaliin)

Ei yhtään mitään, joku uskaltaa olla aito ja sanoa asiat suoraan, jotkut vain noista ottavat vaan kovasti nokkiinsa :tongue:
Just. :D

Lopuksi maininta, että Vettel keskeytti kolme kertaa viime vuonna. ;)

Ja oli miten oli, TÄYSIN turha toistaa samaa russutusta useaan kertaan kauden jälkeen. Taputeltu oli ja sillä selvä.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
:D

Jep jep... Luuletko, että Kimiä olisi kukaan huolinut takaisin, jos toi olisi tilanteen täysi totuus?
Vaikka tilanne lyhyellä välillä olisikin tuo, niin pitkällä välillä ei ollut. Vai voittiko Kimi Massan sijasta mestaruuden ihan vahingossa?

Lisäksi Massalla oli pikkuisen suuri epävarmuus päällä onnettomuutensa takia. Vaikka olisikin tulkittu jollainlailla paremmaksi kuin Kimi, niin tuon epävarmuuden takia olisi normaalioloissa valittu kuka tahansa saatavilla olevista MM-tittelillä varustetuista kuljettajista.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
On kyllä erittäin ajankohtainen ja raikas ja ennennäkemätön keskustelu menossa nyt. Eli vois pikkuhiljaa vaihtaa jutustelut Ferrarin tämänvuotisiin kuvioihin ikivanhan Kimi vs. Alonso -jarnailun sijaan.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Tästä ikiväännöstä ei kyllä tule koskaan loppua. :eek!:

Alonso-fanit ei kertakaikkiaan myönnä, miten Alonso maksettiin Ferrarille samalla kun Kimi maksettiin sieltä ulos ja Kimi-fanit ei myönnä että Alonso on maksupolitiikasta(ja muusta hämäräpelistä) huolimatta erittäin hyvä F1 kuski. :alppu:
Itse pyrin välttämään väännön ja perustan puheeni asiallisille perusteluille. Mielipideasioissa se on toki niin ja näin. :) Mutta joka tapauksessa osaan olla hiljaa, jos ei ole perusteltuja mielipiteitä jaettavaksi (toisin kuin nämä ihme välipuheet, joita tässäkin ketjussa eräiden osalta on jo aivan liikaa, joilla ei ole mitään lisäarvoa kenellekään ja joiden ainoa tarkoitus on joko vain päästä ääneen tai hakea jotain turvaa hiukan samaa mieltä olevista.)

Toiseksi myönnän olevani Kimi-fani. Silti olen jo useasti myöntänyt Alonson olevan aivan yhtä kova ratin vääntäjä kuin vaikkapa Kimi. Ei sitä voi millään kiistääkään. Alonso on yksi sarjan tähdistä ja sillä selvä.

Uskon myös ettei Alonsolla ole alotteentekijän roolia Santander-kuviossa. Mutta siitä eteenpäin hän on väkisinkin ollut mukana rakentamassa nykyistä palapeliä...

FinnishTifoso

Well-known member
Sijainti
Finland
On kyllä erittäin ajankohtainen ja raikas ja ennennäkemätön keskustelu menossa nyt. Eli vois pikkuhiljaa vaihtaa jutustelut Ferrarin tämänvuotisiin kuvioihin ikivanhan Kimi vs. Alonso -jarnailun sijaan.
Jep....lienee turva toivo kuvitella, että niin tapahtuisi. :( Ferraritallista on joidenkin mielestä kiellettyä keskustella positiiviseen sävyyn. Aina löytyy joku, kuka heittää bensaa liekkeihin ja sen jälkeen soppa on valmis. :wall:

Tätä samaa keskustelua on Ferraria ja Alonsoa koskevat ketjut täynnä vähän väliä.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Jep....lienee turva toivo kuvitella, että niin tapahtuisi. :( Ferraritallista on joidenkin mielestä kiellettyä keskustella positiiviseen sävyyn. Aina löytyy joku, kuka heittää bensaa liekkeihin ja sen jälkeen soppa on valmis. :wall:

Tätä samaa keskustelua on Ferraria ja Alonsoa koskevat ketjut täynnä vähän väliä.
Ethän hae yhtään turvaa itsellesi? :) Ulospääsyä kenties etsit?

Kyllä minä olen ainakin puhunut myös positiiviseen sävyyn. Olin jonkin verran suuri Ferrari-fanikin vielä muutama vuosi sitten. Lopettakaa nyt ihan oikeasti ainakin nämä "katkeruus" ja muut muka itsestään selvistä turhanpäiväsyyksistä jarnaamiset. Tai jos olette sitä mieltä, niin perustelkaa ja todistakaa että asia on sitten niin.

Foorumin käyttäjäkunta uusiutuu välillä, joten sikäli on varsin normaalia, että mielipidepainotteiset keskustelut heräävät samalla syklillä henkiin. Nytkin tässä keskustelussa on ollut ainakin 2-3 kokolailla uutta foorumistia, joten ihmekö tuo jos vanhoille jyrille asia on toistoa...

Siinä kohtaa, kun keskusteluun tulee enemmän otsikkoa vastaavaa juttua, joka uhkaa hautautua turhemman tauhkan alle, niin Modet voivat viheltää pelin poikki. Muuten mun mielestä on ihan ok puhua pidempäänkin hiukan ohi aiheen... Keskustelun takiahan täälä foorumilla kuitenkin ollaan. Eiköstä juu? :)

Tai voidaan tämä toki siirtää johonkin omaan ketjuunsakin. Sitten sitä ei ainakaan tarvi niiden lukea, joita asia ei kiinnosta... Minua kiinnostaa niin kauan kuin asiat pysyy perusteltuina, koska silloin keskustelu menee eteenpäin tai voi ainakin välillä tarjota jotain uutta lukijoilleen...

Koiruus

Well-known member
Sijainti
Tampere
Tämänkaltaiset kommentit voisi jättää pois ihan kokonaan. Tällainen kuitenkaan tuskin parantaa keskustelua tai kenenkään, edes kirjoittajansa, fiilistä tai itsetuntoa... Oikeasti. Keskustellaan järkevästi, jos keskustellaan...
No saatto mennä vähän yli, koitan jättää jatkossa pois.

Bladerunner

Well-known member
Yäk Alonso niistä lukemattomista syistä joita en jaksa tarkemmin luetella, kun sitä on jo tullut tehtyä :alppu: Mutta sillä ei ole mun tapauksessa yhtään mitään tekemistä Kimin kanssa, ihan omilla ansioilla on näin käynyt, 2007 sinetöi jo alkaneen tapahtumavyöryn ja sen jälkeen on tullut tasaisesti uutta lunta tupaan. Shumi oli jotenkin kivempi ja rakkaampi "vihollinen", kun Shumi oli kuitenkin kova äijä ja rehellisesti shushipää, eikä selitellyt tai itseskellyt (no kerran liikutuksesta). Ja myöhemmin Shumista tuli ihan suosikkikin, en usko että Alonson kanssa käy samoin...

Tunnustan kyllä Alonson ajotaidot, on top 5 joukossa ehdottomasti. Vahvuutena tasaisuus, strateginen taju ja politikointi.

IceManFani

Tunari
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
Vai pitäskö sanoa, että halvempi kuljettaja jätettiin talliin?

Kattos ku toi halvempi kuljettaja, eli Massa on helpompi alistaa Alonson kakkoskuskiks ku Kimi.

toklah

Well-known member
Mä olisin halunnut nähdä Kimi vs Alonso Ferrarilla!!
Olisi ollut samallaisia LEGENDAN aineksia kun Senna vs Prost aikoinaan Mclarenilla!
Kultaisia aikoja kun on ensimmäisiä muistikuvia formuloista.

James Hunter

Well-known member
Mä olisin halunnut nähdä Kimi vs Alonso Ferrarilla!!
Olisi ollut samallaisia LEGENDAN aineksia kun Senna vs Prost aikoinaan Mclarenilla!
Enpä usko, toinen vaatii soppariin kirjauksen hitaammasta kuskista ja toinen sanoo että ihan sama mulle kuka sitä toista ajaa. Ei siitä nyt ihmeellistä asetelmaa olisi saanut paitsi ehkä Alonson kasetin totaalinen leviäminen ja kiukuttelut mediassa.

Anaatti

Well-known member
Sijainti
Jyväskylä
Suoraan sanottuna hävettää olla mukana tämän ketjun aloitus postauksessa. :eek:
Taisin toimia hyvänä triggerinä ihmisten Alonso patoutumille.

KL-petteri

Old Fart
Sijainti
On the Road
Enpä usko, toinen vaatii soppariin kirjauksen hitaammasta kuskista ja toinen sanoo että ihan sama mulle kuka sitä toista ajaa. Ei siitä nyt ihmeellistä asetelmaa olisi saanut paitsi ehkä Alonson kasetin totaalinen leviäminen ja kiukuttelut mediassa.
Asiaa! Tän toikin ensimmäinen kommentti mikä pitää paikkansa:thumbup:
Alonso oli jo rellu aikoina niin kova jätkä että jos asiat ei menny niinkuin herra halus niin kulissien takana kypärä sai kyytiä ja vähä muutkin.
Eihän kukaan luonteelleen mitään voi, ei edes Kimi:cool: